شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
وزیرنیرو خبر داد:
وزیر نیرو گفت: انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون تنها برای تامین آب آشامیدنی سایر نقاط کشور صورت می گیرد.

وزیر نیرو گفت: انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون تنها برای تامین آب آشامیدنی سایر نقاط کشور صورت می گیرد.

حمید چیت چیان در حاشیه بازید از اجرای طرح غدیر امروز بعد از ظهر در جمع خبرنگاران استان خوزستان با بیان اینکه برای مصارف غیر شرب آبی از سرشاخه های کارون منتقل نخواهد شد، اظهار کرد: اجرای طرح آب رسانی غدیر به عنوان طرحی بسیار بزرگ در استان خوزستان است که این طرح تعداد قابل توجهی از شهرهای استان و یک هزار و 300 روستا را بر می گیرد.

وی افزود: با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آبی که در سد کرخه جریان پیدا می کند به شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز، شادگان و پنج شهر در دشت آزادگان منتقل می شود و در مرحله بعدی پس از انتقال آب سد دز به این شهرها یکی از با کیفیت ترین آب ها در اختیار مردم خوزستان قرار می گیرد.

چیت چیان با اشاره به این مطلب که آب غدیر از طریق خط لوله غدیر در فاز اول به شهر خرمشهر و آبادان رسیده و مردم این دو شهر از سه سال قبل از آب شرب مناسب برخوردار هستند، گفت: هم اکنون سهیمه شهرستان خرمشهر از آب غدیر بیشتر از آبادان است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در فاز دوم طرح آب رسانی غدیر مردم اهواز از آبی با کیفیت مطلوب و طعم مناسب بهره می شوند که این طرح در مراحل آخر اجرا قرار دارد و تا پایان هفته آینده، آبی که از رودخانه کرخه جریان پیدا می کند در اختیار مردم خوب اهواز قرار می گیرد و متعاقب آن آب بیشتری به آبادان و خرمشهر منتقل شود.

چیت چیان با اشاره به اینکه تاکنون هفت هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است، اضافه کرد: در حدود چهار هزار میلیارد ریال دیگرهم برای فاز دوم مورد نیاز است.

وی از اجرای 400 هزار هکتار شبکه مدرن آبرسانی در استان خوزستان خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای اجرایی شدن 280 هزار هکتار شبکه آبرسانی دیگر نیز در استان خوزستان آماده شده است که با تامین اعتبارات لازم عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: در مجموع طرح هایی که تاکنون توسط وزارت نیرو به بهره برداری رسیده و آنهایی که در دست اجرا است و طرح های که در آینده اجرایی خواهد شد در حوزه رودخانه کارون، کرخه، زهره و رودخانه مارون، یک میلیون و 100 هزار هکتار از اراضی را در خوزستان شامل می شود.

چیت چیان اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای شبکه های سه و چهار (شبکه های فرعی) وزارت نیرو طرح هایی را آماده کرده است که امیدواریم این شبکه ها در سه سال آینده به مرحله اجرا می رسد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار