شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
شوشان ـ حسین عبدالعزیزی :

همانطور که می دانیم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی کشورمان، مهمترین مسئله‌ی اصلی کشور را مسئله‌ی اقتصاد می‌دانند و بارها برتحقق آن  تاکید کردند.

 این مهم در ابتدای انقلاب یعنی دوران هشت سال جنگ تحمیلی هم مسئله اصلی کشور بود، امسال هم رهبر انقلاب همچون سال های گذشته با تدبیر ویژه مهمترین راهکار حل مشکلات داخلی  کشور را تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کردند.

به عبارتی می توان اذعان کرد بیان این مطلب یعنی مشخص کردن چراغ راه دستگاه‌های اجرایی کشور به ویژه استان خوزستان برای رفع تحریم ها و مشکلات اقتصادی کشور است.

تجربیات کشورهای موفق در مقابله با بحران‌های اقتصادی نشان می‌دهد که با استفاده از مکانیزم جهش تولید، توانسته‌اند از رشد فزاینده قیمت‌ها و نوسانات شدید نرخ ارز جلوگیری نمایند و با تقویت ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم را حفظ کنند.

در واقع، در جهان اقتصادی، کشورهایی اقتصاد برتر دارند که تولید ناخالص داخلی آنها از رشد مستمر برخوردار باشد و سیاست‌های تولیدی را مهمترین سیاست راهبردی خود بدانند.

از مجموعه مباحثی که همواره مطرح است نتیجه می‌گیریم که یکی از مهم‌ترین راه‌های مهار تورم، تقویت ارزش پول ملی و رشد و شکوفایی اقتصاد ملی و جهش تولید است که تحقق این امر، مستلزم اعمال سیاست‌های تولیدی کارآمد و موثر، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، هدایت سرمایه‌های راکد و پس‌اندازهای خُرد، به سمت سرمایه‌گذاری مولد و اجرای بموقع طرح‌ها و پروژه‌ها با مشارکت مردم است.

به عبارتی می توان عنوان کرد که تبیین و شفاف سازی اقدامات به منظور تحقق شعار سال یعنی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بیانگر ضرورت موضوع اقتصاد و در کنار آن اهمیت مردم محسوب شود.

از این نکته هم نباید غافل شد که همّت، سرمایه‌ی و ابتکار مردم، حضور جدّی آحاد مردم را در عرصه‌ی اقتصادی به دنبال دارد و از سویی دیگر یک بسیج مردمی در امر اقتصاد و  تولید هم می تواند سبب ایجاد جهش شود.

در پایان به نظر می رسد؛ با نگاه کارشناسی می‌توان ریشه‌ مشکلات در اقتصاد کشور ر‌ا شناسایی و موانعی که منجر به سوء‌استفاده و شکل‌گیریِ توطئه‌‌ی جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی شده است را حل کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار