شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
از مذاکرات هسته ای تا مسائل استانی
آيت الله حيدري ضمن تقدير از زحمات دكتر حجازي استاندار پيشين خوزستان ،خواستار همكاري همه مديران ارشد استان با دكتر مقتدايي استاندار جديد خوزستان شد .

امام جمعه موقت اهواز : مذاكرات انجام شده در راستاي دستورات مقام معظم رهبري انجام شده

امام جمعه موقت اهواز ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه در مصلي مهديه امام خميني (ره) شهر اهواز گفت:عيد غدير نماد وحدت امت اسلامي است و براي شيعيان اهميت بسياري دارد زيرا بحث امامت جزءاصول دين مسلمان است.

آيت الله دكتر محسن حيدري مردم را به رعايت تقوي الهي و اجتناب از معصيت و امور شبهه ناك و همچنين انجام فرايض الهي توصيه كرد و گفت: راستي و درستي تنها در پرتو تقوي حاصل مي شود. مدرس عالي حوزه علميه اهواز افزود: كساني كه در گناه غوطه ور شده اند و حالت توبه از وضع گذشته را نداشته باشند مغضوب درگاه خداوند خواهند بود.

آيت الله حيدري ادامه داد: اما اگر كسي دست از عناد با خداوند برداشته و توبه كند خداوند نيز توبه انسان پشيمان از گناه را مي پذيرد و فرد نادم را به خود نزديك مي گرداند. وي با اشاره به اينكه اين روزها روزهاي ولايت و امامت است گفت:عيد غدير در ميان شيعيان از جايگاه والايي بر خوردار است زيرا اعلام امامت امير المومنين (ع) در اين روز انجام شده و امامت نيز جزءاصول دين مسلمانان و شيعيان است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: عيد غدير نماد قلب تپنده شريعت و ولايت است ،ولايت نيز يعني روح اسلام وبدون وجود ولايت پيكره اسلام ماننده پيكره اي بدون قلب است. آيت الله حيدري در خطبه هاي دوم نماز جمعه اين هفته به مناسبت هاي پيش رو اشاره داشت و گفت:چهارم آبان ماه سالروز اعتراض بلند و تاريخي امام خميني (ره) نسبت به تاييد طرح كاپيتولاسيون براي ايجاد مصونيت امريكايي هاي ساكن در ايران بود كه با اعتراض شديد امام خميني (ره) مواجه شد.

وي افزود: همچنين ۱۳ آبان نيز سالروز تبعيد امام خميني (ره) به كشور تركيه و همچنين روز دانش آموز است كه اين روز را پيشاپيش به تمامي دانش اموزان تبريك مي گوييم. امام جمعه موقت اهواز به ۸ آبان روز شهاد حسين فهميده و روز بسيج دانش آموزي اشاره داشت و گفت:در زمان ۸ سال جنگ تحميلي جوانان و نوجوانان بسياري با حضور در جبهه هاي جنگ به شهادت رسيدند كه از جمله اين نوجوانان مي توان به شهيد حسين فهميده و شهيد بهنام محمدي اشاره كرد.

وي به مذاكرات رييس جمهوري و وزير امور خارجه در نيويورك و ژنو اشاره داشت و گفت: تمامي مذاكرات انجام شده در راستاي دستورات مقام معظم رهبري انجام شده است. آيت الله حيدري ضمن تقدير از زحمات دكتر حجازي استاندار پيشين خوزستان ،خواستار همكاري همه مديران ارشد استان با دكتر مقتدايي استاندار جديد خوزستان شد .

امام جمعه خرمشهر: مديران بايد بر اساس شايسته سالاري انتخاب شوند

امام جمعه خرمشهر گفت: مديران ارشد براي پست هاي مختلف بايد بر اساس شايسته سالاري انتخاب و منصوب شوند.حجت الاسلام سيدنبي موسوي در خطبه نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر افزود: بايد مديران از كساني انتخاب شوند كه بتوانند گره اي از مشكلات مردم را مرتفع كنند.وي گفت: افرادي كه در چارچوب نظام اسلامي حركت مي‌كنند و به ارزش‌ها و آرمان‌هاي مقدس نظام و مقام معظم رهبري پايبندند، با ارزش ترين سرمايه‌هاي انساني هستند.

امام جمعه خرمشهر با بيان اينكه مسوولان نظام نبايد مشكلات را در چشم مردم بزرگ جلوه دهندافزود: كشورما شرايط بسيار سختي را پشت سر گذاشته و به حمدالله چشم انداز بسيار روشني را در آينده دارد. حجت الاسلام موسوي در بخش ديگري به تحريم هاي اقتصادي اشاره كرد و افزود: برطرف شدن مشكل اقتصاد نيز تنها با اتكا به سرمايه كشور و مديريت صحيح به دست مي آيد.

خطيب جمعه دزفول: ايران با تاكتيك نرمش قهرمانانه به منافع خود دست مي يابد

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به مذاكرات ايران و گروه ۱+۵ گفت: ايران با بهره گيري از تاكتيك نرمش قهرمانانه مد نظر مقام معظم رهبري به منافع خود دست خواهد يافت. حجت الاسلام مرتضي بيگدلي در آيين نماز جمعه دزفول در مصلي امام علي (ع) با اشاره به اينكه ايران به خوبي آمريكا را شناخته و مي تواند در برابر آن ايستادگي كند افزود:ملت ايران از آمريكا به دليل ترور دانشمندان هسته اي ، حمايت و تقويت اسراييل و دشمنان اسلام كينه دارد و هرگز اين ظلم ها را فراموش نمي كند.

وي با اشاره به افشاگري و اعتراض امام خميني (ره) در خصوص تصويب قانون كاپيتولاسيون ،اعتراض حضرت امام به تصويب اين قانون ظالمانه را مبارزه با بردگي ملت ايران دانست و افزود: امام راحل با اعتراض خود نسبت به اين قانون مردم ايران را از خطري بزرگ آگاه ساخت. خطيب موقت جمعه دزفول در فرازي ديگر از خطبه ها با گرامي داشت ياد شهيد محمدحسين فهميده افزود: اين شهيد وارسته نوعي از جهاد را پيش روي ملت هاي جهان قرار داد كه صدها قلم و زبان ياراي تبيين بزرگي آن نيست.

وي در ادامه با قدرداني از تلاش و خدمات شوراي اسلامي شهر دزفول در دوره سوم،از تركيب شوراي جديد اين شهر ابراز خرسندي كرد. حجت الاسلام بيگدلي همچنين از دوايي فر شهردار سابق دزفول تقدير كرد و افزود: اين شهردار با برنامه ريزي خوب و منسجم، خدمات ارزشمندي در دفتر عمل خود ثبت كرد.

وي به موضوع انتخاب شهردار جديد دزفول اشاره كرد و گفت: اعضاي شوراي اسلامي شهر دزفول با چشماني باز و بر اساس قانون شهردار جديد را انتخاب كردند. امام جمعه موقت دزفول افزود: متاسفانه برخي افراد نسبت به انتخاب شهردار جديد اعتراض داشته و سعي در جنجال آفريني دارند.

وي از معترضان به اين انتخاب خواست اعتراض خود را از طريق مراجع قانوني پيگيري و از ارسال پيامك و تهديد خودداري كنند.حجت الاسلام بيگدلي افزود: اقليت بايد تابع نظر اكثريت باشد تا خسارات جبران ناپذيري به بدنه شهر وارد نشود.

امام جمعه آبادان:ملت ایران در طول 35 سال سرافراز از آزمون ولایت‌پذیری بیرون آمدند

امام جمعه آبادان گفت: مردم کشورمان در طول 35 سال سرافراز از آزمون ولایت پذیری بیرون آمدند.حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر عید غدیر خم را تجلی توحید و ولایت عنوان و اظهار کرد: واقعه غدیر خم آزمون ولایت‌پذیری مسلمانان و تجلی شایسته سالاری در اسلام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اسلام منهای بندگی معنی ندارد و این حضرت علی (ع) بود که به مسلمانان رموز بندگی کردن را آموخت.خطیب جمعه آبادان همچنین با بیان اینکه مردم کشورمان در طول 35 سال سرافراز از آزمون ولایت پذیری بیرون آمدند ، تصریح کرد: مسئولان و مردم همانطور در طول این سال‌ها پشت ولایت ایستادند تا به موفقیت‌های چشمگیر رسیدند.وی ادامه داد: مردم باید اتحادشان را از دست ندهند و فریب تبلیغات و خبرسازی دشمنان را نخورند.ابراهیمی‌پور در ادامه خطبه‌ها با اشاره به روز خانواده و جایگاه والای آن در اسلام گفت: غرب به دنبال فروپاشی خانواده در کشورهای مسلمان است.

امام جمعه موقت لالی : دشمنی ما با آمریکا بر سر نقل و نبات نیست

حجت الاسلام و المسلمین عباس جعفری امام جمعه موقت لالی در بخشی از سخنان خود در مصلی نماز جمعه با اشاره به روز نوجوان به اقدامات کشور آمریکا در زمینه تولید کارتن ها و فیلم های افسانه ای گوناگون برای این قشر از جامعه اشاره کردند و دلیل این کار ها را هم در دو مورد زیر نهفته دانست :

1 – به خاطر این که ابهت سراسر پوشالی خود را به خورد بچه ها بدهد و وقتی که به بحث از آمریکا و مقاومت در برابر آن پیش می آید کسانی که مصرف کننده محصولات فرهنگی صادرشده از آمریکا بوده اند مقاومت می کنند و ایستادن برابر آمریکا را کاری نا ممکن می دانند .

انگیزه اصلی از ساختن این فیلم ها از کودک گرفته تا پیر را همین مقاومت زدایی در بین مخاطبان بوده است

2 – دلیل دوم هم در تهیه چنین فیلم ها و آثار فرهنگی در آمریکا نبود قهرمانان حقیقی در این کشور بوده است چرا که آن ها از داشتن شخصیت هایی چون شهید بهنام محمدی و شهید حسین فهمیده ها محروم هستند .

وی افزود:کسانی که امروزه دم از رابطه با کشور آمریکا می زنند و دم از حذف شعار مرگ بر آمریکا می زنند مگر فراموش کرده اند ظلم های آمریکا را ، مگر فراموش کرده اند ارزش های والای حضرت امام را ، مگر می شود فراموش کرد 8 سال پرپر شدن شهدای عزیز و ناله های جانسوز مادران شهدا را ، شهدای هسته ای را می شود فراموش کرد ؟ شهدای ایرباس سال 67 را می شود فراموش کرد ؟

امام جمعه موقت لالی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که " نبود رابطه با آمریکا برای ما مفید است و زمانی که رابطه با آمریکا برای ما مفید باشد ، اولین کسی که می گوید رابطه را ایجاد کنید خود بنده هستم " تاکید کرد: دشمنی ما با آمریکا بر سر نقل و نبات و شکلات و این ها نیست و برای امور دنیوی نیست بلکه بر روی اصول اساسی دین است چرا که آن ها با اسلام و قرآن ناب محمدی مخالف هستند و آن ها با فکر ما ، ایدئولوژی ما و جهان بینی ما مخالف هستند و نمی شود بین دوفکر ، بین دو ایدئولوژی و دو نظریه متضاد جمع کرد مگر این که یکی از آن ها از بین برود .

وی در ادامه به اظهارات خانم وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت:شما با خوی استکباری ، خودتان را به لجن کشانده اید و ملت ها را هم به ستوه آورده اید .

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کردند: آخرین غلطی که از این ها سرزده شنود اطلاعاتی خانم صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل بوده است که نشان داد این ها حتی به دوستان خودشان هم رحم نمی کنند چه برسد به ما ، آن ها با محمد مرسی که درس خوانده در آمریکا و دست نشانده آمریکایی ها بود چه کردند ، برنامه ای هم که برای عربستان فدایی تام و کمال آمریکا در نظر گرفته شده که تجزیه آن به 5 کشور است .

امام جمعه موقت لالی شرمن عنوان کرد: کشوری که بودجه نظامی و امنیتی آن برابر با تمام بودجه کشور استرالیا (نوزدهمین اقتصاد دنیا) بوده چه حقی دارد از صلح و اعتماد صحبت کند .

ایشان در پایان گفت: که توصیه من ، مردم و ملت ما این است که بیش از این کشوری که تمدنش و قدمت آن به اندازه قدمت یکی از روستاهای این شهرستان است خود را منفور کشور ما و ملت ها نکند و بیش از این با ملت ها دشمنی به خرج ندهید و بدانید که ما پیروان امیری هستیم که حاضرند برای حفظ شرف و عزت خود و جذب رضایت حق تعالی از عزیزترین عزیزان خود و جان و مال خود بگذرند.


امام جمعه هفتکل: آموزش و پرورش به تربیت دانش‌آموزان توجه بیشتری کند

امام جمعه هفتکل از آموزش و پرورش خواست به تربیت دانش‌آموزان توجه بیشتری کند. حجت‌الاسلام علی خلیلی پیربلوط در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هفتکل در مسجد جامع حضرت حجت (عج) اظهار کرد: آموزش و پرورش باید به تربیت دانش‌آموزان توجه بیشتری داشته باشد. وی افزود: از دولت‌های گذشته و حال گلایه دارم زیرا تاکیدی بر مسئله پرورش دانش‌آموزان ندارند باید روی این موضوع بیشتر کار شود.

خطیب جمعه هفتکل در ادامه به 8 آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده اشاره کرد و گفت: تربیت جوانان و نوجوانان باید اسلامی باشد. این روحانی هفتکلی تاکید کرد: باید به موضوع پرورش خیلی دقت بیشتری داشته باشیم، چرا به کتاب‌های دینی و قرآن در مدارس کمتر از کتاب‌های دیگر توجه می‌شود؟
وی تصریح کرد: اگر تربیت اسلامی نباشد انسان‌ها به جان هم می‌افتند و مانند گرگ‌ها که هیچ‌گاه پشت به هم نمی‌خوابند همدیگر را می‌درند. وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه هفتکل به سالروز نزول سوره هل اتی اشاره کرد و اظهار داشت: آیاتی در این سوره هست که درشان حضرت علی (ع)، حضرت زهرا (س) و فرزندانشان نازل شده است.

خلیلی پیربلوط نزول این سوره را یک پیروزی بزرگ برای ولایت دانست و تصریح کرد: در هیچ جا، این بزرگواری‌ها پیدا نمی‌شود. امام جمعه هفتکل از مردم، مسئولان و صدا و سیمای مرکز خوزستان به خاطر برگزاری جشن‌های دهه ولایت در این شهرستان تقدیر کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که روزی فرا رسد مردم مانند دهه محرم به خیابان‌ها بیایند و جشن‌های دهه ولایت و عید غدیرخم را با شکوه فراوان‌تری برگزار کنند.


امام جمعه موقت انديمشك: تبيين واقعه غدير در جامعه اسلامي ضروري است

انديمشك ، دزفول- امام جمعه موقت انديمشك بر تبيين واقعه غدير در جامعه اسلامي تاكيد كرد. حجت الاسلام سيدولي الله مهدوي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه انديمشك با اشاره به اهميت واقعه غدير خم گفت:غدير تنها يك واقعه تاريخي نيست بلكه بيانگر آغاز راه ولايت و امامت ائمه اطهار (ع) است.
وي افزود:ارزش هاي اسلامي ستون نظام اسلامي هستند و حب و دوستي اهل بيت (ع) و ولايتمداري مردم از موارد قابل توجه در انقلاب و نظام بوده است. امام جمعه موقت انديمشك گفت:حضرت علي (ع) امام اول شيعيان داراي ويژگي هاي والا و ارزشمندي است كه سبب انتصابش به جانشيني پيامبر بزرگ اسلام (ص) گرديد.
وي در ادامه به لغو لايحه كاپيتولاسيون در سال ۱۳۴۳ اشاره كرد و گفت:كاپيتولاسيون سند بردگي ملت ايران بود كه لغو آن با اعتراض امام خميني (ره) مشت محكمي به استكبار بود.
وي افزود:امام خميني (ره) پايه گذار مسيري است كه استقلال و آزادي ايران اسلامي را به دنبال داشته و امروز بايد پاسدار و حافظ دستاوردهاي نظام اسلامي بود.


امام جمعه شوش: امام راحل با افشاگري توطئه استكبار را خنثي كرد
دزفول- امام جمعه شوش گفت: امام راحل با افشاگري عليه كاپيتولاسيون، توطئه هاي شوم استكبار را خنثي كرد. حجت الاسلام سيد?محمد امام? در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شوش افزود: چهارم آبان ماه سالروز تصويب لايحه ننگين كاپيتلاسيون در رژيم منحوس پهلوي است كه مورد مخالفت امام خميني(ره) قرار گرفت.
وي افزود:امام راحل (ره) با درايت و تيزبيني اين قانون ننگين را به بطلان كشاند و اين روز به عنوان يك روز مهم در تاريخ انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران ثبت شد.
حجت الاسلام امام در بخش ديگري با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت دانش آموز شهيد فهميده گفت: بسيج نام مقدسي است كه دوستان اسلام و انقلاب را شاد و اميدوار و دشمنان اسلام و انقلاب را هراسان و نگران مي كند.
وي اظهار داشت: بسيج دانش آموزي علاوه بر زنده كردن روحيه انقلابي و بسيجي باعث بالا رفتن توان علمي و آموزشي در جامعه دانش آموزي شده است.
وي دربخش ديگرازخطبه هاي نمازجمعه به نرمش قهرمانانه مورد نظر مقام معظم رهبري در مذاكرات هسته اي اشاره كرد و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در موضوع سياست خارجي و نرمش قهرمانانه، نه يك هدف بلكه تاكتيك است و بايد در اين راستا و در تمام شرايط همچون سال هاي گذشته از ماهيت دشمن غافل نشد.
وي اظهار داشت: نرمش قهرمانانه به معناي نوعي مانور و انعطاف در سياست خارجي به منظور تحقق راهبردهاي معين با حفظ سه اصل حكمت، عزت و مصلحت است.
امام جمعه شوش در بخش ديگري از سخنان خود به ۲۴ ذي الحجه روز مباهله اشاره كرد و گفت : حاضر شدن پيامبر اكرم (ص) به همراه اهل بيت خود براي مباهله نشان از حقانيت ادعاي ايشان در دين الهي اسلام داشت.
وي همچنين به باز سازي واقعه تاريخي غدير در شهرستان شوش اشاره كرد و گفت:اجراي اين گونه بازسازي ها به عنوان فعاليتي فرهنگي موجب آشنايي مردم با چگونگي وقايع تاريخي و ارتقاء سطح فرهنگي مي شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار