شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴

شوشان ـ سید رسول موسوی :

اگر در راستای مبارزه با فساد به رسانه‌ها و مطبوعات و ارباب جراید میدان داده شود هیچکس با شعارهای مردم فریب قادر نخواهد بود به قدرت برسد.

آن کس که با فریب مردم از نردبان اصولگرایی طبقاتی یا داعشی بالا خواهد رفت با اشاره مطبوعات کنار زده خواهد شد.

متاسفانه به دلیل عدم حضور مطبوعات آزاد و مسئول،آرمان‌ها زیر پا گذاشته شده خیانت‌های بزرگی در قالب اختلاس به مردم ایران روا داشته شده است.

در جوامع بزرگ امروزی یکی از دغدغه‌های مهم و عمیق و گسترده،گسترش و توسعه فساد اداری و رانت ر سازمان‌های وابسته به قدرت و حاکمیت است،زمانی که به کمک مطبوعات اد و مسئول به طور مطلوب از قدرت و ابزار آنان کاسته شود این روش‌ها و این ابزار و قدرت‌ها به مردم و مسئولان معرفی شده و از این فسادها جلوگیری می‌شود و میزان فساد کاهش می یابد.

البته نباید فراموش کرد که عوامل اصلی فروپاشی و زوال دولت‌ها و حاکمان منشأ اسراف و تبذیر دارد و بسیاری از دلالان که مسئول اجرا و رفیق و همراه یار دولت باشند تاسفانه چهارچوب تنگ و محدود کننده و غیر اصولی و انحصاری مطبوعات و رسانه‌ها از منابع آنها می‌شوند.

در رسانه‌ها و مطبوعات به طور اصولی با مسائل و مشکلات کشور و چگونگی شکل‌گیری فساد و شناسایی ریشه آن پرداخته نمی‌شود،و حقیقت این است که هرچه فضای باز سیاسی برای رسانه و مطبوعات پیدا شود و زمینه کار ملی و حقیقی فراهم گردد امکان برخورد با مجلس نمایندگان شوق رانت و دولت مشوق رانت فساد و متهم از آن برخورد قوی قضایی و دادگاه‌ها با فساد و نقد و بررسی آن بازتاب زیادی در بین مردم پیدا خواهد کرد.

با این کار اشکالات و نارسایی‌ها بیشتر و بیشتر روشن‌تر شفاف‌تر و قابل پیگیری‌تر خواهد شد.

به دلیل مهم بودن رسانه به عنوان رکن چهارم در مشروطه نامگذاری شده است

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار