شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
در نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی جزئیاتی وجود داشت که برای اهالی رسانه و برخی از مسئولین می تواند حاوی نکات کلیدی باشد.
شوشان  : پیش از آغاز نشست مانند همیشه از روی کنجکاوی به جستجوی مدیرعامل می گشتم و از دیگر همکاران خبری پرس و جو می کردم. از میان جمع گفت "من صادقی هستم" و با شکست نفسی اظهار کرد "می دانم قیافه ام به مدیرعاملی نمی خورد!"
یادحکایتی افتادم که روزی جلال آل احمد کت اش را روی دست اش انداخته بود و در خیابان می رفت و مردی به او رو کرد و گفت: "این کت قیمتش چند است؟" آن مرد جلال آل احمد را با یک دستفروش اشتباه گرفته بود .
نسیم صادقی آری همین مرد ریز نقش فروتن مردی بود که با همه فروتنی به استقبال نگاه انتقادی خبرنگاران رفت. گزارشش را که آغاز کرد تازه معلوم شد تسلطش بر صنعت نیشکر و اقتصاد تا چه میزان است. با همان دانشی درباره کشاورزی و رشد نیشکر سخن می گفت که از صنعت تولید شکرصحبت می کرد.
چنان تسلطی بر زیر مجموعه اش داشت که بی هیچ یادداشتی در پاسخ سوالات خبرنگاران با سعه صدر و حوصله به شکلی تحلیلی موضوع را باز می کرد،کاملاً معلوم بود که مرد پشت میز نشینی نیست بلکه مردی عملیاتی است.
از تولید موتور پمپ، بازسازی هاروستر تا آیش زمین های کشاورزی و استحصال شکر گفت. نمی خواهم از او اسطوره بسازم. می خواهم آرزوکنم دیار کهنم خوزستان مشق¬هایش را از روی دست کسانی بنویسد که تبار شریف کارون و کرخه و خاک حاصلخیزش را ارج نهند و راه این ارج نهادن را از مسیر عمل طی می کنند .
او در باره تناژ نیشکر تولیدی شرکت به جرات گفت: علی رغم تلاش همکارانش تناژ تولیدی مطلوب نیست و باید به تناژ 100تن در هکتار برسد.
او خود، انتقادی را تبدیل به فرصتی برای بهبود شرایط تولید قراردارد. او تلویحاً عنوان کرد در چنین شرایطی که ممکن است بحث محیط زیست برای عده ای موضوعی لوکس باشد شرکتش با سرمایه ای حدود 200 میلیارد تومان هاروستر تهیه کرده است تا حتی الامکان برداشت نیشکر را به شکلی سبز انجام دهند آنهم در شرایطی که در اکثر نقاط جهان برداشت نیشکر به صورت سوخته معمول است، اشاره کرد که تلاش دارد برداشت 10 تا 15 درصدی سوخته را در طول زمان و به تدریج کم کند.
وی اشاره کرد که نیشکر یکی از بزرگترین قربانیان شوری آب کارون است.در طول مصاحبه صنعت نیشکر را بخشی نگاه کرد و در نگاهش توسعه استان خوزستان را همه جانبه می دید.
اشاره کرد به اینکه توسعه نیشکر همچون مثال معروف مرغ عزا و عروسی است. اما مسئولین استان را ستود و امیدوار بود که با همت آنان 14هزار هکتار اراضی جدید به کشت نیشکر اختصاص یابد. با اینکه تمامی طرح های نیمه تمام نیشکر از دیدگاه سهامداران این شرکت به پایان رسیده است او از ایجاد صنایع تبدیلی جدیدی مانند: تولید انواع شکر طعم دار، شکر دارویی، شکر پودری احداث واحد الکل سوختی و از رایزنی برای رویه اتمام ساخت کارخانه کاغذ تحریر خبرداد.
در این نشست که شرکت کردم تازه فهمیدم مردی که یک صنعت را نجات می دهد، دارای چه ویژگیهایی می تواند باشد. امید است که صنعت گرانی همچون او، چون همیشه دامن گیر خاک خوزستان باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار