شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ۱۴۰۳؛
شوشان ـ مریم مقدمی اصل :


مرکز آمار  نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ۱۴۰۳ را منتشر کرد که بر اساس آن نرخ بیکاری در سطح کشور کاهش یافته است.
 بر اساس این نتایج ،  در پنج استان با بیشترین نرخ بیکاری، روند این شاخص برخلاف شرایط کشوری افزایشی بوده اما در پنج استان با کمترین نرخ بیکاری، شاخص کاهش یافته است.

اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار از شرایط بازار کار، میانگین نرخ بیکاری در کشور کاهشی بوده و از ۷/۷ درصد در بهار ۱۴۰۳ به ۷/۵ درصد در تابستان رسیده است.

با وجود روند کاهشی نرخ بیکاری کشور  در تابستان امسال اما خوزستان با افزایش نرخ بیکاری در تابستان سالجاری مواجه شده است .

 خوزستان که در بهار ۱۴۰۳ امسال در جایگاه چهارم بیکاری کشور قرار داشت در تابستان سال جاری، در جایگاه دومین استان کشور با بیشترین نرخ بیکاری قرار گرفته است ، افزایش نرخ بیکاری تابستان امسال در استان خوزستان  به معنای بدتر شدن شرایط اشنغال این استان در میان استان های کشور است .

در تابستان سال گذشته ، استان سیستان و بلوچستان با نرخ بیکاری ۱۴ درصدی  صدرنشین استان‌ها بود و  خوزستان با ۱۰/۳ درصد در رده چهارم  بیکاری کشور قرار داشت .

بررسی‌های استانی حاکی از این است که نرخ بیکاری ۲۵ استان در تابستان امسال تک رقمی شده است اما خوزستان دارای نرخ بیکاری دو رقمی به میزان ۱۳/۱ درصد بوده است.
گفتنی است  نرخ بیکاری یکی از متغیرهای اقتصادی است که نسبت تعداد بیکاران به کل جمعیت فعال در یک اقتصاد را نشان می‌دهد ، این نرخ حاکی از آن است که از کل جمعیتی که در سن کار بوده و وارد بازار کار شده‌اند، چند درصد در یافتن شغل ناتوان بوده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار