شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
هشدار بهداشت خوزستان درخصوص نذورات ماه محرم
در سال های گذشته مواردی از مسمومیت در نذورات را شاهد بودیم. نباید غذایی را 6 یا 7 ساعت قبل از آن که به دست مصرف کننده برسد آماده کرد.

شوشان: مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت خوزستان گفت: هیئت امنای مساجد و تکیه ها باید بدانند که غذای نذری در چه شرایطی درست شده است. مواد اولیه و پخت غذا باید در شرایط بهداشتی صورت گیرد. ظروف مورد استفاده ، باید ظروفی باشد که برای مواد غذایی گرم تولید شده باشند.

مهران معلم افزود: علائم اختصاری که پشت ظروف درج شده نشان می دهد که آن ظرف تا چند درجه قابلیت نگه داری غذای گرم را دارد. فروشنده ها هنگام خرید راهنمائی لازم را می کنند. ظروف یک بار مصرفی وجود دارد که تا 70 درجه غذای گرم را نگه می دارند .

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت خوزستان در ادامه گفت: از ظروف غذایی که مخصوص غذای سرد است نباید در غذای گرم و پرچرب مورد استفاده کرد. لیوان های مورد استفاده برای نوشیدنی سرد و گرم متفاوت است. در تهیه شربت حتما از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند و در تماس مستقیم دست نباشد .

مهران معلم افزود: در طی ایام محرم کارشناسان بهداشت با مراجعه به محل نذورات بر این امر نظارت می کنند و تخلفات را گوشزد می کنند.  اداره بهداشت کلاس های آموزشی را برای این امر اختصاص داده است .

وی در ادامه گفت: کسانی که در مساجد آبدارچی هستند و سر و کار با مواد غذایی دارند باید به اداره بهداشت بیایند و کارت تندرستی بگیرند. ابتدا باید سلامت کسانی که به نذورات می پردازند مورد تایید قرار گیرد .

وی گفت :در سال های گذشته مواردی از مسمومیت در نذورات را شاهد بودیم. نباید غذایی را 6 یا 7 ساعت قبل از آن که به دست مصرف کننده برسد آماده کرد. این فاصله زمانی باعث مسمومیت در مصرف کننده ها می شود فاصله توزیع تا مصرف نذورات گرم باید حداکثر 2 ساعت در دمای 70 درجه باشد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار