شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷

برنامه‌های استان‌های قزوین، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در طول ایام بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

به گزارش شوشان، برنامه‌های سه استان قزوین، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در این ایام به شرح زیر اعلام شد:

تجلیل از خادمان چاپ و نشر خوزستان

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همایش تجلیل از کتابداران و خادمان چاپ و نشر را برگزار می‌کند.

از دیگر برنامه‌های این استان می‌توان به برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، اهدای کتاب به مسجدها، مدرسه‌ها و سازمان‌های دولتی و برگزاری 20 نمایشگاه کتاب با تخفیف 40 درصد اشاره کرد.

بازدید دانش‌آموزان قزوین از چاپخانه‌های استان

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با همکاری 14 نهاد دولتی و خصوصی فعالیت‌هایی چون مسابقه کتاب‌خوانی سبک زندگی و سیره امام جواد (ع) و مفاهیم زیارت عاشورا، توزیع و اهدای کتاب به 70 مرکز آموزشی و اداری و فرهنگی، تقدیر و تجلیل از ناشر، کتاب‌فروش، کتاب‌خوان و خبرنگاران برتر استان را در ایام هفته کتاب در دستور کار خود دارد.

همچنین یکی از برنامه‌های این استان در ایام هفته کتاب برپایی تورهای بازدید دانش‌آموز از چاپخانه‌هاست.

نمایشگاه کتاب در زندان‌های استان، 600 نمایشگاه کتاب در مدرسه‌ها، برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، اجرای نقاشی همگانی در مدرسه‌ها و برگزاری کارگاه تخصصی مطالعه و تحقیق و داستان‌نویسی برای معاون و مربیان پرورشی از دیگر فعالیت‌های استان قزوین به شمار می‌رود.

برپایی 331 نمایشگاه کتاب در مدرسه‌های چهارمحال و بختیاری

اهدای کتاب به مراکز آموزشی، اداری و مساجد، تجهیز کتابخانه‌ها، مسابقه کتاب‌خوانی، اجرای طرح نذر کتاب، تهیه سه کتابچه درباره حقوق شهروندی، تقدیر از مؤلفان و نویسندگان برجسته استان، خیرین، اهداکنندگان کتاب، کتابداران، مسن‌ترین و جوان‌ترین عضو کتابخانه و تجلیل از کتابخانه برتر و نمایش خیابانی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از جمله برنامه‌های استان چهارمحال و بختیاری در ایام هفته کتاب است.

همچنین یکی از برنامه‌های چهارمحال و بختیاری در ایام بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزاری 331 نمایشگاه کتاب است که در مدرسه‌های سراسر استان برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های این استان در ایام هفته کتاب برگزاری نشست‌های ادبی است که با شعرخوانی شاعران استانی و نقد و بررسی شعرهای آن‌ها همراه خواهد بود. همچنین کتابخانه سیار با تخفیف ویژه در این ایام کتاب را در اختیار روستاییان استان قرار می‌دهد.

بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان‌ماه تا 2 آذرماه برگزار می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار