اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
شوشان: رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول با بیان این‌که هم‌اکنون برداشت ذرت دانه‌ای خوزستان آغاز شده است، گفت: متأسفانه واردات این محصول همزمان با برداشت تولید داخلی موجب سقوط نرخ آن شده است.

ناصر نظرزاده در گفتگو با ایسنا عنوان‌کرد: میزان واردات ذرت به حدی رسیده که قیمت تولید داخلی را از مرز نرخ خرید تضمینی کاهش داده است.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم ذرت 860 تومان است، در حالی که واحدهای ذرت خشک‌كنی این محصول را زیر 800 تومان از کشاورزان خریداری می‌کنند.

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول بیان‌کرد: قیمت هر کیلوگرم ذرت با احتساب هزینه‌های تولید 900 تومان برآورده شده است تا حداقل سودی عاید کشاورز شود.

نظرزاده گفت: عملکرد تولید کیفیت ذرت تولید خوزستان امسال خیلی خوب بوده است، به گونه‌ای که به جرأت می‌توان گفت که ذرت تولیدی استان با کیفیت‌ترين و مطلوب‌ترین ذرت کشور است و حتی از ذرت‌های وارداتی هم باکیفیت‌تر است.

وی تصریح‌کرد: واحدهای ذرت خشک‌کنی به دلیل کمبود نقدینگی توانایی خرید کل ذرت تولیدی خوزستان را ندارند؛ در این میان دلالان وارد بازار شده و این محصول را با نرخي كمتر از قیمت تمام شده از کشاورزان خریداری می‌کنند.

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول خاطرنشان‌کرد: در این شرایط بحرانی متأسفانه کسی از ترخیص ذرت‌های وارداتی جلوگیری نمی‌کند.

نظرزاده یادآورشد: با توجه به این‌که بانک‌ها شرایط دشواری جهت پرداخت تسهیلات پیش‌ روی کشاورزان می‌گذارند، از دولت انتظار داریم تا اعتبار قرض‌الحسنه‌ای به مدت 3 ماه به صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی تخصص یابد تا این اعتبارات به روش‌های آسان به واحدهای ذرت خشک‌كنی پرداخت شود و بتوانند کل ذرت‌های تولیدی را با قیمت‌های مناسب از کشاورزان خریداری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار