شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
شوشان ـ سیدرضا میرزاده :

تابناک به نقل از تجارت نیوز و این رسانه به نقل از کتاب جنگ ایران و عراق نوشته نظامی و عضو سابق وزارت دفاع فرانسه در یک مقایسه غلط انداز و در اینحال هدفمند، آمریکا را از فهرست حامیان رژیم بعث عراق حذف کردند تا به این وسیله با راهبرد تطهیر جنایتکار ترین قدرت تاریخ معاصر و بزرگ نمایی از تهدید روسیه (روسیه هراسی ) همراهی کرده باشند،  این اتفاق  در شرایطی رقم می خورد که
اولا:
نویسنده کتاب خود عضو و جاده صاف کن رسانه ای حلقه تجاوز و تعدی در جهان است .
ثانیا درمرکز تحقیقات جنگ سپاه و ستاد نیروهای مسلح ایران اسناد مهمی از نقش قدرت‌ها بویژه رژیم جنایتکار آمریکا  در حمایت از رژیم بعث عراق موجود است .
اینکه رسانه های داخلی چرا به جای استفاده از این اسناد به منابعی استناد می کنند که خود از شاخه های بدون تردید امپراطوری رسانه ای غرب محسوب می شوند نشان از نا آگاهی یا  منافع آنها در تطهیر چهره جنایتکار دارد .
نویسنده مدعی شده بیشترین حمایت را روسیه از رژیم بعث عراق داشته است او خوب میداند چگونه یک واقعیت را روایت کند تا دشمن اصلی در افکار عمومی مردم ایران جابجا شود .
واقعیت این است :
از آنجا که عراق پس از استقلال با حاکم شدن حزب بعث به دامن شرق غلطید
اتحادجماهیر شوروی (ونه روسیه فعلی ) خود بانی ومتولی ساختاری ارتش عراق شد در واقع همچنان که ایالات متحده  ساختار ارتش در ایران را از حیث راهبرد ،تسلیحات ،آموزش و.....مدیریت می کرد شوروی نیز همین سیاست را با وسعتی بسیار محدودتر در عراق اعمال می کرد .
با اینحال همه قرائن و شواهد (که به بعضی از آنها اشاره می‌کنم ) این ادعا را ثابت می‌کند اگر ایالات متحده آمریکا از تصمیم رژیم بعث عراق حمایت نمی کرد هرگز این رژیم سفاک جرات نمی کرد به ایران حمله کند .
خاورمیانه در دوره جنگ سرد حوزه نفوذ (به تعبیری حیات خلوت )ایالات متحده آمریکا بوده است به فرض محال اگر این کشور به رژیم صدام کمکی هم نکرده باشد به همین اندازه که رسما موافقت خود را برای تجاوز رژیم بعث به ایران به اطلاع آن رژیم رسانده و به عوامل منطقه ای و غربی خود اجازه حمایت گسترده از رژیم بعث عراق را در راستای بر اندازی جمهوری اسلامی  داده است از اصل کمک‌های اتحاد جماهیر شوروی که درچارچوب قطب بندی جهانی  (همانند آنچه آمریکا با وسعتی بسیار بیشتر در ایران دنبال می کرده است )مهم تر است .
سر آغاز نقش دولت جنایتکار آمریکا در براندازی جمهوری اسلامی را  از کنفرانس گوادلوپ (جزیره ای مستعمره  در اقیانوس اطلس) باید
جستجو کرد،آنجا که  رئیس جمهور وقت آمریکا پس از نا امید شدن از سرکوب مردم توسط ژنرال هایزر آمریکایی به اتفاق سران انگلیس و فرانسه و آلمان تصمیم می گیرند برای توقف انقلاب اسلامی دست به سلسله اقداماتی بزنند که پیامد آن اقدامات در نهایت به تحمیل جنگ به ایران منجر شد .
به بخشی از این سلسله اقدامات در قالب سوال و پاسخ اشاره می کنم .
۱-سفارت کدام کشور قرار بود با نفوذ در دولت موقت مقدمات سرنگونی انقلاب اسلامی را فراهم کند ؟ایالات متحده
۲-کودتای نقاب (نوژه )با حمایت و هماهنگی کدام کشور طراحی شد ؟
ایالات متحده
۳-تحریم اقتصادی که در جنگ به اوج خود رسید و ایران را با مشکلات عدیده ای در جبهه مواجه کرد توسط کدام کشور اعمال شد ؟ایالات متحده
۴-تحریم تسلیحاتی که می توانست کمر هر کشوری را در جنگ بشکند توسط کدام کشور علیه ایران اعمال شد ؟ایالات متحده.
۵-کدام کشور دارایی های ایران را بلوکه کرد تا نتواند در اوج جنگ از این امکان طلایی استفاده کند ؟
ایالات متحده
۶-کدام کشور قرار دادههای نظامی را اجرا نکرد تا ایران نتواند از این فرصت برای اداره جنگ استفاده کند ؟ ایالات متحده
۷-کدام کشور با وابسته کردن ارتش ایران به مستشاران خود و خروج آنها از کشور ارتش را برای جلوگیری از اشغال بخش هایی از جغرافیای ایران زمین گیر کرد ؟
ایالات متحده آمریکا.
۸-کدام کشور برای متحدان منطقه ای خود (درخلیج فارس)امکان حمایت های گسترده  مالی و انسانی از رژیم بعث  را فراهم کرد ؟
ایالات متحده آمریکا
۹-متحدان اروپایی کدام کشور تجهیزات پیشرفته در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند ؟ایالات متحده .
۱۰-متحدان اروپایی کدام کشور تسلیحات شیمیایی و غیر متعارف در اختیار رژیم بعث عراق قرار داده و اجازه دادند او از این تسلیحات بشکل نامحدودی استفاده کرده و هزاران نفر از رزمندگان و شهر وندان را قتل عام کند ؟ ایالت متحده
۱۱-کدام کشور پیشرفته ترین هواپیما های جاسوسی  در جمع آوری اطلاعات از جبهه ایران برای رژیم بعث عراق را در اختیار عربستان قرار داد ؟ایلات متحده

۱۲-کدام کشور  تجزیه  طلبان داخلی  را در اوج درگیری ایران در جبهه مورد حمایت قرار داد؟ ایالات متحده
۱۳-کدام کشور از گروهک تروریستی منافقین حمایت کرده به آنها پناه داد ؟ایالات متحده و متحدان غربی او .
۱۴-کدام‌کشور در ماه‌های پایانی جنگ علیه ایران وارد درگیری شد؟ایالات متحده
۱۵-کدام کشور در ماه‌های پایانی جنگ هواپیمای مسافر بری ایران را مورد هدف قرار داد ؟ایالات متحده .
۱۵-کدام کشور بالغ بر ۷ سال بی عملی سازمان ملل در ارتباط با تجاوز رژیم بعث عراق را مدیریت کرد ؟ ایالالت متحده
۱۶ -کدام کشور هر آنچه از دستش  در جنگ برآمده و اکنون  برای سرنگونی جمهوری اسلامی بکار گرفته
 و می گیرد ؟ایالات متحده .
۱۷-کدام کشور با بسیج امپراطوری رسانه در اوج تهاجم رژیم بعث عراق علیه ایران جنگ روانی را مدیریت کرد ؟ایالات متحده
اگر نویسنده نمی داند بداند ما از شش حوزه ژئو پلی‌تیک ایران در سه حوزه با روسیه منافع مشترک داریم علاوه بر آن ما و روسیه دارای جایگاه و خواستگاه مشترک هستیم در حالی که در روابط  با اروپا و آمریکا چنین مزیت راهبردی وجود ندارد .
اگر از نگاه غرب باوران در روابط بین الملل میزان حال فعلی است حال فعلی کدام یک از دو قدرت آمریکا و روسیه در مسیر منافع ایران است ؟
کدام یک تلاش می کند با حفظ منافع خود هماهنگی و هم افزایی بیشتری در تحولات منطقه و جهان با ایران داشته باشد؟غیر از روسیه ؟
رسانه های داخلی بدانند و آگاه باشند اگر به فکر منافع ملی هستند  به بهانه گردش آزاد اطلاعات فریب روایت های وارونه و مقایسه های موذیانه غربی ها را نخورند .
سید رضا میرزاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار