شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
شوشان  ـ عبدالرحیم سوار نژاد :
 
مست حسینم، دوستش دارم
حتی اگر از او جدا باشم
حتی اگر قسمت نباشد که
این اربعین در کربلا باشم
 
 
زمزمه های عاشقانه ای که تکرار می شود و در جاده عاشقی دلها به سمتی می روند که دوست دارند و هوای دوست می کنند ، همه جوارح در خدمت دل قرار می گیرند و پاهاي پياده كه جاده را در می نوردند و خستگی را خسته می سازند تا به میعاد شش گوشه ای که قلب تاریخ است وصل شوند و دستها را به هم فشرده سازند و علمداری بی دست ، دست آنها را بگیرد و نام پرتکرار حسین که جاری می شود ، چه روح نواز است تلفیق موسیقی دل و قدمها هنگامی که در  باد بیرق را بر گنبد به جنبش درمی آورد و صدایی که از سر شوق حسین تا دور دست ها می رود  . چه غوغایی می شود در موکبهایی که بیشتر از همیشه ظروف پر از عشق هدیه می کنند و قطعه هایی از بهشت در دستها می گذارند در موسمی که پر از یاد خداست .
 
ازمهران تا چزابه و شلمچه دلدادگانی که از پلکان به سمت آسمان بالا می روند و رفیق خورشید می شوند و در مجالست با ستاره هانور می گیرند و نور می پاشند و نورانیت می گیرند  ، در این مسیر کسی زمینی نیست و چشمها زمین را نمی بینند ، در اربعین بالها گشوده می شوند و میل به پرواز مضاعف می گردد تا از آسمان زمین را نگریست و آنچه در خود دارد که ارزش چندانی ندارند و خورشیدمی درخشد و در نورپاشی اش می توان درون دلها را به تماشا نشست  که چه صفایی دارند.
 
اربعین همایش اراده هاست و می آموزیم چگونه گامها را از زمین برداریم و با اطمینان بر زمین بگذاریم ، در این همایش است که خالق زيبا پسند اختيار انتخاب می دهد و به قدوم زائران نظر می کند شايد در اين بازارپر بهای پا برهنه ها يوسفي باشي كه در سودايي از سوي دوست انتخاب مي شوي وقتی صدق از درون آشکار شود!
اربعین یک تاریخ است و رفتن در این مسیر تاریخ سازی است و درسی که برای فردا تکرار می شود زیرا تاريخ حاصل قدمهاي انسانهاست كه هر كدام به شکلی جغرافيايي را در نورديدند و نامي بر آن جغرافيا به انتخاب خويش نهادند ، پای پیاده به کربلا رفتن ، حرکت به سوی جغرافیای کمال است ،قرار گرفتن در صف حقیقت جویان است، لبیک به آزادگی  و اعلام برائت از ظالمان و هواداری از مظلومین همه جهان است  ، موسم اربعین  باید شتاب کرد مبادا از راه بازماند. که این راه سرشار از آموزه های انسانی وحدت آفرین است . تنفس در هوای این جاده دلپذیر و باصفا است ،خبری از ریا نیست ، خرما بوی صداقت می دهد و دستهایی پر از مناعت و قناعت که آن را در دستها می گذارد.
 
تماشاي پاهای پیاده که جاده عشق را می نوردند و زمزمه های درون موکب ها فرازهای عاشقی است که مورد خوانش قرار می گیرند و نسلی را به حرکت درمی آورند و نگاهها را تقدیس می سازند .  
 پویندگان چه با صلابت می روند  و هر عمودی روایت های بسیار دارد از مردان و زنانی که دل شیدایی دارند  ، هوای اربعین با انبوهی از گلهای سلام صفا بخش است و دل را جلا می دهد و مسیرش که به سوی کربلاست نیرویی به پای رهروان می دهد که هیچ سنگلاخی یارای توقف آنها را ندارد!
 
 
، مسیرکربلا وزن و عیارها را آشکار می کند. دلدادگی از وا دادگی تفکیک می شود ، دلها سرود جاودانگی می نوازند. در صفای فشردگی جمعیت عطر دل انگیز باهم بودن استشمام می شود و اشکها معنا می یابند و اشک ریزان را به بهشت رهنمون می سازند.
 
 
پیاده روی اربعین ورود به میدان عشقبازی برای یافتن حقیقت و شناخت مظلومیت است بايد در این مسیر شتاب كرد كه برای ادای یک لبیک به مظلومترین سردار همه تاریخ باز نماند و از میان مشبکها عظمت شهادت را نگریست و راز توکل را یافت که جز خدا نباید دید و مشبکها وقتی لمس می شوند این راز را آشکار خواهند کرد .
 
 
چه زیباست  زمزمه یاحسین هایی که سرشار از معناست ،در این میان گلهاي رنگارنگ كه گُل فروش به رايگان در سبد رهروان مي گذارد بوییدنی خواهند بود ، بویش گل را در این حرکت مومنانه ياد بگيريم و از چیدن بگذریم تا شاخه باگلهایش بماندکه هیچکس بر دستی که گلها را پرپر کرد دعا ننمود ،در این عرصه پر فیض ،گلهانشانه حیاتند ! و کربلا گلزار پاکیهاست برای بوییدن گلهای حیات باید پیاده رفت تا به این پرسش پاسخ داده شود که : این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ؟ این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست .
 
در میان بین الحرمین با صدای دل : السلام علیک یا اباعبدالله
 
و پاسخ سلام را خواهد داد .
 
و بگو : اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار