اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
شوشان - سرویس کسب و کار : رئیس اتحادیه صنف قناد و بستنی فروش اهواز با اشاره به مهم ترین اقداماتی که جهت ساماندهی اتحادیه صورت گرفته است اظهار داشت: خریداری ساختمان اتحادیه توسط هئیت مدیره قبلی و پیشکسوتان اتحادیه، بازسازی و تعمیرات اساسی آن مبنی بر فرسوده بودن بافت ساختمان با همکاری  اعضاء اتحادیه، وارد نمودن اطلاعات اتحادیه در سیستم رایانه،نصب سیستم اتوماسیون اداری از جمله اقدامات مهمی بوده که جهت ساماندهی اتحادیه صورت گرفته است.

سیامک جعفری از تخریب یا نقل مکان کردن ساختمان اتحادیه در ماه های آینده پس از برگزاری انتخابات جدید خبر داد و گفت: پس از برگزاری انتخابات جدید سعی بر آن داریم تا ساختمان فعلی اتحادیه که بافتی فرسوده و توسط پیشکسوتان زحمت کش اتحادیه خریداری شده است یا بازسازی کنیم  یا در نقاط بهتر شهر ، ساختمانی چند طبقه در خور شأن اعضاء اتحادیه خریداری نماییم .
وی خاطر نشان کرد: از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه، می توان به بستنی فروش، قناد، کافی شاپ،باقلوا، زولبیا و بامیه، انواع کلوچه، انواع کاک، سوهان پز، قند بسته بندی و آب میوه فرو ش اشاره کرد.
وی افزود:رعایت کردن فاصله صنفی از جمله معیار های مهم فعالیت در رسته های تحت پوشش این اتحادیه می باشد.

وی همچنین از فعالیت 500 واحد صنفی دارای پروانه کسب و 24 واحد صنفی غیر مجاز در سطح شهر اهواز خبر داد و گفت:واحد های صنفی که جهت دریافت پروانه کسب اقدام ننموده اند، توسط بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف تولیدی،خدمات فنی شناسایی می شوند،به همین سبب به آنها مهلت 48 ساعته یا 72 ساعته داده می شود تا جهت تکمیل پروانه یا گرفتن مجوز اقدام نمایند، در غیر این صورت پلمپ می شوند.
جعفری در رابطه با عدم رعایت بهداشت برخی واحدهای صنفی بخصوص آب میوه فروش و بستنی فروشان بیان کرد:رسیدگی و کنترل مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز در این باره هر سال  بهتر از سال گذشته صورت می گیرد.رعایت بهداشت بستنی فروشان بخصوص ظرف شیر و شستشوی میوه ها مانندهویج بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: کلاس های آموزشی جهت فراگیری مسائل بهداشتی و قانون نظام صنفی بصورت مدون در اتحادیه یا مراکز بهداشت برگزار می شود.گفتنی است رعایت اصول بهداشتی در مناطق مختلف متفاوت است که در این خصوص بازرسین بهداشت در صورت مشاهده عدم رعایت بهداشت، پس از 3 بار تذکر به اتحادیه معرفی می گردند.
جعفری خاطر نشان کرد:رعایت کردن بهداشت فردی در محیط کار، فروش و مشتری بیشتر را به همراه دارد، بنابراین مشتریان بامشاهده عدم رعایت بهداشت فردی و محیطی دیگر به واحد صنفی برای خرید مراجعه نمی کنند.
جعفری از کسادی بازار و کاهش 60 درصدی فروش بستنی و قنادی نسبت به سالهای گذشته خبر داد و گفت:با توجه به اینکه رسته های تحت پوشش قنادی و بستنی از اقلام خوراکی فانتزی به شمار می آیند به همین سبب خوردن آنها در سبد خانوار نه تنها ضرورت ندارد بلکه نخوردن این اقلام برای بدن مفید است.
وی ادامه داد: این اقلام در سبد خانوار جایگاهی ندارند بنابراین مردم زمانی که قدرت خریدشان بالا باشد می توانند اقلام فانتزی را بنا بر مناسبت ها و اعیاد مختلف خریداری کنند.
وی افزود:با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید،امیدواریم تورم ها مهار شوند و قدرت خرید مردم بالا رود.
جعفری خاطر نشان کرد:تا اوایل سال 1393 نرخ ها تغییری نمی کنند و هیچ گونه افزایش قیمتی در صنف قناد و بستنی و رسته های تحت پوشش آن نخواهیم داشت.
جعفری در رابطه با مشخصات یک شیرینی مرغوب بیان کرد:استفاده از مواد اولیه درجه یک، بکارگیری استادکار ماهر، پخت در دستگاه های مدرن روز، گریم یا تزئین شیرینی از جمله مراحلی هستند که در در پخت یک شیرینی مرغوب تأثیر بسزایی دارند؛گفتنی است بکار گیری استاد کار ماهر سبب می شود تا مراحل بعدی از جمله تزئین یا گریم شیرینی به خوبی صورت گیرد.
جعفری با اشاره به تفاوت قیمت برخی از قنادی ها نسبت به یکدیگر اظهار داشت:درجه بندی قنادی ها بر اساس سه درجه، از جمله درجه1، درجه2، درجه ممتاز موجب می شود، تا نرخ گذاری هانسبت به یکدیگر متفاوت باشند،بنابراین بالاترین نرخ و کیفیت به درجه ممتاز تعلق دارد،گفتنی است در سطح شهر اهواز 30 قنادی درجه ممتاز،100 قنادی درجه 1 و باقی قنادی ها در درجه 2 مشغول فعالیت می باشند.
وی افزود:شیرینی کره ایی درجه 2 هر کیلو 6 هزار تومان است، این در حالی است که در قنادی های درجه ممتاز هر کیلو 9 هزار تومان می باشد.
وی ادامه داد:قیمت کیک یخچالی درجه 2 هر کیلو 9 هزار تومان، اما در قنادی درجه ممتاز هر کیلو 14 هزار تومان می باشد.به همین دلیل کیفیت مواد اولیه بر قیمت گذاری تأثیر چشم گیری دارد.
وی همچنین  از رونق بازار در فصل زمستان واعیاد مبارک همچون عید قربان،عید غدیر،عیدنوروز و شب یلدا خبر داد.
  سیامک جعفری خاطر نشان کرد : از جمله مشکلاتی که این روزها با آن دسته و پنجه نرم می کنیم گرانی و بالا رفتن بی رویه نرخ مواد اولیه،استحکاک بالا وسایل مورد استفاده ،نبود استاد کاران ماهر،بالا رفتن دستمزد کارگر می توان اشاره کرد.گفتنی است نبود استاد کاران ماهر در استان موجب شده تا با صرف هزینه های هنگفت،  تعدادی استادکار را از خارج از استان دعوت کنیم.
  رئیس اتحادیه صنف قناد و بستنی فروش اهواز در پایان با ابراز قدردانی از مسئولین سازمان صنعت،معدن و تجارت اظهار داشت:از اتاق اصناف تولیدی، خدمات فنی اهواز و سازمان صنعت،معدن و تجارت که همکاری  و تعامل بی شائبه ایی با اتحادیه های تحت پوشش داشته اندسپاس گزاریم، به امید آنکه با همت بسیار بتوانیم از ورشکستگی صنوف تولیدی که امروزه گریبانگیر اصناف شده است، جلوگیری به عمل آوریم.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار