شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی اهواز:
با حضور مدیر تعاون روستایی خوزستان، مدیرعامل اداره غله و بازرگانی استان ، معاون خدمات فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستایی خوزستان، معاونین اداره غله و بازرگانی، مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خوزستان، مسئولین حراست تعاون روستایی و اداره غله و بازرگانی، مدیران جهادکشاورزی ۴ شهرستان اهواز، حمیدیه، کارون و باوی، مسئولین مراکز خدمات کشاورزی ۴ شهرستان، مدیران عامل شرکت‌های تعاون روستایی اهواز بزرگ، اعضای هیئت مدیره اتحادیه تعاون روستایی ۴ شهرستان و ... آیین تجلیل از مراکز خرید گندم شرکتهای تعاونی روستایی اهواز بزرگ در هتل نیشکر برگزار شد.
شوشان ـ با حضور مهندس جمیل ضافی پور زرگانی مدیر تعاون روستایی خوزستان، مهندس حسین نژادیان مدیرعامل اداره غله و بازرگانی استان ، معاون خدمات فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستایی خوزستان، معاونین اداره غله و بازرگانی، مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خوزستان، مسئولین حراست تعاون روستایی و اداره غله و بازرگانی، مدیران جهادکشاورزی ۴ شهرستان اهواز، حمیدیه، کارون و باوی، مسئولین مراکز خدمات کشاورزی ۴ شهرستان، مدیران عامل شرکت‌های تعاون روستایی اهواز بزرگ، اعضای هیئت مدیره اتحادیه تعاون روستایی ۴ شهرستان و ... آیین تجلیل از مراکز خرید گندم شرکتهای تعاونی روستایی اهواز بزرگ در هتل نیشکر برگزار شد.
 
مهندس علی مرمضی گفت: اتحادیه تعاون روستایی اهواز با ۱۰ شرکت زیر مجموعه خود و چیزی بالغ بر ۶۰ هزار عضو که کشاورزان و روستاییان می باشد، با ۱۰۰ نفر نیروی شاغل به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول خدمات رسانی به کشاورزان و دامداران می باشد.
وی ادامه داد: عمده فعالیت های تعاون روستایی مربوط به توزیع نهاده های کشاورزی و دامی، آرد و کالاهای اساسی می باشد که خوشبختانه شرکت های تعاون روستایی در ۴ شهرستان اهواز بزرگ مشغول خدمات رسانی در این زمینه به کشاورزان و دامداران و روستاییان می باشند.
 
مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی اهواز گفت: در این راستا حدود ۳ هزار تن بذر گواهی شده و مادری را تولید و در سال زراعی گذشته در اختیار کشاورزان قرار دادیم و برای سال زراعی آینده این رقم به ۳ هزار و ۸۵ تن خواهد رسید که از آبانماه با بوجاری نمودن این بذور آن را در اختیار کشاورزان قرار خواهیم داد.
مرمضی بیان داشت: ۷ مرکز خرید تعاون روستایی اهواز بزرگ با ظرفیت ۳۰ هزار تن مسقف و ۱۸۰ هزار تن روباز موفق به خرید بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان شده است که فعالیتی عظیم و بزرگ به شمار می رود و جای تقدیر و تشکر از کشاورزان و فعالان در مراکز خرید دارد و امیدواریم بتوانیم به نحو شایسته قدردان این عزیزان باشیم.
وی در پایان گفت: محصول گندم و کلزا خریداری شده از کشاورزان در شرایط بسیار سخت انجام شد که جا دارد از مدیران تعاون روستایی و اداره کل غله و بازرگانی در راستای حمایت و صیانت از گندم تقدیر کنم.


 مدیر تعاون روستایی استان خوزستان:
 صیانت از گندم خوزستان، مهمترین دستاورد تعاون روستایی می باشد

مهندس جمیل ضافی پور زرگانی مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: تعاون روستایی خوزستان از زمان عقد قرارداد با مراکز خرید در راستای توزیع نهاده ها تا پایان برداشت و حمل گندم از مراکز خرید به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت جهت خرید و صیانت از استراتژیک ترین محصول کشاورزی کشور یعنی گندم بوده است.در این مدت، خوشبختانه اداره کل غله و بازرگانی در کنار ما و به صورت هماهنگ مشغول فعالیت بوده است و این حمایت باعث شد، ۱۰ روز بحرانی شرایط بارندگی های سیل آسا را به سلامت پشت سر بگذاریم، به نحوی که به جرات می توان گفت صیانت از گندم کشاورزان خوزستان ، مهمترین دستاورد ما می باشد، زیرا گندم را غذای اصلی مردم می دانیم و این روحیه جهادی خدا را شکر در بین تمامی همکاران ما وجود داشت.
مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: همچنین می بایست از دستگاه هایی همچون استانداری خوزستان، هلال احمر، فرمانداری، جهاد کشاورزی و ... هم تقدیر و تشکر کنم که در راستای صیانت از گندم بسیار کمک حال ما بودند.
ضافی پور زرگانی اضافه کرد: بعد از پروسه خرید و حمل گندم ، تعاون روستایی به سرعت وارد عمل جهت شناسایی نقاظ ضعف و قوت خود شده است و به گونه ای که با برنامه ریزی های مناسب و صورت گرفته و رفع نقاط ضعف تصمیم داریم در دوره آینده خرید با کمترین آسیب و با بهترین کیفیت گندم را خرید و به سیلوها و مراکز مکانیزه منتقل کنیم.
 وی گفت: نقش خوزستان در تولید محصولات کشاورزی نقشی مهم و موثر است از این رو می طلبد با توجه به جان گرفتن طرح مقام معظم رهبری در خوزستان، به فکر احداث سیلوها و مراکز مکانیزه باشیم، زیرا طرح ۵۵۰ هزار هکتاری این نوید را به ما می دهد که به زودی شاهد رشد و افزایش تولید چشمگیر گندم در خوزستان باشیم و انشالله با حمایت و همراهی اداره کل غله به سیلوها و مراکز مکانیزه در مراکز خرید تعاون روستایی مجهز شویم.

 رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اهواز:
 تقدیر از عوامل خرید استراتژیک ترین محصول کشاورزی نمونه بارز شکران نعمت است

در این آیین مهندس سید شریف موسوی رئیس اداره تعاون روستایی اهواز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت و خدمت و سایر شهدای گرانقدر کشور گفت: خدا را شاکریم که فرصتی دست داد تا بتوانیم از زحمات دست اندرکاران خرید استراتژیک ترین محصول کشاورزی کشور یعنی گندم در ۴ شهرستان اهواز، حمیدیه، کارون و باوی تقدیر و تشکر کنیم که برگزاری چنین مراسماتی نمونه بارز شکران نعمت است و از این مهم احساس غرور و افتخار داریم.
وی ادامه داد: شاید تعاون روستایی در شهرستان ها و روستاها دارای مراکز و ادارات کوچکی باشد، اما حضور عزیزان ما آن قدر تاثیر گذار است که سالانه هزاران تن گندم را از کشاورزان و در راستای تامین امنیت غذایی مردم تحویل می گیرند و روانه سیلوها جهت تولید آرد و سایر مصارف دیگر می کنند.
 
موسوی بیان داشت: ۴ شهرستانی که به اهواز بزرگ معروف هستند در ایام خرید گندم سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ موفق به خرید بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان شده اند که جا دارد با توجه به اینکه در شرایط خاص جوی و بارندگی های سیل آسا این خرید انجام و در نهایت صیانت بسیار جانانه ای از غذای مردم انجام شد، از مدیران تعاون روستایی استان و اداره کل غله و بازرگانی که همراه ما بودند تقدیر و تشکر کنم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ارائه عملکرد تعاون روستایی شهرستان اهواز پرداخت و گفت: در فعالیت های خود و در راستای تقویت مسائل کشاورزی موفق به توزیع ۱۲ هزار تن کود شیمیایی شده ایم که اقدامی بی سابقه به شمار می رود، همچنین هر ۴ شهرستان موفق به خرید ۸ هزار تن کلزا از کشاورزان شده اند که افزایش ۶۰ درصدی را نسبت به مشابه سال قبل نشان می دهد، در این مدت ۳ هزار تن گندم بذری از کشاورزان شدیم که کاری بسیار بزرگ به شمار می رود.
 
رئیس تعاون روستایی شهرستان اهواز تصریح کرد: از دیگر فعالیت های صورت گرفته می توان به خرید و توزیع بیش از ۷۰ هزار کیسه آرد به صورت ماهیانه اشاره داشت که انتظار می رود با توجه به افزایش جمعیت روستاهای ۴ شهرستان ، اداره غله و بازرگانی در خصوص افزایش سهمیه ما توجه ویژه ای نماید.
موسوی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش تعاون روستایی در تامین گوشت مرغ در بازار اهواز و شهرستانهای استان گفت: یکی دیگر از اقدامات و فعالیت های تعاون روستایی تامین و توزیع خوراک دام میان دامداران است که در این زمینه ۳۳۰ عضو مرغداران در ۴ شهرستان را که هر ماه ۱۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی دارند و ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ تامین می کنند را نهاده دامی میدهیم.
 
پایان بخش صحبت های سید شریف موسوی در خصوص حفظ ژنتیکی اسب اصیل عرب در خوزستان بود، او در این زمینه گفت: در حال حاضر ۲ شرکت در حال فعالیت در زمینه حفظ ژنتیک اسب اصیل عرب هستند و توانسته اند با وارد کردن اسبهای نر اصیل عرب از کشورهای حوزه خلیج فارس در این زمینه تلاش کنند که این اقدام مورد حمایت و تقدیر نمایندگان مجلس هم قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار