هفته ای که گذشت برای خوزستان هم حاوی خبرهای خوب بود و هم خبرهای بد. خبر بد اینکه یک نوزاد دو روزه توسط والدینش در اهواز رها شد و خبر خوب اینکه هفته ای که گذشت هفته ای پر بار برای ورزش خوزستان بود.

"> هفته ای بد برای نوزاد دو روزه اهوازی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۲

هفته ای که گذشت برای خوزستان هم حاوی خبرهای خوب بود و هم خبرهای بد. خبر بد اینکه یک نوزاد دو روزه توسط والدینش در اهواز رها شد و خبر خوب اینکه هفته ای که گذشت هفته ای پر بار برای ورزش خوزستان بود.

 

دختر خوزستانی بر سکوی قهرمانی

در هفته ای که گذشت با پایان رقابت‌های رده‌بندی دسته برتر پینگ‌پنگ جوانان دختر، نماینده خوزستان با غلبه بر حریفان خود بر سکوی قهرمانی ایستاد.

سفر وزیر ارشاد و تعریف از فعالیت های فرهنگی

در هفته ای که گذشت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان آمد و  خوزستان را استانی پیشرو در اجرای پروژه های فرهنگی عمرانی خواند.  سید محمد حسینی پنج شنبه همچنین در ماهشهر حضور یافت و در آئین افتتاح کتابخانه مرکزی ماهشهر شرکت نمود.

بستری شدن یک معاون خوزستانی

در هفته ای که گذشت مهندس محمدي زاده رئيس خوزستانی سازمان حفاظت محيط زيست پس از سفر روز يكشنبه به مشهد مقدس در حين بازگشت احساس درد در قفسه سينه كرد و پس از رسيدن به تهران مستقيما به پزشك معالج خود مراجعه كرد و با توجه به نوساناتي كه در فشار وي ملاحظه شد به تشخيص پزشك، در بيمارستان آتيه بستري شد.

آخرین مهلت فرماندار به بنکداران

در هفته ای که گذشت فرماندار اهواز با دادن آخرین مهلت به بنکداران گفت: آنها باید تا پایان اردیبهشت ماه امسال نسبت به جابجایی و انتقال کامیونهای خود از شهر اقدام کنند.

خبر خوش استاندار

در هفته ای که گذشت استاندار خوزستان با بیان اینکه ‌‌3 هزار نفر ‌امسال در استان استخدام می‌شوند، گفت: ‌‌این استخدام‌ها با اولویت‌ شهرستان‌های جدید و کوچک و محروم انجام می‌شود.

کلنگ زنی شهرک قضایی

در هفته ای که گذشت شهرک قضایی خوزستان با حضور رئیس کل دادگستری و جمعی از مقامات قضایی این استان کلنگ زنی شد. ساخت این شهرک در زمینی به مساحت هشت هکتار با زیربنای 40 هزار متر مربع در منطقه کیان شهر اهواز پیش بینی شده است.

تعطیلی نمایندگی وزارت خارجه !

در هفته ای که گذشت دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه که با حضور معاون وزير امور خارجه در امور کنسولي در اهواز افتتاح شده بود عملا تعطیل شد. با تعطیلی این دفتر تمامی فرصت های خدمت به شهروندان در این زمینه از دست رفته و می بایست مدیران خوزستان به هوش باشند تا این ظرفیت به تعطیلی کشیده نشود و مجددا با اعزام ماموری احیا گردد.

نمایشگاهی برای مشاغل

در هفته ای که گذشت نمایشگاه آشنایی با مشاغل استان توسط اداره کل آموزش و پرورش در محل نمایشگاه بین المللی اهواز بر پا شد . رونمایی از اطلس شغلی مناطق استان ،آشناساز دانش آموزان با رشته ها و شاخه های تحصیلی و مشاغل مرتبط ، معرفی مشاغل بومی ، صنعتی و عمومی استان خوزستان از دستاورد های این نمایشگاه بود.

درخشش یک معلم گتوندی

در هفته ای که گذشت یک معلم گتوندی معلم نمونه کشوری شد.  قابل ذکر است که امسال و در هفته معلم سه نفر به عنوان نمونه استانی و یک نفر نیز به عنوان نمونه کشوری انتخاب و معرفی شده‌اند.

انهدام کیف قاپان خانوادگی

در هفته ای که گذشت یک باند سارقان کیف قاپ خانوادگی متلاشی شد. ماموران پلیس پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک باند چهار نفر سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را که اعضای یک خانواده بودند  شناسای و دستگیر کردند.

بلاتکلیفی امام‌زاده عبدالله

در هفته ای که گذشت عضو انجمن دوستداران ميراث فرهنگي باغملك گفت: بقعه امام‌زاده عبدالله كه جنبه‌های سياحتی و زيارتی دارد با مشكلات فراواني مواجه است.اين بقعه تاريخي و مذهبي بعد از حدود 11 سال هنوز كاملا ساخته نشده و مشكلات آن مثل نبود پاركينگ، امنيت و جاده هنوز پابرجا است.

انتقاد بی سابقه

در هفته ای که گذشت نماینده مردم اهواز ضمن انتقاد به مسئولین جهاد کشاورزی خوزستان گفت: رهبر معظم انقلاب دستور ایجاد هشتصد هزار هکتار زمین کشاورزی در استان را داده‌اند اما متأسفانه تمایلی به اجرای دستور ایشان نیست.

مدیرکل جدید

در هفته ای که گذشت لفته منصوری مدیر کل جدید کتابخانه‌های عمومی خوزستان اولین نطق رسانه ای خود را انجام داد و  از ايجاد نوبت شب‌كاری در کتابخانه‌های عمومی استان از پنجم اردیبهشت 91 خبر داد.

امامزاده های قلابی

در هفته ای که گذشت سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان از شناسایی امامزاده های دروغین در خوزستان خبر داد. وی گفت : آخرین اقدام ما در این زمینه به برخورد با متولیان یک امامزاده دروغین در دزفول برمی گردد. وی از شناسایی امامزاده های دروغین در شهرهای دزفول، اهواز، مسجدسلیمان، ایذه، ماهشهر و آبادان خبر داد که دارای مستندات متقن و موثقی نیستند.

شنیده هایی از یک انتصاب

در هفته ای که گذشت شنیده هایی از انتصاب جمالپور مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات استانداری به عنوان مدیر کل حراست استانداری به گوش رسید. وی در حال حاضر علاوه بر سمت خود دبیر ستاد انتخابات استان نیز می باشد.

تودیع با چراغ خاموش

در هفته ای که گذشت مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل هلال احمر خوزستان در سکوت خبری و به دور از چشم خبرنگاران برگزار شد. در این مراسم مهندس حسین دوریشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از سمت خود تودیع و علی عسکر ظاهری به عنوان مدیرعامل  جدید جمعیت هلال احمر استان خوزستان معرفی شد.

هفته ای بد برای یک نوزاد

در هفته ای که گذشت نوزادی که تنها دو روز سن داشت در منطقه ای در خیابان نادری در کنار یک مجتمع تجاری از سوی والدینش رها شد. در کنار این نوزاد شیشه شیر، شیر، پوشاک درون یک کیسه قرار گرفته بود تا هر کس آن را ببرد حداقل برای امروز برای نگهداری از این طفل معصوم مشکلی نداشته باشد.

رییس برتر

در هفته ای که گذشت دكترحسن مروتي، رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز، به‌عنوان رئيس برترفرهنگي دانشگاه‌هاي كشور معرفي شد. بنا برنظرسنجي از دانشجويان و فعالان فرهنگي دانشگاه‌ها، دكتر حسن مروتي رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز نيز به همراه رؤساي دانشگاه‌هاي صنعتي اصفهان و گلستان به عنوان رؤساي فرهنگي برتر دانشگاه‌هاي كشور انتخاب شدند.

پایان بزرگمرد کوچک

در هفته ای که گذشت ساخت فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» با موضوع زندگی شهید بهنام محمدی در استان خوزستان به پایان رسید. بازیگر نقش اول فیلم از نوجوانان خوزستانی با توجه به نزدیک بودن چهره و لهجه انتخاب شده است.

انتصاب یک شهردار

در هفته ای که گذشت شورای شهر مسجدسلیمان پیمان مولایی کارمند شرکت نفت را به عنوان شهردار انتخاب کرد. وی جانشین فلسفی شد .

روز خوش دهقانی

در هفته ای که گذشت پس از مدتها که از ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی می گذرد وس از ماه ها بحث و تبادل نظر، از سوی علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، نصراله دهقان مدیرکل مسکن و شهرسازی استان به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان منصوب شد.

پیام تسلیت مشایی

در هفته ای که گذشت مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در پیامی درگذشت اخوی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی، مشاور رئیس جمهور در امور فلسطین را به وی تسلیت گفت.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار