شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
زنگِ خطرِ تکرارِ فاجعه خلیلیان برای بار دوم؛
شوشان ـ حسین حیات داودی :

۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ فاجعه بارترین دوران مدیریتی خوزستان با انتصاب دکتر خلیلیان به عنوان استاندار خوزستان توسط دولت سیزدهم آغاز شد. خلیلیان که متولد خوزستان بود در ابتدای امر از سویی به عنوان فردی بومی و از سویی دیگر به عنوان وزیر اسبق جهاد کشاورزی گزینه ای مطلوب به نظر می‌رسید ولی با گذشت مدت زمان کوتاهی؛برای نخبگان،گروه های مدنی و سیاسی و مردم، عمق فاجعه این انتصاب که با مباشرت و هدایت مستقیم وحیدی وزیر سابق کشور به خوزستان تحمیل شده بود عیان گشت.
خلیلیان از طرفی مدیری کاملا ایستا و بی تحرک بود و از طرفی دیگر کوچکترین شناختی _ برخلاف شناسنامه خوزستانی ایشان _ از فضای اداری و اجرایی و اجتماعی خوزستان نداشت.
*نتیجه این انتخاب غلط واگذاری اختیار انتصابات استان خوزستان به کوتوله‌های پرمدعا، کنار گذاشتن نخبگان به عناوین واهی، لجبازی با علما و بزرگان، رها شدن فضای استان در ورطه کینه ورزی های کوته بينانه و تلف شدن وقت استان خوزستان شد* که نتیجه آن، در آمارهای وحشتناک برخی دستگاههای اجرایی نظیر آموزش و پرورش نمایان گشت‌.

اما این روزها مجددا اسامی افرادی با شناسنامه خوزستانی و البته صرفا شناسنامه خوزستانی و بدون کوچکترین شناختی از فضای استان برای انتخاب به عنوان استاندار به گوش می‌رسد.

  _انتظار این است آقایان پزشکیان و     عارف از روزهای سیاه تصدی گری خلیلیان در خوزستان عبرت گرفته و خبط انتصاب افرادی را که هیچ شناختی از فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و....خوزستان را ندارند مرتکب نشوند_

پیش شرط اصلی استانداری خوزستان انتخاب یک فرد با سابقه کار در سطوح بالا در خوزستان و شناخت کافی از نفرات و جریانات است زیرا این استان استراتژیک تحمل خلیلیانی دیگر را ندارد

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار