شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۸۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در نشست خبري:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر: بزرگترین تولیدکننده شکر در کشور هستیم و امیدواریم در سال زراعی آینده نیز در تولید رشد داشته باشیم.
نسیم صادقی در نشست خبری  اظهارکرد: در حال حاضر حدود 38 درصد محصول برداشت شده است و فکر می‌کنیم امسال بالای 40 درصد از تولید شکر کشور را به خود اختصاص دهیم.

وی افزود: در مجموع 25 درصد نیاز کشور به شکر توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام می‌گیرد.

صادقی تصریح‌کرد: بزرگترین تولیدکننده شکر در کشور هستیم و امیدواریم در سال زراعی آینده نیز در تولید رشد داشته باشیم. کل محصول تولیدی شرکت‌های توسعه نیشکر و صنایع جانبی توسط اين شركت تصفیه می‌شود و ظرفیت کارخانجات تصفیه ما به 700 هزار تن می‌رسد.
 
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه‌داد: در مجموعه شرکت‌های توسعه نیشکر، سال‌گذشته حدود 380 هزار تن شکر تولید شد که تقریبا این میزان معادل 30 درصد تولید کشور بود.

وی اظهارکرد: راندمان تن در هکتار در سال‌گذشته حدود 65 تن بود که در برداشت‌های امسال این راندمان به حدود 75 تن رسیده و این ظرفیت، ظرفیت مناسبی است اما این میزان، ایده‌آل نیست و باید راندمان تن در هکتار به 100 تن برسد.

صادقی در ادامه یکی از دلایل کاهش تولید را شوری آب عنوان و خاطرنشان‌کرد: میزان شوری آب مورد استفاده در محدوده شرکت هفت‌تپه یک‌هزار میکروموس است در حالی که آب مورد استفاده در جنوب اهواز 2500 تا 3 هزار میکروموس و به عبارتی شوری آب در جنوب اهواز 2/5 برابر هفت‌تپه است.

وی ادامه‌داد: آب مورد استفاده در محدوده هفت‌تپه از رودخانه دز و آب اهواز از رودخانه کارون تامین می‌شود و کارون هم به سد معروف گتوند ارتباط دارد. می‌توان به مرز توليد 700 هزار تن شكر در کارخانجات توسعه نیشکر و صنایع جانبی رسید که این رقم حداکثر در پروسه‌ای 3 ساله قابل تحقق است و برای تحقق آن نیاز به تلاش زیادي است.

صادقي گفت: برزیل با 7 میلیون هکتار اراضی زیرکشت، بزرگترین تولیدکننده نیشکر دنیا محسوب می‌شود اما کل زمین‌های ما در 7 واحد شرکت با احتساب شرکت‌های هفت‌تپه و کارون به 110 هزار هکتار می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح‌کرد: راندمان تن در هکتار در اراضي اين شركت 75 تن است در حالی که این میزان در برزیل 72 تن در هکتار می‌باشد؛ به عبارتي ما بالاتر از استانداردهای جهانی شكر را تولید مي‌كنيم. در مجموع در خوزستان ظرفیت تولید 100 تن نیشکر در هکتار وجود دارد و زمین‌هاي خوزستان داراي ویژگی‌هاي منحصربه فردي هستند.

وی در زمینه تولید الکل در شرکت‌های توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: سال‌گذشته حدود 28 میلیون لیتر الکل تولید شد و برنامه امسال ما تولید 31 میلیون و 500 هزار لیتر است.

صادقی بیان‌کرد: محصول الکل یک گزینه صادراتی است زیرا این محصول الکل مرغوبي است و ما جزء بزرگترین و تاثیرگذارترین تولیدکنندگان الکل در کشور هستیم و می‌توانیم بین 25 تا 30 درصد الکل کشور را تولید کنیم.

وی اظهارکرد: در سال‌گذشته با به‌کارگیری 50 درصد ظرفیت، حدود 6 هزار تن خمیرمایه تولید شد که امسال در برنامه است كه با به‌کارگیری 80 درصد ظرفیت، 8 هزار تن خمیرمایه تولید کنیم که امیدواریم به آن دست یابیم.

صادقی در زمینه کارخانه MDF نيز گفت: تاكنون حدود 52 هزار مترمکعب MDF در اين كارخانه تولید شده که این میزان با به‌کارگیری کمتر از 50 درصد ظرفیت کارخانه همراه بوده است. امسال درصدد هستیم 100 هزار مترمکعب MDF تولید کنیم.

وی در مورد تولید کاغذ در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان‌ كرد: تولید کاغذ سرمایه‌گذاری سنگینی می‌خواهد و نیاز به 1000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد. در حال حاضر در مرحله نهایی مذاکره با یک شرکت چینی هستیم و قرار است این طرح با سرمایه‌گذاری ستاد فرمان امام خمینی(ره) و شرکت توسعه انجام شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در زمینه تولید شکر قهوه‌ای نيز گفت: توصیه ما این است که به جای شکر سفید از شکر قهوه‌ای استفاده شود. قرار است این محصول تا دوره بعدی بهره‌برداری، در شرکت میرزا کوچک‌خان توليد شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
comment
0
0
comment نسیم صادقی مدیر میدانی کاری است که از فرودگاه مستقیما به مزارع نیشکر و به میان کارگران می رود. شنیده ام وی زیاد اعتقادی به ماندن در دفتر ندارد و معتقد است باید در تهران از بانک ها اعتبارات برای سرمایه گزاری در توسعه نیشکر و صنایع جانبی بگیرد و پای بانک ها را در صنعت نیشکر بند کند. وی آدم اجرایی و بی افاده ای است
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
comment
0
0
comment نيشكر هنوز در معيشت و محيط زيست و سيستم اقتصادي اين استان جايگاهي ندارد بايد تكليف سوال هزاران نگفته كه بارها مطرح شده اول داده شود بعد عملكرد هاي گوناگون كاغذي ارائه گردد.اگر نيشكر مفيد بود چهره روستاهاي اطراف آن در جاده آبادان بايد تغيير مي كرد و .....................
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار