اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
شوشان – سرویس کسب و کار : رئیس اتحادیه قفل سازان و کلید سازان اهواز با اشاره به پیشینه ی اتحادیه گفت: این اتحادیه از سال 1372 به صورت رسمی به ثبت رسیده است در همان سال آغاز به فعالیت نموده است.
مجید گلبریان اظهار داشت: از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه می توان به کلیدسازی جهت دربهای ساختمان ، تعمیر قفل های انواع گاو صندوق که شامل رسته تعمیر قفل و کلیدسازی یا ساخت انواع کلید می باشد.کلید سازی جهت سوئیچ و درب های اتومبیل ، عمده فروشان کلید خام، اره تیزکنی، چاقو سازی و چلنگری اشاره کرد. وی همچنین از فعالیت 47 واحد صنفی دارای پروانه کسب ، 3 واحد غیرمجاز و 5 واحد که اقدام به دریافت پروانه کسب نموده اند خبر داد.
 گلبریان با بیان اینکه اعضاء این اتحادیه نسبت به استان های دیگر دستمزد منصفانه دریافت نمی کنند و این موضوع موجب می شود با تعداد زیادی از واحدهای صنفی شغل شان کناره گیری نمایند خاطر نشان کرد: پایین بودن دستمزد قفل و ساخت انواع کلید ، مستأجر بودن بیشتر واحدهای صنفی، تعطیلی برخی واحدها و کاهش آنها می شود.  وی ادامه داد : تعیین نرخ دستمزدی براساس شرایط اقتصادی و تورم استان تغییر می کند این درحالی است که با وجود تورم در کلیه صنوف و نرخ دستمزدی تغییری پیدا نکرده است و با درخواست تعیین نرخ دستمزدی به دلیل عدم انتخابات در اتحادیه موافقت صورت نگرفته است.  گفتنی است سازمان صنعت معدن و تجارت با اتحادیه همکاری متقابلی ندارد.


گلبریان با اشاره به مهم ترین مشکلاتی که با آن در اتحادیه مواجه هستند اظهار کرد : تعطیلی بیش از حد و کمی تعداد واحدهای صنفی موجب شد تا سازمان صنعت و معدن و تجارت در صدد ادغام این اتحادیه با اتحادیه صافکاران اتومبیل که بیش از 1000 عضو دارد برآیند. این موضوع موجب منحل شدن اتحادیه می شود و از مجمع امور صنفی تولیدی خدمات صنفی خواستاریم تا برای جلوگیری از انحلال این اتحادیه رسته ی قفل سازان خودروها را که تحت پوشش اتحادیه صافکاران اتومبیل می باشد به این اتحادیه واگذار نمایند تا از ریزش های احتمالی واحدها و منحل شدن اتحادیه جلوگیری بعمل آید.
وی یادآور شد: وجود وضعیت نابسامان اقتصادی موجب شده تا برای تهیه برخی از اجناس وارداتی با مشکل روبرو شویم و نبود جنس ، کمبود آن ، بالا رفتن قیمت برخی اجناس وارداتی را در پی خواهد داشت. وی خاطر نشان کرد: از خصوصیات بارز این اتحادیه می توان به هیئت مدیره و کارمند زحمتکش که بدون دریافت هیچگونه حقوقی مشغول فعالیت هستند اشاره نمود. وی عنوان کرد: حمایت نکردن و ادغام نمودن رسته های همگن در این اتحادیه ، سردی و ضعف های اتحادیه و اعضاء هیئت مدیره را به همراه خواهد داشت.
گلبریان با بیان اینکه وجود دکه های غیرمجاز در سطح شهر مشکلاتی را بر واحدهای صنفی بوجود می آورد اظهار داشت : فعالیت دکه های قفل ساز غیرمجاز موجب شده تا مشکلاتی در انجام کارهای تمیراتی قفل های منازل و اتومبیل بوجود آید که گاهی پای اتحادیه به دادگستری و دستگاه قضایی به دلیل تخلفات این واحدها کشیده می شود.
وی خاطر نشان کرد : سازمان های مربوطه باید به جمع آوری این قبیل واحدهای غیرمجاز بپردازند و با آنها برخورد جدی نمایند. رئیس اتحادیه قفل سازان و کلید سازان اهواز اظهار داشت: واحدهای غیرمجاز به دلیل اینکه اجاره ماهیانه، مالیات، عوارض، حق عضویت، هزینه های دریافت پروانه کسب و سایر هزینه هایی که واحدهای صنفی دارای پروانه کسب پرداخت می کنند را متحمل نمی شود و کلیدهای خام نامرغوب را با قیمت پایین تر در اختیار مشتریان قرار می هند که این موضوع مشکلات واحدهای صنفی را بیشتر می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار