شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
شوشان ـ فردین کمانگر :

کاهش آمار ثبت دانش‌آموزان در مناطق محروم و کم برخوردار کشور و به‌ویژه استان کردستان نشان می‌دهد که این روزها خوب نیست و هر روز خانواده‌ها برای آموزش ثبت نام فرزندان خود در مدارس به‌ویژه مقاطع متوسطه منصرف شده‌اند..
بر اساس آمار اعلام شده از سوی مدیرکل آموزش‌وپروش استان کردستان ۲۸۱ هزار و ۵۳۵ دانش‌آموز در سراسر استان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار شامل ۸۱/۸۷ درصد کل دانش‌آموزان استان است که در حدود ۱۳ درصد و یا خوشبینانه‌تر ۱۲ درصد از دانش‌آموزان بر اساس تصمیم‌گیری خاص است. ثبت نام خودداری کرده اند و از تحصیل کمنده اند. در همین آمار که از سوی مدیرکل آموزش‌وپروش اعلام شد، بیش‌ترین آمار را از تحصیل در نظریات و مقطع فنی حرفه‌ای و کاردانش با ۶۲ درصد ثبت‌نام شده است..
این پرسش مطرح می‌شود که چرا این دانش‌آموزان در حال تحصیل جاماندند و چرا در چند سال گذشته در حال افزایش است؟ در پاسخ به این پرسش که شرایط اقتصادی و اجتماعی را برای بسیاری از خانواده‌ها تنگ می‌کند و در کنار این مهم‌ترین چالش‌ها از جمله جنبه‌های آموزشی آموزشی، ویژگی‌های اعتباری و سرانه آموزشی و پرورشی، شامل 3000 نیروی انسانی در شهرستان‌ها است. مشکلات اقتصادی که مدارس از اولیای دانش‌آموزان دریافت می‌کنند، رشد قارچ‌گونه مدارس غیرانتفاعی و دریافت هزینه‌ها از اولیای دانش‌آموزان در برابر مشکلاتی است که گریبان‌ها از خانواده‌های کم‌درآمد و یا حقوق ثابتی دریافت می‌کنند که عاملی است که خانواده‌های دیگر خانواده‌ها را به ثبت می‌رسانند. دانشآموزان نباشند.
چه چیزی که امروز آن را به صورت یک‌شبه اتفاق نیفتاده است. مشکلاتی است که در چند دهه گذشته در دستگاه آموزشی ما تلفن شده است و امروز شاهد ضعف‌های بسیاری در حوزه آموزش‌وپروش کشور هستیم. مشکلاتی که حتی گریبان معلمان را نیز گرفته است.
بنابراین، امروز که در روزهای آغازین بازگشایی مدارس در کشور هستیم و دولت چهاردهم شروع به کار می‌کند که دولت برای ارائه فرصت‌های برابر و فراهم‌آوردن بستر مناسب برای تحصیل همه افراد در گام‌های رایگان، زیرا آموزش یکی از مسئولیت‌های حاکمیت و خدمات آموزشی است. به‌عنوان یکی از حقوق عمومی مطرح در قانون اساسی (در بند ۳ از اصل سوم قانون اساسی و در اصل ۳۰ قانون اساسی) برای تحصیل در جامعه اسلامی است و این مهم می‌تواند جامعه را به رشد و پویایی نیاز داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار