شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۶

تبلیغات انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور با رقابت 16 نامزد به صدا در آمد.

خوزستان در مجلس شورای اسلامی 18 نماینده دارد که تکلیف 10 نماینده در دور اول انتخابات معلوم شد و این افراد توانستند با کسب اکثریت آرای مردم حوزه انتخابیه خود به بهارستان راه یابند.

از 14 حوزه اصلی انتخابیه استان خوزستان نمایندگان هشت حوزه به مجلس راه یافتند و در شش حوزه انتخابیه باقیمانده شامل اهواز و باوی، سید شکر خدا موسوی، شبیب جویجری، ناصر سودانی و محمدجعفر فلسفی، حوزه دزفول محمد علی قاسمی و عباس پاپی پالنگان، حوزه آبادان؛ غلامرضا شرفی، محمد سعید انصاری، سید حسین دهدشتی و جلیل مختار، حوزه بهبهان عزیز الله سالاری و محمد باقر شریعتی، حوزه ایذه و باغملک حجت الله درویش پور و سید هادی طباطبایی و در حوزه انتخابیه دشت آزادگان هاشم سواری و ناصرصالحی نسب در دور دوم انتخابات رقابت خواهند کرد.

در همین خصوص رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر از رقابت 16 نامزد از این استان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حمیدرضا قناعتی با اشاره به اینکه یک هزار و540 بازرس بر نحوه برگزاری مرحله دوم انتخابات در خوزستان نظارت می کنند، اظهار کرد: در مرحله دوم از انتخابات 16 نامزد راه یافته به دور دوم در صحنه رقابت حاضر هستند که از این تعداد هشت نفر آنها با کسب اکثریت آرا به مجلس راه پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: آگهی اسامی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در شش حوزه انتخابیه مذکور روز ششم اردیبهشت از سوی فرمانداریهای مربوطه منتشر شده و نامزدها از روز هفتم اردیبهشت تـا ساعت هشت صبح روز 14 اردیبهشت فرصت دارند تبلیغات علنی و قانونی خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: ضوابط قانونی تبلیغات همان ضوابطی است که در مرحله اول به کاندیداها ابلاغ شده است.

قناعتی عنوان کرد: در مرحله دوم کسانی می توانند در انتخابات شرکت کنند که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رای داده اند شرکت کنند و یا اینکه در مرحله اول در انتخابات شرکت نکرده باشند.

در حوزه انتخابیه شهرستان شوش سید جاسم ساعدی نماینده مردم شوش در حداقل چهار دوره اخیر و عضو  هیئت رئیسه مجلس هشتم در این انتخابات با 32 هزار رای نفر دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شوش شد و جای خود را به سید راضی نوری نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان داد.

در حوزه انتخابیه ماهشهر، هندیجان و امیدیه نیز خلیل حیات مقدم به دلیل رد صلاحیت نتوانست در رقابتهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کند ولی وی با صدور بیانیه ای مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد. در این حوزه انتخابیه حبیب آقاجری نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان با کسب اکثریت آرا به بهارستان راه یافت.

انتخابات در حوزه انتخابیه دزفول به دور دوم رسید. همچنین در شهر همسایه دزفول یعنی حوزه انتخابیه اندیمشک فریدون حسنوند با 26 هزار رای در رده دوم انتخابات قرار گرفت و به جای او صید عیسی دارایی فرمانده سابق نیروی انتظامی استان خوزستان به مجلس راه یافت تا دارایی یکی از سرداران مجلس نهم لقب بگیرد.

در حوزه انتخابیه رامهزم و رامشیر نیز سید ناصر موسوی نماینده سه دوره قبلی از این حوزه انتخابیه نتوانست رای کافی را از آن خود کند و به جای او شمس الله بهمنی راهی بهارستان شد. سید ناصر در این دوره از انتخابات بعد از اقبال محمدیان نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان در جایگاه سوم قرار گرفت.

در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل اوضاع کمی متفاوت بود زیرا امیدوار رضایی نماینده چهار دوره گذشته این شهرستان بعد از اینکه از حوزه انتخابیه تهران نام نویسی کرد؛ قبل از آغاز تبلیغات حوزه خود را از تهران به مسجدسلیمان تغییر داد و حتی در دو روز اول در مسجدسلیمان اقدام به سخنرانی کرد ولی در نهایت انتقال حوزه اش از تهران به مسجدسلیمان مورد موافقت وزارت کشور قرار نگرفت و وی مجبور شد در تهران به رقابت بپردازد ولی اعلام اولیه شمارش آرای تهران نشان می دهد وی در این حوزه شانسی برای نشستن بر کرسی نمایندگی ندارد و او هم جزو12 نماینده خوزستان باشد که راهی مجلس نشدند. در این اسماعیل جلیلی به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه بهبهان حجت الاسلام حاجی موحد از بهارستان جا ماند. در این حوزه انتخابات به دور دوم کشیده شد. همچنین در حوزه خرمشهر سامری به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه معرفی شد.

در شهرستان شادگان که رقابت تنها با حضور پنج نفر در جریان بود حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده فعلی این شهرستان با کسب 18 هزار رای در جایگاه سوم قرار گرفت و نتوانست به مجلس راه یابد. در این حوزه انتخابیه عبدالله تمیمی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

علیرضا دهقان که با تکیه بر حضورش در صدا و سیما به عنوان گوینده اخبار ورزشی توانسته بود رای لازم برای کسب نمایندگی مردم ایذ و باغملک در مجلس هشتم را به دست بیاورد به دلیل تغییر حوزه انتخابیه اش به تهران و عدم کسب آرای لازم در این حوزه انتخابیه نتوانست به مجلس نهم راه پیدا کند. دهقان در آخرین لیست ارائه شده در جایگاه 58 حوزه انتخابیه تهران قرار دارد.

در حوزه انتخابیه آبادان نیز سید علی موسوی جرف نماینده یک دوره قبل آبادان و عبدالله کعبی موفق به راهیابی به مجلس نهم نشدند. در این حوزه انتخابیه جواد سعدون زاده نماینده اسبق آبادان به عنوان نماینده وارد بهارستان شد.

در این خصوص تاکنون تنها سید شریف حسینی از حوزه انتخابیه اهواز و حجت الاسلام سید محمد سادات ابرهیمی از حوزه انتخابیه شوشتر به عنوان نمایندگان فعلی خوزستان موفق به حضور در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار