شوشان ـ عبدالرحمن نیک سرشت :
متاسفانه در گذشته برخی از استانداران خوزستان، گاها، براساس اطلاعات ذهنی، افواهی و نیز خط دهی های بعضی از مشاوران ترسو، اطرافیان منافع طلب و یا وسوسه های دوستان طماع خود دست به کارهای محیرالعقولی می زدنند که هیچگونه سنخیتی با شرح ماموریت محوله در حوزه ی مدیریتی شان نداشت.
اکنون نگارنده این مطالب را برای ارائه به گروه های تصمیم ساز و تصمیم گیرنده در امر گزینش استاندار جدید خوزستان در دولت چهاردهم به تحریر در آورده است تا شاید گوش شنوایی پیدا شود و بر طبق تجربه ی گذشته این بار یک یک استاندار عاقل، مجرب، جامعه شناس، مردمی، کارکشته، آگاه به مسائل ریز و درشت استان، دلسوز، سیاستمدار کمتر جناحی و بیشتر حاکمیتی با گرایشات اقتصادی - عمرانی نیل بر تولید ثروت و با رویکردی کاملا صیانتی از محیط زیست انسانی در ابعاد هویت، سیاست و اقلیم بر کرسی مدیریت اجرایی استان منصوب نمایند.
به هرحال، این اندیشه در دولت چهاردهم باید تقویت شود که بیشترین کسری بودجه ی دولت که یکی از دغدغه های کابوس وار پزشکیان محسوب می شود بدون تردید باید از طریق فعالیت های اقتصادی بویژه در بخش کشاورزی، شیلات، تجارت، فولاد، فرآوردهای پالایشگاهی و محصولات پتروشیمی جبران شود و برآورده شدن این مهم بطور یکجا، از استان خوزستان قابل انجام است.یعنی، همه ی ظرفیت های کشور یک طرف جمعا، ۱۵ در صدد ظرفیت های در آمدی استان خوزستان هم نمی شوند.
پس بنابراین، جناب پزشکیان، چشم بیدار و گوش بزنگ نباید خوزستان را دو دستی به بازیگران سیاسی چه ملی ، منطقه ای و محلی تقدیم کند و استاندار باب طبع آن حضرات را منصوب کند وگرنه حسابش با کرام الکاتبین می افتاد. که در حقیقت با این کار ساده اندیشانه ضربه ی بزرگی به بخش درآمدی دولت خود می زند.