شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
بسم الله الرحمن الرحیم
 
استان خوزستان به عنوان مهم‎ترین استان اقتصادی و درآمدی کشور نیازمند یک استاندار ویژه و مدیری در تراز انقلاب اسلامی است. اهمیت انتخاب استاندار خوزستان از آن جهت حائز اهمیت است که ظرفیت های استان از جمله پتروشیمی‎ها، پالایشگاه‎ها، کشاورزی، نفت، گاز و فولاد و ... به تنهایی برای اداره کشور کافی است اما متاسفانه با وجود این همه ذخایر و ظرفیت‎های متعدد همچنان محرومیت‎های استان به چالش بزرگ تبدیل شده و عقب ماندگی‎ها، بسیار فراوان است. غبار محرومیت در چهره استان به وضوح دیده می شود، و سوال این جاست که چرا با وجود این همه ظرفیت، جوان خوزستانی همچنان برای پیدا کردن یک شغل معمولی درمانده باشد و گاه ناچار شود به استان های دیگر مهاجرت کند.
 البته مشکل اصلی استان، نبود پول و بودجه و امکانات نیست بلکه مشکل نبود مدیریت کارآمد و عدم استفاده از ظرفیت جوانان نخبه بومی است. بنابراین اگر به نخبگان  میدان داده شود، قطعا می توانند به دولت محترم و پیشرفت کشور کمک کنند.  
باید اذعان کرد زمان آزمون و خطا گذشته است و ضروری است فرایند انتصاب استاندار خوزستان با حساسیت ویژه و خارج از چارچوب های جناحی صورت گیرد. از همین رو استان خوزستان، نیازمند مدیران شایسته و کارآمد انقلابی با اولویت  بومی دارد.
لذا مطالبه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان به دنبال معرفی مدیران ارزشی و توانمند از سوی دولت وفاق ملی مورد تاکید رئیس جمهور محترم می داند. بر این اساس، دولت محترم به منظور رفع محرومیت های 45 ساله استان، باید اختیارات ویژه برای تصمیم گیری های بزرگ را به استاندار خوزستان بدهد.  
لذا از همه مسئولین و اثرگذاران استان انتظار  می رود با وحدت ،همدلی  و هم افزایی با دولت محترم به دنبال انتخاب فردی با ویژگی‎های مورد نظر رهبر معظم انقلاب  باشد، مدیری که علاوه بر شناخت کافی نسبت به ظرفیت‎های فوق العاده استان، بتواند همه امکانات و ظرفیت‎ها  را در جهت پیشرفت این استان بسیج نموده وموانع سرمایه گذاری را بردارد.  و این استان را به قطب اقتصادی کشور تبدیل نماید.  
مطالبه اصلی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، روی کارآمدن مدیری دلسوز و دارای صداقت، برنامه و کارنامه قوی است. اگر چنانچه فرایند انتخاب استاندار با ویژگی های مذکور، زمان بر باشد، بازهم رواست که در این زمینه تاخیر همراه با دقت صورت گیرد، زیرا استان خوزستان تاب تحمل تجربه های تلخ مدیریت نمایشی و جناحی نیست.  
قطعا سعی و مطالبه مسئولان محترم استانی به ویژه نماینده محترم ولی فقیه  و نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی استان می تواند زمینه ترویج گفتمان «شایسته گزینی به انتخاب استاندار شایسته کمک نماید، زیرا براساس وعده های رئیس جمهور محترم، روش دولت چهاردهم، مبتنی بر عقلانیت، کار کارشناسی و شایسته گزینی است.  
امید است که دولت چهاردهم، نامه امام علی (علیه السلام) به مالک اشتر به عنوان سند مطالبه گری مردم را نصب العین خود قرار دهد و استانداری در شان و وزانت  استان غیور خوزستان معرفی کند.  
و من الله التوفیق
         شورای ائتلاف نیروهای
        انقلاب اسلامی خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار