شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
رئیس اتحادیه تعمیر کاران وسایل صوتی و تصویری و تولیدکنندگان قطعات الکترونیک :
امین لو خاطر نشان کرد: از جمله مهمترین مشکلات واحدهای که نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام نمی کنند، منعقد کردن قراردهای یکساله برای اجاره مغازه می باشد. این در حالی است که انتظار می رود افراد خودشان را با قوانین نظام صنفی تطبیق دهند.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران وسایل صوتی و تصویری و تولیدگنندگان قطعات الکترونیک با اشاره ه به رسته های تحت پوشش این اتحادیه گفت: وسایل صوتی و تصویری ،دوربین های فیلم برداری ،اسباب بازی های کامپیوتری و الکترونیک ،فروش قطعات الکترونیک ،نصب سیستم های صوتی و تصویری اتومبیل،نصب دزدگیر و سیستم های حفاظتی که شامل دوربین های مدار بسته و سنسورهای هوشمند ضربه ایی و فیزیکی و نوری از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه می باشند.
محمد امین لو همچنین از فعالیت 220 واحد صنفی دارای پروانه کسب و 10 الی 15 واحد صنفی غیر مجاز در سطح شهر اهواز خبر داد.

امین لو با اشاره به اینکه تحت پوشش درآوردن اعضاء و شناسایی آنها در سطح شهر از جمله مهم ترین اقداماتی است که برای ساماندهی این اتحادیه صورت گرفته است: در این راستا تعیین مدوام نرخ نامه ها، کنترل و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان و رسیدگی دقیق به شکایات تا صدور را نهایی، از جمله مهمترین اقداماتی است که همواره به آن پرداخته ایم.
وی با بیان اینکه ضابطه مند کردن اعضا در چهار چوب قانون نظام صنفی از جمله هدف اصلی این اتحادیه می باشد افزود: با این هدف میتوانیم تنش ها و شکایات بین مشتری و فروشندگان را به حداقل برسانیم و با توصیه ها و جلسات مکرر این مشکلات رو به کاهش برود.
وی همچنین از برگزاری کلاس های  آموزشی جهت ارتقاع سطح کیفی اعضاء از مراحل ابتدایی تا فوق پیشرفته خبر داد.
وی عنوان کرد: این اتحادیه همواره سعی داشته تا کلاس های آموزشی را بطور مدون برگزار نماید، با این حال مدتی است که بدلیل مشکلات مالی این امر میسر نشده اما مطمئنا این روند بزودی از سر گرفته خواهد شد. گفتنی است این کلاس ها با حمایت اتحادیه برگزار می شود.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران وسایل  صوتی و تصویری و تولیدکنندگان قطعات الکترونیک، جدید بودن رسته دوربین های مدار بسته را یکی از دلایل عدم برگزاری کلاس های آموزشی اعلام کرد و گفت: افرادی که در این رسته فعالیت دارند کارشان را بصورت استاد و شاگردی فرا گرفته اند و به جایگاهی می رسند که توان راه اندازی یک واحد صنفی فنی را دارند و پس از سپری کردن آزمون های مورد نظر می توانند مجوز لازم جهت راه اندازی واحد صنفی خود اقدام نمایند.
وی افزود: متاسفانه از مهمترین مشکلاتی که اعضای این اتحادیه داشته و دارند، مشاغلی است که از سوی اتحادیه های دیگر پروانه کسب دریافت می کنند، نمونه مشخص آن نصب دزدگیر می باشد که شغلی کاملا فنی می باشد اما از سوی مجمع توزیعی برای آنها پروانه کسب صادر شده است. بدیهی است این شرایط گاهی تنش هایی را میان اعضا و شهروندان بوجود می آورد.
امین لو با بیان اینکه وضعیت بد اقتصادی اصناف عمده ترین دلیل در بوجود آمدن تداخل های صنفی است، گفت: معمولاً برخی از واحدهای صنفی  از درآمد کمتری برخودار می باشند به همین سبب به رسته های شغلی مشابه روی می آورند.
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبودی شرایط درآمد بازار خاطرنشان کرد: امیدواریم بازار شرایط مطلوبی پیدا کند چراکه تغییر شرایط فعلی می تواند نقش بسزایی در ضابطه مندی واحدهای صنفی داشته باشد.
امین لو یادآور شد: واحدهای صنفی که به تازگی می خواهند مغازه خود را افتتاح کنند می بایست هزینه های هنگفتی را به شهرداری پرداخت نماید، که در ایتدای راه برای بسیاری از این افراد مقدور نمی باشد. این در حالی است که در بسیاری از استان های دیگر کشور هزینه دریافتی از سوی شهرداری بسیار پایین تر است.
وی ادامه داد: تابلوهایی که بالای فروشگاه ها نصب می شود، تنها معرف واحد صنفی می باشند و هیچ گونه تبلیغاتی را شامل نمیشود، اما شهرداری برای آنها نیز هزینه هایی را در نظر می گیرد.
رییس اتحادیه تعمیرکاران وسایل صوتی و تصویری در پایان اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم به گارانتی دستگاه هایی که ضمانت نامه دارند دقت بیشتری داشته باشند و آگاهی خود را نسبت به اجناس یا کالایی که می خواهند خریداری نمایند بالا ببرند زیرا دیده شده برخی افراد جنسی را میخرند اما به مدت ضمانت نامه درج شده دقت نمی کنند و زمانی که جنس مشکلی پیدا کرد متوجه می شوند زمان گارانتی به اتمام رسیده است. 



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار