شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
در خوزستان جایی برای نمایش اقتدار اجرایی نبود!
شوشان ـ سمیه غافلی :

 در حالی که هفته دولت فرصتی است برای بازتاب دستاوردها و خدمات دولت به مردم بوده و معمولاً با برنامه‌های مختلفی شامل افتتاح پروژه‌های عمرانی، برگزاری مراسم‌های گرامیداشت و سخنرانی‌های مسئولین همراه بود، اما در اقدامی کم‌سابقه روز اول هفته دولت(دوم شهریورماه) که نشان دهنده دست خالی بودن دولت سیزدهم در استان خوزستان می باشد،خبری از افتاحییه پروژه های عمرانی فرهنگی آموزشی و …نبود.

بر این اساس؛ مراسم روز اول هفته دولت در استان خوزستان صرفاً به ایراد سخنرانی در مصلاهای شهرستان های استان محدود شد و هیچ برنامه‌ی جانبی و افتتاحیه دیگری برگزار نشد.

این در حالی است که معمولاً در طول تمامی سالهای بعد از انقلاب چنین مراسمی، علاوه بر سخنرانی مقامات، برنامه‌های فرهنگی، هنری و افتتاح پروژه‌های عمرانی نیز بهمراه داشت.

علت این غفلت و یا نبود برنامه در آغاز هفته دولت در خوزستان را تنها می توان خالی بودن دست مدیران و وارثان اجرایی دولت سیزدهم در خوزستان بیان کرد که نشان دهنده عدم توانمندی و ناکارامدی آنها در بهبود وضعیت مردم می باشد.

اگر چه ناکارامدی و بی برنامه گی در سالهای اخیر در استان زرخیز و
ابو المصایب خوزستان از سوی دولتی ها امری عادی بوده اماهمیشه با واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم و رسانه‌ها روبرو شده است.

*حال انتظار می‌رود که با شروع دولت وفاق ملی، برنامه‌های هفته دولت نیز در آینده با شور و شوق فراوان همراه با کارایی موثر و راهبردی در جهت حل معضلات استان برگزار شود!*


لازم به یاد آوری ست؛ از دوم تا هشتم شهریور ماه، مناسبت هفته دولت نامگذاری شده است.
انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور می باشد.

لذا افتتاحیه ها و حتی اطلاع رسانی اقناعی و مستدل در این زمینه،باعث اعتماد سازی و جلب رضایت افكارعمومی برای اجرای سیاست های دولت و جلب مشاركت مردم می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار