شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۸۶۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۱
در گفتگو با شهردار منطقه یک حین بازدید از پروژه خیابان سلمان فارسی غربی مطرح شد :
یکی از اقدامات بسیار موثری که می بایست در مرکز شهر که مکانی برای خرید است صورت گیرد، پیاده راه نمودن خیابان طالقانی تا سلمان فارسی است
شوشان - میثم حلالی : مهندس داود دارابی شهردار منطقه یک اهواز در حاشیه بازدید از پروژه خیابان سلمان فارسی غربی ضمن مطرح نمودن اینکه باید ورودی منطقه یک به خصوص در مرکز شهر که محل رفت و آمد هزاران نفر طی شبانه روز است درخور شان باشد گفت: منطقه یک، یکی از مهم ترین مناطق اهواز به شمار می آید و باید قطعا ورودی و المان بسیار زیبایی و البته سردر مناسبی داشته باشد که معلوم و مشخص شود که وارد منطقه ایی شده ایم که بسیاری از مراودات تجاری و اقتصادی و اجتماعی در آن صورت می گیرد.

وی بیان داشت: یکی از اقدامات بسیار موثری که می بایست در مرکز شهر که مکانی برای خرید است صورت گیرد، پیاده راه نمودن خیابان طالقانی تا سلمان فارسی است و از 24 متری تا شریعتی است و همچنین از دیگر اقداماتی که باید صورت گیرد سوار و پیاده شدن مسافران در مسیرهای معین شده است. دارابی تصریح کرد : در خیابان سلمان فارسی خوشبختانه با توجه به اتمام ایستگاه های مترو و همچنین پروژه زیرزمینی نمودن شبکه برق فعالیت به صورت شبانه روزی برای بازسازی این خیابان در حال انجام است و کسبه هم به خوبی با ما همکاری کرده اند و انشاء الله با توجه به حضور 3 اکیپ و 160 نیرو که به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند تا 22 بهمن ماه این خیابان را که 40 متر عرض دارد و 2 پیاده رو 12 متری به مردم خوب و شریف اهواز تحویل خواهیم داد، همچنین لازم به ذکر است که این خیابان کف پوش گذاری و تنها عبور و مرور ماشین های اضطراری از این خیابان صورت می گیرد. شهردار منطقه یک اهواز افزود: یکی از اقداماتی که در این خیابان که در هر طرف آن 600 متر مسیر داریم صورت می گیرد درخت کاری است و به احتمال قوی در هر طرف 120 درخت خواهیم کاشت تا فضای سایه را هم داشته باشیم، البته تمام تاسیسات، درخت ها، نیمکت ها، منهول ها و پست های برق و ... را در این مسیر لحاظ خواهیم نمود.
وی گفت: خوشبختانه در پیاده روها نوع چینش سنگ ها هم به خوبی صورت گرفته به نحوی که برای نابینایان هم سنگ های مخصوص و شیار دار استفاده شده است و البته برای اینکه بتوانیم این مهم یعنی ساماندهی خیابان را به سرعت به پایان برسانیم با نصب داربست ها و بنرهای مختلف خواستار همکاری مردم و کسبه شده ایم.

دارابی تصریح کرد : یکی از اتفاقات بسیار بدی که همیشه در اهواز گریبان ما را گرفته است سرقت در منهول ها است، از این رو در منهول هایی طراحی شده است که ضد سرقت هستند و قابلیت بازیافت هم ندارند، یکی دیگر از اقدامات تدارک دیدند پایه های درختی برای نمای بهتر و همچنین دریچه هایی برای دفع آبهای سطحی هم مد نظر قرار گرفته است و اجرائیات هم برای تسریع بخشیدن به کار با قدرت به فکر جمع آوری دستفروشان هستند. 

شهردار منطقه یک اضافه کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در تسریع بخشیدن به پروژه خیابان سلمان فارسی صورت گرفته است، توجه تمامی مسئولین برای به نتیجه رسیدن آن است به طور مثال روزانه 200 متر مربع کار صورت گرفته است و این روند ادامه داد و باید 15 هزار متر مربع سنگفرش در این خیابان صورت گیرد و همچنین بیش از یک میلیارد مصالح تاکنون خریداری شده است.
وی گفت: رفتن در دل کار خیابان سلمان فارسی بدلیل فشار افکار عمومی واقعا خطرناک بود و همین مسئله باعث شد دفتر کار خود را به دل این پروژه بیاوریم و هر روز در این پروژه حاضر باشیم تا بتوانیم آرامش را میان کسبه و شهروندان ایجاد کنیم و روزانه هم 15 نفر مراجعه کننده برای ارائه طرح و پشنهاد و انتقاد داریم و اغلب اقدامات این خیابان بر اساس خرد جمعی صورت گرفته است، حتی رنگ کاشی ها.
دارابی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک در جلسه شورای سلامت شهرستان موفق به کسب رتبه اول شده است گفت: در این زمینه خوشبختانه فعالیت های خوبی توسط نیروهای اجرایی و البته همکاری کسبه صورت گرفت، به نحوی که توانستیم در جمع آوری دستفروشان بسیار تلاش کنیم و در این راستا دادستان و نیروی انتظامی اهواز بسیار کمک حال ما بودند.

شهردار منطقه یک اهواز در بخش دیگری از صحبت های با اشاره به فعالیت های شهرداری منطقه یک در زمینه ایجاد پارکینگ بدلیل تردد بالای خودروها از این منطقه گفت: من اعتقاد دارم شهرداری باید در دل مردم باشد و این رفتار باید نهادینه شود، زیرا در کنار مردم بودن می تواند بسیاری از کارها را به سرعت انجام دهد، به طور مثال در سی متری اهواز و کلا در مرکز شهر بافت فرسوده فراوانی وجود دارد که اغلب خالی از سکنه هستند و به دلیل مشکلات وراثتی بدون تکلیف مانده اند و مثلا 24 خانه بالای 2000 متر را ما موفق شدیم با ورثه صحبت کنیم و اینکه آنها را تخریب و به پارکینگ تبدیل و انتفاع آن به صاحب ملک برگردد و اشتغالزایی هم صورت بگیرد، از این رو مفتخریم که اعلام کنیم 60 هزار متر مربع پارکینگ در این مدت ایجاد شده و این مهم یعنی تخریب ملک های فرسوده نیاز به مشورت و اعتماد صاحبان ملک دارد که خوشبختانه در حال جا افتادن است، شما در نظر بگیرید ملک فرسوده تخریب شده و به پارکینگ تبدیل گشته و هر زمان هم که صاحب ملک بخواهد بدون اینکه هزینه ایی در زمینه تخریب ملک و یا برداشت نخاله های ساختمانی پرداخت کرده باشد می تواند شروع به ساختن زمین خود نماید، در ضمن هزینه آسفالت پارکینگ را هم ما می پردازیم.

وی گفت: شهرداری تنها باید به 2 مسئله برای خدمت کردن به مردم فکر کند، اول اینکه درآمد خوبی داشته باشد و بعد اینکه برنامه ریزی جهت خرج کردن پول در موقعیت های مناسب را داشته باشد و اگر این دو مهم رعایت شود به خوبی می توانیم مشکلات را برطرف سازیم.
دارابی گفت: هم اکنون برای 13 پارکینگ مشتری پیدا شده و خواهان خرید و ساخت آن هستند، این مهم کمک می کند که صاحبان املاک فرسوده به فکر ساختمان خود باشند و طبیعی است که شهر جلوه بهتر و نمایی زیبایی به خود می گیرد.

شهردار منطقه یک اذعان داشت: اگر ملکی دارای سند باشد و صاحب ملک با ما همکاری کند و رضایت بدهد بدون هیچ چشم داشتی شروع به تخریب آن ملک فرسوده می نمائیم و انشاء الله که طرفین به خصوص صاحبان املاک فرسوده با ما در این زمینه همکاری نمایند.
وی بیان داشت : یکی از پارکینگ هایی که بسیار مد نظر مسئولین شهرستان و استان است پارکینگ طالقانی می باشد که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم تا 2 سال آینده این پارکینگ را به بهره برداری برسانیم ، اما در حال حاضر فاز اول این پارکینگ به اتمام رسیده، فاز دوم در حال ساخت است و فاز سوم پیش پرداخت آن صورت گرفته است و 2500 متر زمین مد نظر است که امیدوارم با مساعدت صاحبان املاک به 3000 متر افزایش یابد و بتوانیم پارکینگ مجهزی در مرکز شهر داشته باشیم.

دارابی در پایان گفت : 2 موضوع مهم مد نظر ما در مرکز شهر می باشد، یکی پاکیزگی شهر برای اینکه روزانه هزاران نفر از این منطقه عبور می کنند و این نیازمند جمع آوری دستفروشان است و خوشبختانه کسبه با ما در این زمینه همکاری لازم را مبذول داشتند و دوم اینکه بتوانیم با صاحبان املاک فرسوده در رابطه با تخریب ملک آنها و تبدیل به پارکینگ تا زمان تعیین تکلیف از سوی صاحب ملک به نتیجه برسیم












comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۹
comment
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
comment
6
3
comment دست شهرداری منطقه 1 درد نکند. پروژه بزرگی می شود. سال ها بود که می بایست این کار صورت می گرفت اما شهامت و جسارت انجام این طرح بزرگ وجود نداشت. خدا قوت به مدیران سابق و لاحق
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
comment
comment منظور از مديران سابق و لاحق چيه ؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment از این پروژه بزرگ اطلاع رسانی کمی صورت گرفته. گزارش خوبی بود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment خدا قوت ولی به نظر من برای دست فروش های یک فکری بکنید نه اینکه از نون خوردن بندازیدشون یادمون نره کار نیست.
comment
تاراز نیوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment تاراز نیوز :
برف شدید در منطقه تاراز ، جاده اندیکا به چهار محال بختیاری را مسدود کرد
http://andikakhabar.ir/?p=5524
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
comment
0
0
comment از اینکه خیابان نادری را سنگ فرش کردید متشکریم کار بسیار جالبی کردید، سنگ فرش خیلی شیک تر از آسفالت است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
comment
0
0
comment آقای شهروند اهوازی گفتی ماهم باور کردیم [...]
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
comment
0
0
comment مخلص شهردار بزرگ اهواز جناب سيدخلف موسوي
comment
نويد قائدي
|
United States
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
comment
0
0
comment به جناب دارابي موارد ذيل را گوش زد نماييد:
1- مصاله بكار گيري شده در خ سلمان فارسي شرقي فوق العاده بي كيفيت بوده و مناسب پياده روهاي پر تردد نيست و در آينده نزديك همگي مستهلك و ترك خورده خواهند شد.
حيف و ميل مصالح در خ سلمان فارسي غربي زياد است اميد است نوع قرار داد طوري باشد كه به پاي شهرداري نباشند كه بعيد مي دانم.
در اجراي كار كيفيت كمتر مورد توجه است و نياز است بعد نطارتي بيشتر گردد در مراكز شهرهاي دنيا طرح هاي اجرا شده افق هاي بلند چند ده ساله دارند و هزاران مورد تخصصي ديگر كه. بايد بررسي و دقت شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار