شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
رهبر ايران در صدر اخبار جهان؛
تاثير سخنرانی یک رهبر مذهبی بر كليه معادلات سياسی ابر قدرتهای جهانی
شوشان ـ  سمیه غافلی :

 با گذشت ۴۸ ساعت از برگزاری نماز جمعه تاريخی و منحصر بفرد تهران با عنوان جمعه نصر، هنوز بيانات آيت الله سيد علی خامنه ای در صدر اخبار كليه رسانه های معتبر جهان قرار دارد و تحليلگران مشغول واكاوی كلمه به كلمه و حرف به حرف آن هستند.

براي آنانيكه پس از درگذشت اولين رهبر انقلاب مدعی بودند كه كاريزمای رهبر فعلی انقلاب نزدیک به كاريزمای آيت الله سيد روح الله خمينی نيست، بلاشک امروز از نظرات پيشين خود عقب نشينی بسيار زيادی كرده اند.

خطبه های دو روز پيش رهبر معظم انقلاب نه در قامت رهبر یک كشور هشتاد و اندی ميليون نفری، بلكه در ردای رهبر يک امت با جمعيت ميلياردی هم اينک در حال ارزيابی شدن از سوی اكثر ناظران سياسی و تحليلگران شبكه های خبری جهان است.

آيت الله العظمی سيد علی خامنه ای با تيزهوشی ذاتی خود خطبه دوم را به نه به زبان فارسی، بلكه به زبان اكثر ملت های مسلمان جهان اسلام خواند تا ابر قدرتهای جهان بخوبی متوجه شوند رهبر يك كشور به زعم آنها جهان سومی در صورتيكه بخواهد و اراده كند صرفاً فقط با يك سخنرانی قادر خواهد بود قدرتی به موازات اتحاديه اروپا را در اين سوی كره خاكی شكل دهد كه توانايی تقابل با آنها را دارا باشد و از لحظ روانی آنان را به انفعال بكشاند.

صاحب نظرانی كه اعتقاد داشتند كه بهره هوشی ژاپنی ها بسيار بالاتر از امريكائی هاست، و به همين دليل مورد انتقاد قرار می گرفتند امروز پيروزمندانه به خود اعتقاد گذشته افتخار می كنند!

چند سال پيش و قبل از روی كار آمدن جو بايدن در امريكا، نخست وزير وقت ژاپن جزو اولين كسانی بود كه متوجه قدرت يك رهبر مذهبی در قاره آسيا شد و اگر بيشتر از قدرت نظامی ابر قدرتهای جهان نباشد اما كمتر از آن هم نخواهد بود.

شايد به همين دليل هم بود كه شينزو آبه نخست وزير ژاپن پس از سی و اندی سال به تهران آمد و مستقيماً به ديدار رهبری رفت.

آبه چند سال بعد بدست يك ژاپنی تند رو ترور شد و نتوانست روزهايی را ببيند كه همان رهبر مذهبی فقط با يك سخنرانی قدرتی برابر با توان هسته ای و بمب های اتمی امريكا ، اسراییل و انگلستان و فرانسه، به جهانيان نشان داد.


مصلای تهران در سيزدهمین روز از ماه مهر نشان داد كه صلابت كلام از قدرت های رسوب شده در مقر سازمان ملل در نيويورک، تلاويو در اسرائيل و پاريس و لندن بيشتر است.

اگر چه در عین نگرانی ها و اضطراب های فراگیر بعد از ترور شهید مقاومت سید حسن نصرالله، برخی خواستار انتقام بودند، انتقامی سخت برای تنبیه آن دشمن ددمنش، اما عقل سلیم به ما سمت و سویی را نشان می‌داد، مدام در گوشمان زمزمه می‌کرد که نگاهتان به انتهای خیابان فلسطین باشد، جایی که رهبر امام خامنه ای نشسته، تدبیر و آینده‌نگری می‌کند و برنامه می‌ریزد برای آنکه بخواهد گوشه‌ای از قدرت جهان اسلام را به کسانی نشان بدهد که در هلهله و شادی کاذبی قرار دارند و سرخوشی مستانه‌شان پوشالی، به‌مانند کاخ‌هایی که دارند و به‌ مانند خانه عنکبوت سست است و فروپاشیده.

اما همانطور که همگان دیدند، نماز جمعه نصر، پیام روشنی به جهانیان ارسال کرد، اینکه ملت‌های مسلمان هرگز فراموش نخواهند کرد که چگونه باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند و راه شهدای خود را ادامه دهند.


به راستی که تاريخ سياسی جهان نام ماندگار ديگری را پس از روح الله خمينی در دل خود جای داده است: آيت الله سيد علی خامنه ای.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار