شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۸۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۳
استاندار مقتدایی:
باید برای جوانان برنامه داشته باشیم و برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری می تواند در این زمینه موثر باشد.
عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان با مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی ,عزم خود را جزم کرده است تا مبارزه تمام شمولی به ویژه فرهنگی با پدیده خانمانسوز مواد مخدر و اعتیاد دراستان به عمل آید.
 عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان با مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی ,عزم خود را جزم کرده است تا مبارزه تمام شمولی به ویژه فرهنگی با پدیده خانمانسوز مواد مخدر و اعتیاد دراستان به عمل آید .
 
مقتدایی درعین حال در کنارمبارزه فرهنگی با مواد مخدر , نسبت به ایجاد محیط های مفرح و شادی بخش و تدارک برنامه های فرهنگی مناسب درچارچوب شعائراسلامی برای جوانان تاکید دارد .

توسعه زیرساخت های اقتصادی استان خوزستان به ویژه بخش کشاورزی آنهم درقالب طرح کشاورزی معروف به مقام معظم رهبری که مورد تاکید رییس جمهوری دولت یازدهم نیز است , ازمواردی نام می برد که برای کاهش معضل بیکاری استان خوزستان به ویژه جوانان باید دنبال شود. چون معتقد است که داشتن شغل و درآمد مناسبت یکی از موانعی است که جوان را ازافتادن به دام اعتیار بازمی دارد.



* مبارزه تمام شمول با مواد مخدر:

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان شب گذشته درمیزگرد زنده تلویزیونی درشبکه استانی سیمای خوزستان این مبارزه را تمام شمول و در همه سطوح عنوان کرد و گفت:برنامه های درنظرگرفته شده برای هفته مبارزه با مواد مخدر ، ویژه تمامی قشرهای استان می باشد.

وی به تشریح برنامه های هفته مبارزه بامواد مخدردراستان پرداخت و گفت:بنابود که هفته مبارزه با مواد مخدرهمزمان باسراسرکشور درتیرماه برگزار شود اما باتوجه به شرایط اقلیمی وخاص استان خوزستان وگرمی هوا، وبمنظوربهره وری بیشتر , وامکان حضوروبهره مندی تمامی مردم ازبرنامه ها , برآن شدیم تا دراین فصل برگزارکنیم .

استاندارخوزستان دراین برنامه تلویزیونی به برگزاری سه تمرین مبارزه با مواد مخدر تا پایان سال جاری اشاره کرد وگفت :این تمرین ها شامل بهداشت محیط ،امنیت شهروندی ودرپایان سال ایمنی راهها خواهد بود.

مقتدایی بااشاره به دسترسی اسان به مواد مخدر درخوزستان گفت: باید معادلات خیلی ها برهم بخورد وضروری است درچندین بخش شامل خانواده ها , دانش آموزان وحتی معلمان ومربیان مدارس آموزش وپرورش , آموزش های لازم را درامر مبارزه با شیوع مواد مخدر و اعتیاد ارایه دهند.

وی با اشاره به برگزاری تمرین دسته جمعی مبارزه با مواد مخدر که صبح روزشنبه گذشته دربلوارساحلی منطقه شهید چمران اهواز برگزارشد گفت: دراین تمرین کارکنان ادارات که جز جامع هدف هستند , نیز درکنارمردم مشارکت گسترده ای داشتند.

استاندار خوزستان افراد درمعرض خطر اعتیاد را گسترده خواند و افزود:حتی کسانی که تشکیل خانواده داده اند ممکن است درخطرباشند شاید روند آلودگی درمیانشان کمترباشد ولی مصون نیستند.

وی بابیان اینکه میزان آلودگی به مواد مخدر درجمعیت بی سوادان بیشتراست , گفت:خانواده هادرمعرض خطرهستند و باید درهمه بخش های جامعه کارگاهی برای فرهنگ سازی وکاربردی کردن برنامه ها برپا شود.

مقتدایی درادامه به نقش روابط عمومی ها اشاره کرد وگفت: روابط عمومی هامی توانند درامر مبارزه با مواد مخدر نقش آفرین باشند ومدیران دستگاهها نیزمی توانند در نقش کار آفرین ظاهر بشوند.

وی همچنین به اهمیت بازنگری درموردمسایل آموزشی دراین زمینه اشاره کرد و گفت:در آموزش و پرورش باید کلاس هایی برای اولیاء برپا و آموزش های لازم به آنها داده شود.

استاندارخوزستان طرح مبارزه تمام شمول با مواد مخدر را استانی خواند و گفت : این طرح قطعا دراهواز و شهرستانها اجرایی خواهد شد واز چندین منبع کیفیت برنامه های اجرا شده درشهرستانها را پیگیری خواهیم کرد.

مقتدایی گفت: مراکز و کانون های توزیع مواد افیونی شناسایی شده اند .

وی بازتوانی معتادان ازدیگربرنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان نام برد و افزود : سه گروه از معاونت های استانداری خوزستان موظف شده اند که از کانون های ترک اعتیاد بازدید و امکانات و کمبود ها را مورد بررسی قراردهند .

مقتدایی درعین تاکید کرد که کانون های توزیع مواد مخدر شناسایی شده و با عاملان آن برخورد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه از خیرین نیز دعوت کرد برای بهسازی محیط و فضای کمپ های ترک اعتیار درخوزستان کمک کنند.

استاندار خوزستان کار فرهنگی درکنار برخورد های قهری توسط دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را درکاهش ابتلای افراد جامعه به مواد مخدر مهم توصیف کرد اما درعین حال تاکید کرد که باید با مدد ابزارهای فرهنگی و عمومی ازجمله رسانه ها , آموزش پرورش و حتی همین مانورها نسبت به عواقب و آثارمخرب مواد مخدر به جامعه آگاه سازی کرد . 

مقتدایی افزود: باید با انجام کارهای فرهنگی معادلات را به هم بزنیم هرچند که دستگاه های قضایی و نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل می کنند،بااین حال خانواده یکی از ارکان اصلی می باشد.

وی افزود: استان خوزستان در سال های جنگ تحمیلی آسیب های فراوانی دیده و اکنون باید در این جامعه نشاط ایجاد شود. در این بخش باید برای جوانان برنامه داشته باشیم و برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری می تواند در این زمینه موثر باشد. جوان انرژی دارد و این انرژی باید به نحو مطلوب تخلیه شود و تنها در این صورت است که جوان دیگر افسرده نمی شود و به سمت مواد اعتیاد آور ترغیب نخواهد شد. 

استاندار خوزستان افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید یک مثلث ایمنی شامل دستگاه های فرهنگی، دستگاه های قهری و خانواده ها تشکیل شود و این مثلث، معادلات خلافکاران و توزیع کنندگان را برهم بزند.

مقتدایی بیان کرد: ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی از جمله مواردی است که همیشه به آن پرداخته ایم. تاسیس پارک، مانند پارک دولت و برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری مانند جشنواره ایران زمین از جمله مواردی بوده که در دوره قبلی مسوولیت در استان خوزستان به انجام رسیده است.

وی افزود: در توافقنامه ای که در آن سالها ( دوره پیشین مسوولیت استانداری خوزستان ) با دو وزارتخانه منعقد شد، کتابخانه های متعددی , همچنین موزه های آبادان و اهواز ایجاد شد و بیشتر شهرهای استان خوزستان نیز صاحب تالار اجتماعات شدند. برنامه هایی که در این بخش اجرا می کنیم باید همه جامعه را دربر بگیرد.

مقتدایی با اشاره به شرایط جغرافیایی استان خوزستان، تصریح کرد: در استان های مرزی که شرایط ترانزیتی و مرز آبی و خاکی دارند، خطر ورود مواد مخدر بیشتر است و با توجه به اینکه در این استان ها مبارزه برای جلوگیری از خروج مواد از مرزهای کشور انجام می شود، رسوب مواد در این استان ها بیشتر می شود. خوزستان نیز در سال های پس از جنگ همیشه با این مشکل مواجه بوده و به همین دلیل لازم است طرح های بیشتری در خصوص مبارزه با مواد مخدر در استان اجرایی شود.



* سرمایه گذاری و کاهش معضل بیکاری :

استاندار خوزستان دراین برنامه زنده تلویزیونی برسرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی منطقه و اشتغالزایی تاکید کرد و افزود: در سال های گذشته بیشتر سرمایه گذاری ها در استان خوزستان ، دولتی بوده است . به همین دلیل شرایط تحریم و همچنین محدودیت های مالی دولت به شدت بر این بخش اثر گذاشته و طبیعی است که مردم استان که وابسته به سرمایه گذاری دولتی هستند، در این شرایط با مشکل مواجه شوند . همین شرایط را در پروژه هایی مانند فولاد شادگان، توسعه پالایشگاه آبادان و یا آلومینیوم مسجد سلیمان شاهد هستیم که البته در سفر اخیر رییس جمهوری به استان صاحب اعتبارمالی شدند.



* توسعه بخش کشاورزی :

مقتدایی با اشاره به طرح مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی استان خوزستان ادامه داد: در سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان در سال 1375 طرح کشاورزی معروف به 800 هزارهکتاری به تصویب رسید اما 550 هزارهکتار آن عملیاتی شد.

وی افزود: اگر در سال های گذشته این امکان فراهم شده بود که طرح بخوبی اجرا می شد ، اکنون بسیاری از مشکلات بخش اشتغال منطقه حل شده بود. در سفر اخیر رییس جمهوری با پیشنهاد ایشان ، اعتباری برای این طرح درنظرگرفته شد . امیدواریم در سه سال آینده این طرح بزرگ کشاورزی استان خوزستان به جایی برسد که اشتغالزا باشد.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به موضوع تامین آب آشامیدنی اهواز، گفت: گام نخست طرح غدیر و آبرسانی به اهواز از سد کرخه، جمعه گذشته و با حضور وزیر نیرو آغاز شد. EC یا میزان شوری این آب 1200 است و این در حالی است که این میزان در آب کارون 2250 است؛ همچنین میزان کدورت آب کرخه 20 برابر کمتر از آب کارون است. در گام دوم طرح آبرسانی , شهرهای آبادان و خرمشهر و در گام سوم کل شهرهای استان خوزستان درقالب طرح غدیر دارای آب آشامیدنی مناسب خواهند شد.

مقتدایی افزود: طرح مترو اهواز، تصفیه خانه شرق اهواز، پروژه آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان و همچنین طرح فولاد شادگان نیز از دیگر طرح هایی بودند که در سفر اخیر رییس جمهوری به خوزستان دارای تامین اعتبار شدند.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و هیات همراه از 24 لغایت 26دی در قالب نخستین سفر استانی دولت یازدهم , میهمان خوزستانی ها بود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment امیدوارم با معرفی آقای [...] که دوست نزدیکتان هست به عنوان مدیرکل ارشاداسلامی به اهدافی که در استان دارید برسید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment با ایجاد شغل و حرفه برای جوانان مانع از افسردگی آنها شوید.
روضه خوانی برای بهتر شدن حال جوانان فایده ای ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار