شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
«اگر روسای جمهور اروپایی و آمریکا را دیدید، خود را مخفی نکنید»
شوشان ـ محسن صنیعی (عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها) :

  رئیس جمهور مطابق سنت همه ساله روسای جمهور، بناست به نیورک سفر کند و در مجمع عمو می‌سازمان ملل شرکت کند. در این سفر با روسای جمهور مختلف و ایرانیان مقیم آمریکا دیدار خواهد کرد. به آقای رئیس جمهور باید گفت که شما نماینده مردم ایران هستید. اگر از شعارهای انتخاباتی آقای رئیس جمهور، تنش زدایی با دنیاست، اگر روسای جمهور اروپایی و آمریکا را دیدید، خود را مخفی نکنید. دست دادند، راست و حسینی دست بدهید. تماس گرفتند، راست و حسینی، جواب دهید. فقط به دیدار با چند تا رئیس جمهور و نخست وزیر آفریقایی و آسیایی اکتفا نکن. دنیا، اروپا و آمریکا را هم دارد. مرد و مردانه، مذاکره کردند، مذاکره کنید و از حقوق مردم ایران دفاع کنید. از این مذاکرات استفاده کنید و سعی کنید تحریم‌‌های مختلف را کم کنید. البته در این دیدارها حتما صحبت مردم بیچاره غزه را وسط بکش و بگو تا چه حد بناست این اسراییل آدم کش، مردم غزه را کشتار کنه و در حصر نگه داره.‌ بگذارند مردم غزه هم عادی زندگی کنند و با دنیا ارتباط داشته باشند. خوشبختانه در مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهور با خبرنگاران، آقای پزشکیان گفتند که «در آمریکا به دنبال دفاع از حقوق مردم ایران هستم و آنها (آمریکایی ها) اول برادریشان را ثابت کنند. ... ما آنها را تحریم نکردیم و تهدید نکردیم اگر آنها تهدید نکند ما با آنها هم برادریم و آمریکا نشان بدهد با ما دشمنی ندارند آنها دور ما پایگاه زدند.»
 اگر چه آقای رئیس جمهور، در مصاحبه مطبوعاتی از سیاست گسترش روابط با همسایگان و چین و روسیه گفت ولی باید دانست، سیاست خارجی متعادل، تنها سیاستی است که  می‌تواند منافع ملی کشور را تامین کند. همان طور که باید با شرق ارتباط داشت، باید با غرب هم ارتباط داشت. این نکته را هم نباید فراموش کرد که امروز، شرق فقط شرق جغرافیایی است نه شرق سیاسی. چین، هیچ‌گاه به دنبال گسترش سوسیالیزم در دنیا نیست، بلکه به دنبال گسترش حوزه نفوذ خود در همه نقاط دنیا، برای بالا بردن منافع اقتصادی خود است. چین از دوره کمونیزم و سوسیالیزم هم حتی در کشور خودش گذشته، چه برسد که مدعی آن در دنیا باشد. جنگ آمریکا و چین، یک جنگ اقتصادی است. خود آمریکا و چین، صدها میلیارد دلار، تجارت اقتصادی دارند. در حالی که بالاترین روابط را با هم دارند در حال رقابت اقتصادی هستند. روسیه هم در فکر منافع خود هست. جنگ اوکراین و اشغال کریمه، برای گسترش خاک حکومت روسیه است. ضمنا حتما تاریخ خوانده‌اید. روسیه، کم بدی به ما نکرده. پیمان گلستان و ترکمانچای و آخال، حمله به مجلس اول مشروطه و حمله به گنبد امام رضا در مشهد و مدعی شدن نفت شمال به کمک نوچه‌‌های توده‌ای‌شان در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت، کمک تسلیحاتی به رژیم صدام در جنگ و در جریان هسته‌‌‌ای هم کم بد نکردند.
خلاصه، استقلال نه به معنای نه گفتن به شرق، نه نه گفتن به غرب است. غرب امروز هم، غرب چند دهه قبل نیست. اگر مناظره ترامپ و کامالا هریس را دیده باشید، ترامپ از اوضاع اسف بار آمریکا در چشم جهانیان  می‌گفت. امریکا، آمریکای سی سال پیش نیست. ضمنا این رئیس جمهور فعلی امریکا، ۴-۳ ماه بیشتر در کاخ سفید نیست، حزبشون سخت درگیر انتخاباته ولی اگر گذری دستی دراز کرد، دستش را رد نکن. ممکنه تو را با اردوغان اشتباه بگیره. مردم این از پله هواپیما رفتن تو را با از پله هواپیما بالا رفتن جو بایدن مقایسه کردند و ماشاءالله، چشم حسود کور، گفتند رئیس جمهورمون یه پا ورزشکاره. من قول میدم اکثریت مردم ایران خوششون میاد که با روسای جمهور ممالک غربی دیدار بکنی. ممکنه یه عده کمی‌ بدشون بیاد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار