شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۲۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
سه شنبه پرکار روحانی و وزرایش در خطه سرافراز خوزستان
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد گفت: توافق ژنو یعنی تسلیم شدن قدرت‌‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران. یعنی شکستن سد تحریم که به ناروا بر ملت عزیز و صلح‌دوست ملت ایران تحمیل شده بود.
 شوشان به نقل از ایرنا: 
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از وزرای کابینه یازدهم سه شنبه پرهیجان و در عین حال روز پرکاری را در خطه مقاوم و سرفراز خوزستان پشت سر گذاشتند.
سفر دکتر روحانی و جمعی از اعضای هیات دولت و معاونان و مشاوران رییس جمهوری به خوزستان را اگر نخستین سفر استانی رییس جمهوری تلقی کنیم ، می توان گفت که دولت تدبیر و امید برنامه های کاری خود را از مرزهای ایران اسلامی آغاز کرده است و این بیانگر عنایت ویژه دولت یازدهم به توسعه مناطق مرزی و نقاط محروم است.
رییس جمهوری هم در بدو ورود به فرودگاه اهواز به خبرنگاران گفته است : دیدار با مردم استان های مختلف کشور یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید است تا نظرات و مطالبات مردم را از نزدیک بشنود و دولت دیدار با مردم استان های مختلف را جزو وظایف خود می داند.

دکتر روحانی از خوزستانی ها به عنوان مردمی دلیر نام برده است که هشت سال ایستادند، مقاومت کردند، شهرها و روستاهایشان را دشمن ظالمانه اشغال کرد اما آنها توانستند با ایثار و فداکاری در کنار رزمندگان عزیز اسلام سرزمین خود را پس بگیرند.

مردم خوزستان که از هفته گذشته به صورت جسته و گریخته از سفر رییس جمهوری به دیار خود آگاه شده بودند صبح روز سه شنبه با انتشار خبر رسمی سفر دکتر روحانی و جمعی از وزرا به خوزستان در مسیر ورود رییس جمهوری از فرودگاه بین المللی اهواز تا مصلای این شهر حضور یافتند تا به رسم میهمان نوازی در کنار مسوولان خود از وی استقبال کنند.

برپایی ایستگاههای صلواتی در سیاه چادرها در مسیر حرکت رییس جمهوری و هیات همراه از سوی عشایر و اقوام مختلف خوزستانی از جلوه های زیبایی بود که امروز خبرنگاران ایرنا در خیابانهای اهواز شاهد آن بودند.

در این میان فریادهای ˈروحانی متشکریمˈ گروهی از جوانان پرشور اهوازی که به گرمی از رییس جمهوری مورد علاقه خود به گرمی استقبال می کردند ، نظر خبرنگاران اعزامی و محلی را جلب می کرد. 

هر چند که به گفته استاندار خوزستان در سفر رییس جمهوری به اهواز تدابیری اندیشیده شده بود که مردم کمتر دچار زحمت شوند و امور روزانه مردم مختل نشود ولی با نزدیک شدن فرود هواپیمایی دولت تدبیر و امید در فرودگاه اهواز هر لحظه به انبوه استقبال کنندگان در اطراف فرودگاه افزوده می شد.

هنگامی که هواپیمای حجت الاسلام والمسلمین روحانی در فرودگاه بین المللی اهواز به زمین نشست ، وی از سوی نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار و جمعی از مسوولان استان خوزستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

معاون اجرایی رییس جمهوری ، چند وزیر کابینه یازدهم از جمله علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مشاوران رییس جمهوری ، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کردند.

دکتر روحانی و جمعی از اعضای هیات دولت در نخستین سفر استانی دولت تدبیر و امید از امروز به مدت سه روز میهمان مردم خونگرم خوزستان خواهند بود.

رییس جمهوری در نخستین روز سفر کاری خود به خوزستان در جمع مردم از توافق ژنو به عنوان تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت ایران و شکستن تحریم های ظالمانه نام برد.

وی در اجتماع مردم استان در مصلی اهواز ، گفت : توافق ژنو یعنی پذیرش حق هسته ای ملت ایران و شکستن تحریم های ظالمانه.


حسن روحانی در میان احساسات پرشور مردم خوزستان، گفت : توافق ژنو تا چند روز آینده اجرایی می شود. 

وی خطاب به مردم اهواز، گفت: مردم عزیز خوزستان، همه زنان و مردان این سرزمین مقاوم، سلام بر شما مردم، سلام بر عشایر عرب و لر و بختیاری، سلام بر دزفول و شوشتر و سراسر استان خوزستان، سلام بر جای جای این سرزمین پاک؛ در آغاز مایلم به خاطر تاخیر در ورود به اهواز عزیز به دلیل مشکل مه گرفتگی و مشکل پروازی که می خواهم از شما عذرخواهی کنم که از صبح اول وقت تا الان در مصلی در خیابان ها در فرودگاه اجتماع کرده بودید؛ درود من بر همه شما مردم خونگرم و وفادار.

روحانی تصریح کرد : استان خوزستان یعنی مردم مقاومی که هشت سال در برابر جهان ایستادند و پیروز شدند.

وی گفت : جای جای این استان به عنوان تربت پاک برای ملت ایران است؛ من دراین سفر دلم می خواست به همه جاهایی که سرزمین جهاد و شهادت بود، از بستانش، سوسنگردش، حمیدیه اش، هورش، حسینیه اش، شلمچه اش، طریق القدسش، فتح المبینش، بیت المقدسش، خیبرش، بدرش، والفجرش، کربلای 4 و 5، رمضانش و همه عملیات سرنوشت سازش؛ ای کاش می شد همه این تربت های پاک را زیارت می کردم و سر تواضع را در برابر رزمندگان عزیز یک بار دیگر فرود می آوردم.

رییس جمهوری افزود: دولت در طول 5 ماه گذشته به یاری خداوند، با حمایت شما مردم غیور و با کمک ها و تدبیر مقام معظم رهبری به حول و قوه الهی قدم های ارزنده ای را برداشته است.

روحانی با بیان اینکه در زمینه روابط خارجی تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد، ادامه داد: می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران.

رییس شورای عالی امنیت ملی، تصریح کرد: توافق ژنو یعنی پذیرش جهان در برابر فناوری صلح آمیزی که در سایه تلاش و ایثازرگری دانشمندان جوان به دست آورده ایم. 

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز بعد از حماسه سیاسی شما ملت بزرگ در 24 خرداد همه جهان در برابر عظمت این ملت به ناچار سرفرود آوردند، اضافه کرد: ما به حول وقوه الهی از منافع ملت و از مصالح این ملت دفاع خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استان خوزستان اشاره کرد و گفت: و اما مساله دوم استان خوزستان است.

روحانی افزود: این سرزمین، سرزمینی است که هر مقدار دولت برای آن تلاش و سرمایه گذاری کند، کم انجام داده است.

رییس جمهوری گفت: در سفر مقام معظم رهبری حدود 17 سال قبل این برنامه مورد تاکید قرار گرفته و قدم هایی در این زمینه برداشته شده است، اما این قدم ها باید تکمیل شود.

وی دومین اقدام دولت را احیا کارون عنوان کرد و گفت: کارون شریان حیات استان خوزستان و رودخانه زیبایی ها است و برای این رودخانه شورای عالی آب در دولت یازدهم تصمیم گرفت از سرشاخه های کارون جز برای آب آشامیدنی هیچ استفاده دیگری صورت نگیرد.

روحانی گفت: برای احیا کارون باید از پسماندها و فاضلاب هایی که متاسفانه به این رودخانه می ریزد، جلوگیری شود و برای این کار طرحی که برای تصفیه خانه شهر اهواز است به سرعت پیگیری خواهد شد.

رییس جمهوری گفت: مساله سوم مساله آب برای شهرهای مختلف این استان به ویژه اهواز، خرمشهر و آبادان است. آب آشامیدنی اهواز انشاالله به حول قوه الهی هفته آینده وصل خواهد شد.

وی خرمشهر و آبادان را سمبل مقاومت و ایستادگی درسالهای دفاع مقدس دانست و گفت: برای این دوشهر طرح هایی همچون پاکسازی و لایروبی اروند مد نظر است.

روحانی موضوع بعدی را منطقه آزاد در استان خوزستان ذکر کرد و گفت: شرایط امروز منطقه آزاد اروند مناسب نیست؛ دولت مصمم است کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند. 

سخنرانی کوتاه رییس جمهوری به زبان عربی در مصلای مهدیه اهواز نیز مورد استقبال پرشور گروهی از مردم عرب زبان اهوازی قرار گرفت .

وی به زبان عربی خطاب به مردم تاکید کرد: دولت تدبیر و امید درصدد رفع مشکلات و محرومیت های استان خوزستان است و مطمئن باشید که دغدغه های شما را می دانیم و در فکر برطرف کردن این مشکلات هستیم.

دیدار جمعی از فرهنگیان، دانشگاهیان و نخبگان استان خوزستان با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سالن استانداری خوزستان از دیگر برنامه های امروز رییس جمهوری در نخستین روز این سفر استانی بود.

گشایش نمایشگاه خوشنویسی در موزه هنرهای معاصر شهر اهواز با حضورˈ علی جنتی ˈ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نخبگان فرهنگی و هنری استان ، بازدید بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت از پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان در محل نمایشگاههای بین المللی استان ، ادای احترام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مقام شامخ شهیدان هشت سال دفاع مقدس با حضور در یادمان شهدای هویزه ، دیدار مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری با قضات استان و سخنرانی در جمع آنان از برنامه های امروز سفر هیات دولت به خوزستان بود.

سفر استانی سه روزه رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به خوزستان تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: رئیس جمهور ، مردم ، سفر
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
comment
1
1
comment خسته نباشید ما با انتقال آشامیدنی هم مخالفیم آب کارون کجا بودآخه؟ کارون در حال مرگ است در حال جان دادن است وقتی زیر پل خشک و بی آب شد آن وقت باورتان میشود که دیگر کار از کار گذشته ای خداااااااااااااا ما تا کی باید تاوان بدیم ؟؟؟ یکی نیست به فکره ما باشه پروردگارا جز تو کسی رو نداریم کارون عزیزمان را نجات بده
comment
mohsen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
comment
1
0
comment قرار نیست که گفته بشه اب برای صنعت و کشاورزی برده میشه،اگر اصفهان دست از برنجکاری و ساخت کارخانه ها با نیاز اب بالا برداره مشکل اب شرب اصفهان حل میشه و لازم نیست داخل کویر کشاورزی کنیم که برای تامین اب شرب مشکل پیدا کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار