اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کتاب همیشه موضوع روز است و تاریخ آن تمام نمی شود.

به گزارش شوشان ، آیت الله سید علی شفیعی در آیین تجلیل از کتابداران نمونه و فعالان برتر کتاب استان خوزستان اظهار کرد: کتاب هیچ وقت از مد نمی افتد بلکه الان با پیشرفتهایی که در مسائل مربوط به کتاب و کتاب خوانی اتفاق افتاده نه تنها ارزش کتاب پایین نیامده است بلکه بالاتر هم رفته است.
 
وی افزود: چیزی مقدس تر و بهتر از کتاب نداریم و همه باید از عمق جان کتاب را درک کنند و با آن مانوس شوند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبر گان رهبری تصریح کرد: امروز مسئله نیاز به کتاب در منزل از مسئله خوراک و غذا هم مهم تر است چون ضروریات روحی مهم تر از ضروریات جسمی هستند.
 
این مولف خوزستانی اضافه کرد: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی این است که رهبران آن بزرگترین  مشوق و مبلغ مطالعه و تحقیق هستند به طوری که از  امام خمینی(ره) بیش از 50 جلد کتاب شامل تقریرات و سایر کتب به جا مانده است.

آیت الله شفیعی با اشاره به  اینکه مردم تنها نتیجه کار را می بینند، ادامه داد: زحمت های بسیاری برای این فعالیت ها کشیده شده است که به این نتیجه رسیده است اما مردم اطلاعی از آنها ندارند و انتخاب مدیرکل کتابخانه های خوزستان به عنوان مدیر نمونه ملی جای مباهات دارد و موجب تعجب نیست.

فقیه عالیقدر استان عنوان کرد:زحمت هایی که کشیده شده و فعالیت هایی که انجام شده است مسائلی هستند که جای شکرگزاری دارند و در این راستا اداره کل ارشاد استان ستون فقرات کتاب خوانی است که نقش موثری دارد.

وجود کتابخانه در روستاها

معاون اجتماعی سیاسی استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: همیشه در مطالعات یکی از مولفه های مهم بسط عدالت اجتماعی در دسترس بودن نیازهای جامعه است.
 
سید کریم حسینی اظهار کرد: در حوزه کتاب و کتابخوانی در دورترین نقاط استان کتابخانه وجود دارد و این مولفه به خوبی رعایت شده است. نزدیک به 200 کتابخانه عمومی در استان تاسیس،راه اندازی یا تکمیل شده است که نشان دهنده حس عدالت خواهی است.
 
معاون اجتماعی سیاسی استاندار خوزستان اضافه کرد: توسعه کتابخانه و کتابخوانی در روستاها و مناطق محروم نشان می دهد که کار به درستی و خوب انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه موفقیت هایی که در دو سال گذشته به دست آمده مرهون مدیریت هنرمندانه مدیر کل نهاد کتابخانه ها است، ادامه داد: چیزی که از وی دیدیم تلاش، پیگیری  و همت برای نشر فرهنگ کتابخوانی در میام مردم استان و توسعه شاخص های فرهنگی است.

حسینی عنوان کرد: تلاش و کوشش خانواده کتاب و کتابخوانی باید به الگویی برای سایر نهاد ها و مدیران استان شود.

این استاد دانشگاه گفت: توجه به بحث کتاب و کتابخوانی می تواند موجب کاهش آسیب های اجتماعی شود و این نکته باید مد نظر برنامه ریزان فرهنگی قرار دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار