شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
شوشان: رئیس اداره استاندارد شهرستان بندر امام (ره) اعلام کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره برکلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک بندر امام(ره) را داشته باشند نظارت نموده و تنها درصورت انطباق آن ها با استانداردهای ملی و یا استاندارد های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می گردد. در غیر اینصورت کلیه محموله های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

امیدرضا ماندگار گفت : بر همین اساس از واردات 20 میلیون کیلوگرم ( 20 هزار تن ) ذرت دامی غیراستاندارد به ارزش 345 میلیون و 600 هزار روپیه و ارزش ریالی 137 میلیارد و 548 میلیون و 800 هزار ریال به کشور ممانعت بعمل آمد.

وی افزود: پس از نمونه برداری از کالای ذرت دامی وارداتی و ارسال نمونه به آزمایشگاه مورد تائیدصلاحیت قرار گرفته مشخص گردید محموله وارده با استاندارد ملی مربوطه مغایرت داشته و آلوده به سم بسیار خطرناک آفلاتوکسین می باشد که با هماهنگی بعمل آمده با اداره گمرک بندر امام ( ره ) از ورود محموله فوق به کشور جلوگیری بعمل آمد.

وی خاطر نشان کرد: این سم بسیار خطرناک و برای دام و انسان عوارض بسیار بدی داشته و سرطان‌زا می باشد.

وی گفت: تنها در صورت انطباق کالا با استانداردهای ملی مربوطه و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌شود در غیراینصورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

ماندگار در انتها افزود: کالای ذرت دامی مربوط به کشور هند بود که به همت کارشناسان این اداره از ورود آن به کشور جلوگیری بعمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار