شعرخوانی آیت اله شفیعی / دکتر حجازی شایسته ترین استاندار بعد از انقلاب / هیچ قصدی برای ورود نداشتم / اشاره منصوری به یک حدیث ...

"> در تودیع فضیلت پور و معارفه منصوری چه گذشت ؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۹

شعرخوانی آیت اله شفیعی / دکتر حجازی شایسته ترین استاندار بعد از انقلاب / هیچ قصدی برای ورود نداشتم / اشاره منصوری به یک حدیث ...

 

شوشان : آیین تودیع و مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در تالار اجتماعات (مهتاب) کتابخانه مرکزی اهواز با حضور سادات فاطمی معاون امور استان ها نهاد کتابخانه های کشور، آیت اله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، آیت اله دکتر حیدری امام جمعه موقت اهواز، دکتر سید کریم حسینی معاون توسعه و منابع انسانی استانداری خوزستان، وحیدی مشاور ارشد استاندار و حائری مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد. در این آیین عبدالرحیم فضیلت‌پور مدیركل سابق كتابخانه‌های عمومی خوزستان از سمت خود تودیع و لفته منصوری به سمت مدیركل جدید این نهاد منصوب شد.

شعرخوانی آیت اله شفیعی

به گزارش شوشان ، آیت اله شفیعی که ساعتی قبل از برگزاری جلسه از مسافرت بازگشته بودند در این آیین گفت : علیرغم اظهارات فضلیت پور که اذعان کرد بازنشسته نشده است اما او در واقع بازنشسته شده است!

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ضعیف ارزیابی کردن واحد صدور مجوز کتاب وزاتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من به مدیرکل فعلی و سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان توصیه کرده ام كه برای طبع و نشر كتاب در ارشاد خوزستان باید هیات مجوزی وجود داشته باشد تا كتاب‌ها به تهران نروند. این واحد در ادارات ارشاد مشهد و اصفهان وجود دارند اما چرا چنین واحدی در خوزستان نیست؟

وی ادامه داد : انتظار می‌رود ناشران، مولفان و دست‌ اندركاران مسایل فرهنگی این مساله را كم و كوچك نگیرند. اهمیت استان خوزستان به مراتب بیش‌تر از آن است كه مركزنشینان فكر می‌كنند. بنابراین عناصر فرهنگی باید برای گرفتن واحد صدور مجوز پافشاری كنند. وی در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی با سرودن این شعر گفت : اندیشه تو گر چه بود دُرّ خوشاب / تابان نشود تا که نیاید به کتاب / تا طبع نشد به دست مردم نفتاد / چو برق جهنده است و چون موج سراب

دکتر حجازی شایسته ترین استاندار بعد از انقلاب است

عبدالرحیم فضیلت‌پور مدیرکل سابق نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه با انتصاب منصوری دغدغه ها و نگرانی هایم در خصوص حضور جانشینی شایسته برطرف شد گفت: منصوری تجارت ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دارد و امیدواریم این مجموعه را بهتر از گذشته مدیریت كند.

وی افزود : روزی که من به این سمت منصوب شدم حتی جا و مکانی برای نشستن نداشتم در حالی که تا چندماه پیش برای جانشینی من دعوا راه افتاده بود! باید اذعان کنم که در حال حاضر همه زیرساخت ها آماده است در حالی که در ابتدای کار حتی سرویس ایاب و ذهاب نداشتیم.

در آن زمان ساعت ها برای دیدار با فرمانداران پشت در اتاق آنها در انتظار می نشستم. اما بحمداله این نگاه مدیران اصلاح شده است. نگاه شهرداری‌ها به كتابخانه‌ها تغییر یافت و اكنون سالانه یك میلیارد تومان به كتابخانه‌ها می‌دهند.

وی با تقدیر از حمایت های استاندار خوزستان بر این باور است که من مدیران و استانداران بسیاری را دیدیم و با بسیاری از آنها کار کرده ام اما به جرات می توانم ادعا کنم که هیچ استانداری به شایستگی دکتر حجازی در استان نداشته ایم. وی در حوزه فرهنگ سنگ تمام گذاشت و براستی بدون حمایت استاندار خوزستان دستیابی به این توفیقات امکان پذیر نبود.

هیچ قصدی برای ورود به این عرصه نداشتم

لفته منصوری، مدیركل جدیدكتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز گفت : رویكرد ما به كتابخانه‌های عمومی باید از ساختار صرف فیزیكی و انبار مملو از كتاب و تجهیزات و مركز صامت فراتر رود و به مركز فعال فرهنگی و با نشاط تغیر كند. به اعتقاد منصوری  كتابخانه می‌تواند در سرمایه فكری، كاهش بزهكاری، افزایش نشاط عمومی، ارتقای سواد فرهنگی و مسایل سیاسی و اجتماعی و گسترش انضباط فرهنگی تاثیرگذار باشد.

این رویكرد من به كتابخانه است.وی در رابطه با نحوه انتصابش به حدیثی از پیامبر اشاره کرد که می فرماید : أو لا نستعمل على عملنا من أراده  ما كسی كه طالب مقام است را به كار نمی‌گیریم و یا می‌فرمایند : «انا والله لا نولی هذا العمل احدا ساله او احدا حرص علیه» بخدا سوگند ما كسی را كه خواستار مقام و آزمند آن باشد نمی‌گماریم. روایت اول زبان حال من است و روایت دوم زبان حال آقای سادات‌ فاطمی و همكاران ایشان است. من هم طالب مسؤولیت نبودم و هیچ اقدامی برای این كار نكردم.

او تاكید كرد : من اگر سند مطالعه را نخوانده بودم و مذاكراتی در این خصوص نداشتم هیچ قصدی برای ورود به این عرصه نداشتم و اكنون با توكل و استمداد از اهل بیت (ع) این حركت را ادامه می‌دهم. باید راهی به سوی آینده خوب برای استان رقم بزنیم. استان ما ظرفیت و قابلیت بسیار بالایی دارد و من به عنوان خادم كوچكی در خدمت شما هستم تا این راه را كه در طول پنج سال خدمات ارزشمندی در آن شد را ادامه دهیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار