شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۸
رییس جمهوری عصر سه شنبه درجمع نخبگان و فرهیختگان اهواز بر اجرای 550 هزارهکتار ازطرح بزرگ کشاورزی معروف به طرح مقام معظم رهبری که سال ها در خوزستان بخاطرنبود اعتبارمالی برزمین مانده است, تاکید کرد.
دکتر حسن روحانی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان خوزستان در زمینه کشاورزی گفت : ما انشاالله تا پایان امسال منابع مالی برای اجرای 550 هزار هکتار از این طرح بزرگ کشاورزی را تامین می کنیم و ظرف سه سال آب را به این زمین های آورده و قابل کشاورزی کنیم .

رییس جمهوری به مزیت های این طرح بزرگ کشاورزی درزمینه اشتغالزایی در منطقه و حتی ملی اشاره کرد و گفت : این کار بسیار بزرگی است تا با اجرای آن بتوانیم به سمت امنیت غذایی و خود کفایی حرکت کنیم .

این طرح در سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۵ به استان خوزستان به تصویب رسید. براساس این مصوبه قرار است ۵۵۰ هزار هکتار از دشت های خوزستان و ایلام برای کشاورزی احیا شوند که از این میزان ۵۰۰ هزار هکتار در خوزستان و ۵۰ هزار هکتار در ایلام واقع است .

ستاد طرح احیای دشت های خوزستان مستقردر شرکت جهاد نصرپیش تراعلام کرده بود که بعد از تصویب این طرح در سال ۷۸ ، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافت و بعداز آن تا سال ۸۷ یعنی درحدود 10 سال این طرح به علت نبود اعتبارات لازم تعطیل شد.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری درادامه سخنان ازتامین آب شرب سالم برای شهر اهواز درهفته آینده خبر داد تاکید کرد و گفت : هفته آینده خط انتقال آب شرب سالم ( درقالب طرح آبرسانی غدیر) به اهواز می رسد و مردم ازاب باکیفیت استفاده خواهند کرد. 

رییس جمهوری افزود: طرح تامین آب شرب برای شهرهای آبادان و خرمشهر و نیز همه شهرستانهای استان خوزستان را دنبال خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار