شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
دلسوزی مجلس و دولت
شوشان ـ محمدسعید بهوندی :

 به نظرتان چه کسی می‌تواند دقیقاً پرتقال فروش‌های ماهر را در این ماجرای بازی‌گونه پیدا کند؟! برای نمونه‌ی یک از دهها مورد در این ماجرا؛ جناب آقای محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می‌گوید: برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بر مبنای قانون برنامه‌ی هفتم پیشرفت از لحاظ منابع مالی مشکلی نداریم و جناب آقای عارف معاون اول رئیس‌جمهور نیز می‌گوید: برای متناسب‌سازی از نظر منابع مورد نیاز دارای کمبود هستیم و جهت اجرای متناسب‌سازی برای امسال به اعتباری بیش از آنچه در قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۳ گنجانده شده(50 همت) نیازمندیم و لذا گویا اینبار نیز چند ماهی باید سرگرم بیانات و مواضع ضد و نقیض مجلسیان و دولتیان در این خصوص باشیم!.
 

اما ناگفته هم نماند که؛ شاید حق با هر دو باشد و ما بازنشستگان نیز زیاد متوجه نیازمندی‌های اساسی خودمان در این سن و سال نیستیم!، زیادی حساس شدیم! و همواره فکر می‌کنیم که؛ همه چیز پول است!. در حالیکه گویا این خوبان بنا دارند به ما ثابت کنند که؛ خیر چنین نیست و "آنچه از پول خیلی مهمتر است؛ سرگرمی است"! و الحمدالله مجلسیان به کمک دولتیان سالهاست دارند برای سلامتی روح و روان و آرامش‌مان سرگرمی‌های متنوعی را پی‌درپی، از این قرار فراهم می‌نمایند:
 
1)شش ماهه‌ی دوم سال 1400( به فاصله‌ی تنها یکسال از اجرای متناسب‌سازی با مصوبه‌ی 1399/7/1 توسط دولت دوازدهم بر مبنای تکلیف صریح مندرج در ماده‌ی 30 قانون برنامه‌ی ششم توسعه)، سرگرم وصول لایحه دائمی‌شدن متناسب‌سازی که پایان سال عودت داده شد، بودیم!
 
 2)سال 1401 سرگرم استمرار متناسب‌سازی و 14 همت آن در بودجه که معلوم نیست علیرغم آن همه قول و قرار و مصاحبه‌ها، خصوصاً اطمینان‌خاطر دادن‌های مکرر جناب حاج‌بابایی به کدام زخم زده شد، بودیم!
 
3)سال 1402 سرگرم مقدمات و جر و بحث برای گنجاندن متناسب‌سازی در برنامه‌ی هفتم، علیرغم تمدید قانون برنامه‌ی ششم تا پایان سال بودیم!
 
 4)سال 1403 نیز سرگرم قول پشت قول و وعده پشت وعده، برای اجرای متناسب‌سازی پیش‌ از انتخابات و پس از آن تا به این روزها که در تدارک خداحافظی با شهریورماه و ورود به آستانه‌ی مهریم هم سرگرم کلماتِ خالص، ناخالص، بیمه‌ی سهم فرد، مالیات بر درآمد در آیین‌نامه‌ی اجرایی، کمبود اعتبار ووو هستیم!
 
 
بنابراین؛ ما هم باید برایشان دعای خیر نماییم که تا این اندازه، علیرغم داشتن مشغله‌ی فراوان و وظایف سنگینی که بر عهده دارند، اما متعهدانه، بدون هیچ منت و چشم‌داشتی در حق ما و خانواده‌هایمان سرگرمی فراهم می‌نمایند!!! 1403/6/20
 
لینک کانال مطالب منتشر شده‌ی اینجانب در دفاع از حق و حقوق قانونی بازنشستگان مشمول متناسب‌سازی و دیگر مطالب محضر شریفتان معرفی می‌گردد. ضمن افتخار و خرسندی از عضویت‌تان، لطفاً این پیام را برای دیگران، خصوصاً گروههای بازنشستگان نیز ارسال نمایید. از عنایت، لطف و همراهی‌تان بسیار متشکرم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار