شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
شوشان: همایش تجلیل از طلاب و روحانیون ایثارگر و جانباز استان خوزستان روز 9 آبان 1392در مجموعه فرهنگی فداییان اسلام (نیوساید) اهواز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، مسوول سازمان بسیح طلاب و روحانیون استان خوزستان در نشست خبری با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی اظهار داشت: در این همایش که به مناسبت سالروز شهادت شهید روحانی آیت الله «شریف قنونی» اولین روحانی شهید کشور و خوزستان برگزار می شود شماری از علما ، روحانیون ، مسوولان فرهنگی و خانواده های شهدا و جانبازان و آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز از یادگاران هشت سال دفاع مقدس حضور دارند.

حجت الاسلام علی کاظم بهرام افزود: در این همایش از طلاب و روحانیون استان که بیشترین حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس ، بالاترین درصد جانبازی و بیشترین مدت اسارت را داشته اند تجلیل به عمل می آید و یاد و خاطره شهدای روحانی استان نیز گرامی داشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه 780 روحانی استان خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشته اند و از این تعداد 196نفر به شهادت رسیده اند اظهار داشت: بسیاری از طلاب و روحانیون که به عنوان بسیجی در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند به عنوان روحانی اعزام نشده اند از این رو تعداد دقیق شهدای روحانی مشخص نیست.

مسوول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان با بیان این که تعداد شهدای روحانی به نسبت جمعیت آنان 5/2 برابر سایر قشرها بوده اند افزود:طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس در چهار رسته فرماندهی ، رزمی ، تبلیغی و پشتیبانی خدمت می کردند با این حال هنوز نقش این قشر در آن دوران بخوبی در جامعه تبیین نشده است.

حجت الاسلام بهرام تصریح کرد: حدود 12هزار روحانی رزمنده در دوران دفاع مقدس شناسایی شده که از این تعداد سه هزار نفر جانباز بالای 15درصد و 84شهید روحانی اهل سنت هستند.

وی در این نشست به نقش روحانیت در عرصه های مختلف فرهنگی و دینی اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش می کند عنصر دین را از جامعه کم رنگ کند ، اعتقادات دینی جوانان را سست کند، از این رو از سال ها پیش شبیخون فرهنگی و به تعبیری ناتوی فرهنگی و جنگ نرم را در دستور کار قرار داده و بیشترین هجمه را متوجه روحانیت که سخن گوی دین است نموده است.

مسوول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خوزستان، برقراری ارتباط معنوی و فرهنگی با بدنه فرهنگی جامعه بویژه جوانان، دانشگاه ها و مدارس و تقویت عنصر دین را از وظایف کنونی این سازمان بیان کرد و گفت: ارتباط با حوزه های علمیه و تقویت بسیج در حوزه ها مورد توجه جدی سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان است.

شهید شریف قنوتی به عنوان اولین شهید، آزاده و جانباز روحانی کشور و خوزستان در جریان مقاومت 45روزه خرمشهر در اوایل دوران دفاع مقدس به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد و به طرز وحشیانه و شقاوت آمیزی به شهادت رسید.

شهید قنوتی با سازماندهی نیروهای مردمی و داوطلب، نقش مهمی در عقب راندن دشمن از خرمشهر و برهم زدن معادلات دشمن در تصرف سریع این شهر داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار