شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۰۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۴
 رییس نظام ایمنی هسته‌ای کشور درباره برخی اخبار حاکی از ورود گوشت‌های آلوده به مواد رادیواکتیو از اوکراین اظهار کرد: طی دو هفته اخیر وزارت جهاد کشاورزی از سازمان انرژی اتمی برای واردکردن یا نکردن گوشت از کشور اوکراین استعلام کرد که ما توصیه کردیم در صورت امکان و تا جایی که می‌تواند از کشورهای دیگر گوشت وارد کنند چرا که با توجه به حادثه چرنوبیل در اوکراین بهتر است از این کشور مواد غذایی وارد نکنیم. 

وی ادامه داد: اما سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که اگر به هر دلیلی تصمیم به واردکردن گوشت از اوکراین گرفته شد، نمونه‌ای از آنها در اختیار سازمان برای انجام آزمایش‌های لازم قرار گیرد. راست‌خواه تصریح کرد: با وجود گذشت 30سال از حادثه چرنوبیل مناطقی از این کشور آلوده به رادیواکتیو است به شکلی که آنها (اوکراینی‌ها) خودشان در این مناطق دامداری و کشاورزی نمی‌کنند. بنابراین ما به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم که ملاحظاتی داریم و توصیه می‌کنیم تا جایی که امکان دارد از اوکراین مواد غذایی وارد نشود. 

وی در پاسخ به این پرسش که وزارت جهاد کشاورزی تاکنون سازمان را در جریان تصمیم احتمالی برای واردات گوشت از اوکراین قرار داده است یا خیر؟ اظهار کرد: تاکنون درباره اینکه برای واردکردن گوشت و مواد غذایی از اوکراین تصمیمی اتخاذ شده است یا خیر اطلاعی به ما داده نشده و اگر مواد غذایی از اوکراین تاکنون وارد کشور شده باشد، سازمان انرژی اتمی از آن اطلاع ندارد. بنابراین نمی‌توانم درباره اخبار منتشرشده مبنی بر اینکه گوشت‌های آلوده به رادیواکتیو در کشور وجود دارد، اظهارنظر کنم. در چند هفته اخیر از سوی برخی مقامات کشور از جمله نمایند‌گان مجلس اخباری درباره اینکه گوشت‌های آلوده به مواد رادیواکتیو به کشور وارد شده، منتشر شده است که تاکنون هیچ یک از مقامات ذی‌ربط درباره صحت این اخبار اظهارنظری نکرده‌اند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
comment
0
0
comment تو رو خدا اگر شک دارید این گوشت ها آلوده اند وارد نکنید ، مگر مجبورید! حتی اگر یه ذره هم احتمال میدید این گوشتها آلوده باشند وارد نکنید با جان انسانها بازی نکنید
اینطوری که بیشتر ضرر میکنیم کشور متحمل بیماریهای سرطانی و هدر رفتن بودجه های مملکت میشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار