شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
آیت الله موسوی جزایری در این دیدار به همکاری های جمهوری اسلامی ایران با دولت عراق اشاره و بر ضرورت حفظ وحدت و اتحاد و نیز تعامل هر چه بیشتر طرفین تاکید کرد.وی با اشاره به نقش شیعیان در منطقه بویژه شعیان عراق گفت: شیعیان حساسیت ویژه ای روی کربلا و نجف اشرف دارند.
علی دوای لازمˈ استاندار میسان عراق در راس هیاتی چهارشنبه شب با آیت الله ˈسیدمحمدعلی موسوی جزایریˈ نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که در محل بیت امام جمعه اهواز صورت گرفت، بر ضرورت توسعه روابط استان خوزستان و استان میسان عراق در زمینه های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و نیز تعاملات فرهنگی تاکید شد.

در دیدار استاندار میسان عراق با نماینده ولی فقیه در خوزستان علاوه بر هیات عراقی جمعی از مسوولان محلی و استانی خوزستان هم حضور داشتند.

آیت الله موسوی جزایری در این دیدار به همکاری های جمهوری اسلامی ایران با دولت عراق اشاره و بر ضرورت حفظ وحدت و اتحاد و نیز تعامل هر چه بیشتر طرفین تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش شیعیان در منطقه بویژه شعیان عراق گفت: شیعیان حساسیت ویژه ای روی کربلا و نجف اشرف دارند.

آیت الله موسوی جزایری به استحکام روابط فی مابین با بهره مندی از تمام امکانات موجود در زمینه های مختلف تاکید کرد.

در این دیدار معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به نشست های مختلف هیات عراقی با مقامات خوزستان در سفر به این استان گفت: این نشست ها به طور عمده پیرامون استمرار روابط بویژه در زمینه های اقتصادی و تبادلات تجاری خواهد بود و تا فردا ادامه خواهد داشت.

ˈفرج الله خبیرˈ به حصول نتایج موثر و مناسب از این نشست ها و گفت و گو اشاره و اظهار کرد: امید می رود نشست های طرفین در زمینه سرمایه گذاری، تجاری، تبادل مسافر و دیگر زمینه ها منجر به توفیقات خوبی شود.

وی اضافه کرد: یکی از مسایل مهم در این گفت و گوها احداث کارخانه آسیاب سیمان در العماره عراق است که توسط شرکت هولدینگ فارس - خوزستان ساخته می شود و کارخانجات سیمان خوزستان و بهبهان نیز جزو این هولدینگ خواهند بود.

خبیر توضیح داد: زمین مورد نیاز برای احداث این کارخانه اختصاص یافته و در آن مواد فرآوری شده از استان خوزستان به عراق ارسال و در آنجا آسیاب و پس از بسته بندی در بازارهای مخالف به فروش می رسد.

هیات عراقی از روز سه شنبه وارد خوزستان شده و روز پنجشنبه این استان را ترک می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار