شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
 شماری از نمایندگان مردم شهرهای مختلف استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در پی نخستین سفر دولت یازدهم به این استان طی مصاحبه ها و نشست های گوناگون دیدگاههایشان را بیان کردند و به ارزیابی این سفر پرداختند.

جمعی از نمایندگان به نکات مثبت سفر اشاره داشتند و البته برخی هم سکوت کردند که شاید بتوان آن را تلاشی دانست که به نوعی به واکنش های قبلی آنها به استعفای دسته جمعی نمایندگان در اعتراض به کاهش بودجه تخصیصی خوزستان برای سال 93 و پروژه انتقال آب از سرشاخه های کارون برای فلات مرکزی مرتبط می شود. 

اما این سفر خیلی ها را غافلگیر کرد و نقش و اهمیت خوزستان را با همه شگفتی هایش بر همگان بیش از پیش آشکار ساخت.

از نکات قابل توجه، سفر هیات دولت تدبیر و امید به خوزستان که بسیاری از نمایندگان در آن اتفاق نظر دارند بحث پیگیری های مصوبات و تصمیمات هیات دولت در این سفر بود بویژه پروژه هایی چون طرح احیای 550 هزار زمین های خوزستان و ایلام ،توقف انتقال آب از سرشاخه های کارون برای مصارف کشاورزی ،اعلام منطقه آزاد شدن کل شهرستان های آبادن و خرمشهر و موضوع اختصاص دو یا سه درصد از درآمدهای نفتی خوزستان به این استان بود.

**سفر رییس جمهور به خوزستان پربرکت بود

«محمد سعید انصاری» نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی که گفته می شود دارای موضعی نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی از حامیان دولت روحانی است جزو نخستین نمایندگانی بود که به اظهار نظر در خصوص ثمرات سفر پرداخت و گفت: سفر رییس جمهور به استان خوزستان سفر پربرکتی بود.

انصاری  گفت: خوزستان استانی است که به ولایت فقیه معتقد است خوزستان شهادت ها داشته و در تمامی جریان های انقلاب و پس از انقلاب نقش برجسته ای ایفا کرده و دارد و با خیر و برکت تمامی این دوره ها را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: رییس جمهوری نخستین سفر تبلیغاتی و کاری خود را به استان خوزستان انجام داد، شیوه دکتر روحانی نسبت به سایر رییس جمهوری ها در این سفر پیگیری تمامی مشکلات استان در نخستین سفر استانی خود بود و با جلساتی که در آینده در تهران گرفته خواهد شد بسیاری از مشکلات استان نیز به برکت این سفر مرتفع می شوند. 

وی منتفی شدن طرح انتقال کارون (انتقال آب تنها برای آب آشامیدنی انجام می شود) یکی از بهترین عملکردهای رییس جمهوری در سفر اخیر خود به استان دانست که مهر تاییدی بر خواسته های مردم استان بوده است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سفر رییس جمهوری به استان را بسیار پربرکت قلمداد کرد و افزود: این سفر نتایج بسیار خوبی را درآینده برای استان در پی خواهد داشت اما یک موضوع است که انتظار می رفت به درستی از سوی رییس جمهوری عنوان و ابلاغ می شد و آن هم آزاد شدن دو منطقه آبادان و خرمشهر است. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: کل منطقه خرمشهر آزاد اعلام شد ، اما آبادان یک جزیزه است که حواشی و روستاهایی نیز دارد و متاسفانه این روستاها و حاشیه های شهرستان آبادان به عنوان منطقه آزاد اعلام نشد که این مهم باعث ایجاد تفاوت طبقاتی زیادی در این شهرستان می شود. 

**رییس جمهوری خوزستان را دراولویت کارهای خود بگذارد

انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری گفت: از رییس جمهوری انتظار داریم اولویت نخست خود را خوزستان بگذارد و اگر سه درصد پول نفت را به این استان بدهند بی شک رشد خواهد کرد.

وی افزود: به عنوان یکی از نمایندگان خوزستان همواره پیگیر مشکلات این استان و بیشتر شهرهای آن بوده و هستم و متاسفانه آب آشامیدنی در خوزستان بسیار نامطلوب بوده و مشکلات در این حوزه بسیار است.

این نماینده مجلس گفت: علاوه بر این حوزه، در زمینه بیکاری، فاضلاب و عمران در خوزستان مشکلات بسیار بوده و اوضاع راه های این استان هم مطلوب نیست.

انصاری افزود: در بخش برق هم مشکلات بسیاری در خوزستان داریم و رفع تمامی این مشکلات نیازمند توجه خاص و عنایت ویژه رییس جمهوری است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از رییس جمهوری انتظار شق القمر نداریم؛ می دانیم که پول نیست و دولت قبلی تمام پول ها را برده است و شعورمان هم می رسد که نمی توانیم بیش از آنچه هست از دولت انتظار داشته باشیم.

وی افزود: مشکلات بخش آب در آبادان، خرمشهر، شادگان، اهواز و بندر امام که به نام پاک امام راحل(ره) مزین بوده بسیار است، تبدیل بندر امام از بخش به شهرستان هم فراموش نشود.

انصاری با اشاره به ضرورت ساماندهی نوار مرزی خوزستان گفت: تا پیش از جنگ صیادان با قایق ها و تورهای خود می توانستند در اروندرود صید و از این راه امرار معاش کنند اما پس از گذشت 20 سال از جنگ اینها از بهره مندی از اروندرود محروم بوده و در مقابل صیادان عراقی در آن مشغول صید و فعالیت هستند.

وی افزود: عراقی ها در اروند رود صید می کنند و مردم محروم اروندکنار از گرسنگی به شدت رنج می برند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: انجام کار لایروبی اروند رود و بهمنشیر و نیز رودخانه کارون هم از مهمترین انتظارات و خواسته های نمایندگان و مردم خوزستان از رییس جمهوری است.

**سفر رییس جمهوری به خوزستان مثبت و امیدوارکننده بود

نماینده ماهشهر ، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی از امید سخن گفت و سفر سه روزه رییس جمهوری به خوزستان در قالب نخستین سفر استانی دولت تدبیر و امید را مثبت و امیدوارکننده دانست.

«حبیب آقاجری» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سفر دکتر روحانی به خوزستان باعث ایجاد یک دید مثبت بین مردم و دولت شده است و این دستاوردی بزرگ محسوب می شود.

وی گفت: سفر هیات دولت به خوزستان نخستین سفر دولت تدبیر و امید در قالب سفرهای پایش و پویش بود که با ایجاد یک دیدمثبت بین مردم و دولت دارای خیر و برکاتی نیز برای مردم استان شد که در مجموع در این سفر تصمیم ها و مصوبات خوبی گرفته شد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی طرح های مطرح شده در این سفر سه روزه بیان کرد: رییس جمهوری بر اصلاح کیفیت آب آشامیدنی شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر تاکید ویژه ای داشت و قول داد تا آخر هفته جاری مراحل تامین آب اهواز به پایان برسد و برنامه آب شهرهای آبادان و خرمشهر به زودی تکمیل شود.

آقاجری شتاب در اجرای طرح عظیم مقام معظم رهبری را از کلیدی ترین طرح های سفر دکتر روحانی به خوزستان عنوان کرد و افزود: آمایش 550هزار هکتار از اراضی خوزستان در سه سال آینده می تواند جهشی قابل قبول در رونق اقتصادی استان ایجاد کند.

وی سفر کاروان تدبیر و امید به خوزستان را از زوایای دیگر مورد ارزیابی قرار داد و گفت: دیدار رییس جمهوری با قشرهای مختلف مردم ، نخبگان ، طوایف ، اقوام و خانواده های معظم شهدا نیز حایز اهمیت بود.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که این طرح های مصوب اقتصادی و زیربنایی استان طبق برنامه زمان بندی شده به بهره برداری برسد تا مردم خوزستان از ثمرات آن بهره مند شوند.

** 19هزار میلیارد ریال برای انجام پروژه های نیمه تمام خوزستان اختصاص یافت

نایب رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیات دولت تدبیر و امید به خوزستان گفت: یک هزار و 900 میلیارد تومان در سفر هیات دولت به خوزستان برای انجام پروژه های نیمه تمام این استان اختصاص یافت.

«عبدالله تمیمی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات برای تکمیل پروژه های نیمه تمام 10 شهر از شهرهای خوزستان اختصاص یافت.

وی سفر هیات دولت به خوزستان را منشا خیر و برکت خواند و اظهار داشت: 12 میلیارد دلار و 500 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فولاد شادگان تخصیص یافت.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: احداث این مجتمع با اختصاص این اعتبار و بر طرف شدن مشکلات ارزی و ریالی سرعت می گیرد.

وی توقف انتقال آب از سرشاخه های کارون با نظر رییس جمهوری در شورای عالی آب کشور را یادآور شد و گفت: انتقال آب فقط برای آب آشامیدنی صورت می گیرد.

تمیمی به توقف عملیات انتقال آب در پروژه های کوهرنگ یک، دو و سه اشاره کرد و افزود: انتقال آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی متوقف شده است.

وی با اشاره به حضور معاون وزیر نیرو در شادگان گفت: اعتبارات لازم برای تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه آب شادگان اختصاص یافته و پیش بینی می شود این تصفیه خانه در خرداد ماه 93 بهره برداری شود.

نایب رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شادگان اشاره کرد و افزود: 20 میلیارد ریال برای رفع نیازهای تنها بیمارستان این شهرستان اختصاص یافت.

وی پیگیری برای اعطای مجوز آبی به بندر شادگان را یادآور شد و اظهار داشت: اقدامات لازم از سوی وزارت کشور در این خصوص در حال انجام است.

**سفر رییس جمهوری به خوزستان هیچ مصوبه ای نداشت

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنشی عجیب گفت: سفر رییس جمهوری به استان خوزستان هیچ گونه مصوبه ای نداشت که موجب اعتراض نمایندگان این استان شد.

این اظهارات نماینده دزفول که گفته می شود بیشتر هزینه های تبلیغاتی خود را در زمان انتخاباتش برای راهیابی به مجلس از سوی اسفندیاررحیم مشایی دریافت کرده در حالیست که منابع موثق از 33 مصوبه در سفر روحانی به خوزستان خبر داده اند. 

«عباس پاپی زاده» در دیدار با شهردار جدید دزفول ضمن ابراز بدبینی های خود نسبت به تحقق مصوبات سفر گفته که نسبت به سفر نکردن رییس جمهوری و هیأت دولت در شهرهای شمال استان خوزستان اعتراض دارم.

وی به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کشاورزی خوزستان اشاره کرد و گفت:30 هزار هکتار از این اراضی در محدوده شهرستان دزفول قرار داشته که با زهکشی و بهسازی این اراضی شاهد تحولی بزرگ در حوزه کشاورزی در این منطقه خواهیم بود.

امام جمعه دزفول نیز در آیین نماز جمعه این شهر گفت:در سفر اخیر رییس جمهوری به استان خوزستان حق مردم دزفول به عنوان دومین شهر خوزستان و قطب کشاورزی این استان به خوبی ادا نشد. 

این درحالیست که در سال های اخیر به خاطر مواضع تند مسوولان دزفولی و انتقادات شدیدشان از دولت، این شهرستان بودجه زیادی را با عنوان توسعه و عمران دزفول دریافت کرده است و به نظر می رسد آنان تلاش دارند در دولت روحانی این رویه را نیز ادامه دهند.

** پس از تحقق وعده های رییس جمهوری باید درباره مصوبات سفر اظهار نظر کرد

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار ایرنا نیز با نگاهی واقع بینانه به گفت: ابتدا باید وعده هایی که دکتر روحانی در سفر به استان خوزستان داده اند محقق شود و بعد درباره مصوبات اظهار نظر کرد.

«عبدالله سامری» که در دولت قبلی در مجلس نطق های تندی ایراد می کردو همواره دولت وقت را به خاطر بی توجهی به خرمشهر مورد نکوهش قرار می داد افزود: برخی از نمایندگان استان خوزستان با خود و دولت تعارف دارند. 

وی گفت: ابتدا باید مصوبات به مرحله ای برسد که بتوان نام اجرایی شدن بر روی این پروژه ها گذاشت و سپس در خصوص مصوبات اظهار نظر کرد.

در حین مکالمه خبرنگار ایرنا با عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی مکالمه تلفنی قطع شد و پس از آن وی به تماس های مکرر را پاسخ نداد.

**توقف طرح انتقال آب کارون مهمترین مصوبه سفر هیات دولت یازدهم به خوزستان است

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: دستور توقف طرح انتقال آب کارون موسوم به بهشت آباد را در اولین سفر کاری هیات دولت به استان خوزستان مهمترین مصوبه این سفر است که از سوی دکتر روحانی داده شد.

«احمد سیاحی » در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح مصوبات اولین سفر هیات دولت یازدهم به استان خوزستان گفت: در اولین سفر کاری هیات دولت یازدهم به استان خوزستان که از تاریخ 24 تا 26 دی ماه سال جاری خوزستانی ها میزبان رییس جمهوری و تعدادی از وزرا بودند، در تدوین و تصویب مصوبات، دکتر روحانی نگاهی ویژه به استان خوزستان داشتند.

وی افزود: با توجه به گزارشات دقیقی که از سوی مسوولان استانی خصوصاً استاندار خوزستان ارایه شد مصوبات خوبی به تصویب رسید که بی شک اجرایی شدن این مصوبات چشم انداز خوبی برای آبادانی استان خوزستان خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: آماده سازی و بهره برداری از 550 هزار هکتار از زمین های مستعد کشاورزی استان در قالب طرح مقام معظم رهبری به مدت سه سال و با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی از جمله مصوبات مهم سفر هیات دولت به استان خوزستان است که اجرای این طرح می تواند تحولی بزرگ در صنعت کشاورزی استان ایجاد کند.

وی افزود: همچنین یکی از طرح هایی که نگرانی های بسیاری را برای مردم استان خوزستان به وجود آورد، طرح انتقال آب «بهشت آباد» از سرشاخه های کارون است که در جلساتی که با حضور دکتر روحانی در استان خوزستان برگزارشد وی با شفافیت اعلام کردند برداشت آب به غیر از مصرف آشامیدنی ممنوع است که این تصمیم رییس جمهور جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: طرح انتقال آب غدیر نیز از دیگر طرح هایی است که با حضور رییس جمهوری مورد بررسی قرار گرفت که در این طرح آب رودخانه کرخه به حجم سه متر مکعب در ثانیه در قالب مرحله دوم از فاز اول به شهر اهواز منتقل می شود.

وی در خصوص وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز گفت: این تصفیه خانه به صورت کاملاً مدرن ساخته شده اما در رابطه با خرید برخی تجهیزات از خارج از کشور کمبود اعتبار وجود داشت،که در سفر هیات دولت به استان خوزستان مصوب شد از محل درآمدهای عمومی 42 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام به این طرح اختصاص داده شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن طرح تصفیه خانه شرق اهواز از ورود فاضلاب خام به رودخانه کارون از طریق نهر ماله که انتهای این نهر به تالاب شادگان متصل می شود جلوگیری خواهد شد.

سیاحی گفت: طرح تصفیه خانه شهرهای حاشیه رودخانه کارون نیز در سفر دکتر روحانی به استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد با تامین اعتبار کار ساخت تصفیه خانه شهر های حاشیه این رودخانه نیز شروع شود.

وی افزود: در سفر هیات دولت یازدهم به استان خوزستان مصوبات خوبی برای پروژه قطار شهری اهواز به تصویب رسید که با توجه به اینکه در بحث فاینانس بر اساس ماده 62 قانون محاسبات کشوری 50 درصد از هزینه های مترو بر عهده شهرداری است و بانک عامل تضمین شهرداری را نمی پذیرفت ،با نظر مثبت دکتر روحانی ،وزارت کشور ضامن بازپرداخت وام شهرداری اهواز شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اظهار داشت: درخواست اختصاص 2 تا 3 درصد از درآمدهای فروش نفت به استان خوزستان در جلسه ای با حضور رییس جمهوری مطرح شد که در صورت اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات استان خوزستان حل خواهد شد.

سیاحی افزود:دکتر روحانی این قول را داده اند که این طرح در جلسه هیات دولت در تهران بررسی شود و در صورت تصویب این طرح به مجلس ارسال می شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در خصوص مصوبه استخدام نیروهای بومی در استان خوزستان گفت: در این سفر به دستور دکتر روحانی ، مقرر شد تمامی استخدام های درون استانی با اولویت نیروهای بومی و در شرایط برابر با نیروهای غیر بومی انجام شود.

**سفر هیات دولت به خوزستان فرصتی برای بررسی مشکلات این استان از نزدیک بود

نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی که توانست در مارتن بزرگی بر یکی از طولانی افراد با سابقه نمایندگی در مجلس در شوش برتری یابد از سفر کاروان دولت تدبیر و امید خصوصاً شخص رییس جمهوری به استان خوزستان قدردانی کرد و گفت: این سفر فرصتی برای بررسی مسایل، مشکلات و محرومیت های این استان از نزدیک بود.

«سید راضی نوری» برخلاف دزفولی ها که در 35 کیلومتری شوش قرار دارند از روحانی گله ای نداشت بلکه تشکر هم کرد و افزود: اولین سفر دولت تدبیر و امید به استان خوزستان را باید به فال نیک گرفت و انتظار می رود با تشکیل کارگروهی مصوبات سفر و مشکلات این استان پیگیری و بررسی شود.

وی افزود: خوزستان به رغم قابلیت ها و ظرفیت های بی شمار در بسیاری از شاخص ها عقب مانده است و باید به آنها توجه کرد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان استان زرخیزی است که با وجود نفت و منابع انرژی فراوان و تولید 85 درصد از کل انرژی کشور در این استان و ظرفیت های کشاورزی فراوان انتظار می رود قابلیت ها و ظرفیت ها در راستای رفع محرومیت از این استان مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است تا مسایل و مشکلات این استان مورد توجه قرار گرفته و برنامه هایی در راستای رفع محرومیت از چهره این استان تدوین شود.

نوری دررابطه با مسائل شهرستان شوش گفت: مشکلات فراوانی چون اشتغال آب آشامیدنی و تامین آب کشاورزی در شهرستان شوش مردم را رنج می دهد که این مسائل بصورت کلی درجلسه شورای اداری که با حضور رییس جمهوری مطرح شد.

نماینده مردم شوش تاکید کرد: مسائل بهداشت ودرمان دراستان خوزستان ودر بسیاری ازشهرستان ها بسیارعقب مانده است.

وی با اشاره به برخی عقب ماندگی ها در شهرستان شوش گفت: پل شهید ناجیان که بعنوان یک پروژه نیمه تمام مانده،طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی (ع)،منطقه ویژه اقتصادی شوش،دانشکده باستان شناسی و احیاء دوباره کارخانه قند شمال خوزستان که انتظار می رود با همراهی و همدلی دولت و مجلس بتوان این مشکلات را برطرف کرد.

**سفر هیات دولت به خوزستان منجر به تحولات ساختاری و بنیادی می شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پربار خواندن سفر رییس جمهوری به خوزستان گفت: در صورت عملیاتی شدن تصمیمات دولت در این سفر، یک تحول ساختاری و بنیادی در استان به وجود می آید.

«جواد سعدون زاده» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به دستاوردهای سفر رییس جمهوری به خوزستان اشاره کرد و افزود: حل مشکل انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون به سایر استان ها از مهمترین این دستاوردها به شمار می رود که با تصمیم دولت، انتقال آب از سرشاخه های کارون برای مواد صنعتی و یا کشاورزی متوقف شد.

وی افزود: این انتقال تنها به صورت کارشناسی و فقط برای آب آشامیدنی انجام می شود.

سعدون زاده متوقف شدن طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به سایر نقاط کشور را خدمت بزرگی به مردم خوزستان عنوان کرد و افزود: اگر رییس جمهوری وارد عمل نمی شدو دستور توقف را نمی داد، با برداشت بی رویه آب، کارون نابود شده و شوری آب نیز از این بیشتر بالا می رفت که این امر باعث وارد آمدن ضرر به زمین های کشاورزی خواهد بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این وضعیت، باعث به وجود آمدن یک چالش و معضل زیست محیطی و اقتصادی جدی در جلگه خوزستان خواهد شد.

وی اختصاص بودجه ای به مبلغ 35 هزار میلیارد ریال برای احیای 550 هکتار از زمین های بایر استان و تبدیل آنها زمین های کشاورزی در یک بازه زمانی سه ساله به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای سفر هیات دولت به خوزستان اشاره کرد.

سعدون زاده ابراز امیدواری کرد: با همت مسوولان، این زمین ها تا پایان سال آینده به زمین های حاصلخیز و زیر کشت رفته تبدیل شوند که می تواند خوزستان را از نظر ظرفیت های شغلی به سطح بالاتری برساند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: قول مساعد رییس جمهوری در خصوص حل شدن مشکل آب آشامیدنی شهر اهواز تا آخر هفته از دیگر دستاوردهای مثبت این سفر به شمار می رود.

وی در خصوص دیگر دستاوردهای سفر رییس جمهوری و هیات دولت به خوزستان افزود: دولت وعده داد تا هرچه زود تر طرح انتقال آب به جنوب غربی استان پیگیری شده و آب آشامیدنی با کیفیت برای مردم این استان تامین شود.

سعدون زاده اختصاص اعتباراتی برای اصلاح و نوسازی شبکه فاضلاب شهرهای استان را از دیگر دستاوردهای این سفر دانست.

سعدون زاده تصریح کرد: نمایندگان به اجرایی شدن تصمیمات دولت در این سفر خوش بین هستند و قصد دارند تا مرحله اجرا موضوع را پیگیری کنند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
comment
0
0
comment آقای نماینده شما که احساس مسرت میکنی که از سر شاخه های کارون فقط برای شرب انتقال مییابد، لطفا بفرمایید چه مقدار میخواهند آب را به عنوان شرب انتقال بدهند ؟ یه وقت به عنوان شرب نبرند بعد بشه مصرف کشاورزی صنعتی! [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار