شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
معاون اداره كل هواشناسي خوزستان از بارش پراكنده باران و در برخي نقاط برف طي امروز و فردا در استان خبر داد.
 
علي‌رضا غلام‌پور  اظهار كرد: بررسي وضعيت سينوپتيكي نقشه‌هاي هواشناسي نشان مي‌دهد، تاثير زبانه كم‌فشار جنوب غربي و هماهنگي آن با خط ناپايدار لايه مياني جو و در نتيجه ابرناكي وسيع در كل كشور و استان خوزستان را موجب شده است.
 
وي ادامه داد: اين شرايط بارش به صورت پراكنده در نواحي مركزي و جنوبي استان و بارندگي قابل توجه در نواحي شمال و شمال شرقي استان از امروز تا سه‌شنبه در پي خواهد داشت.
 
معاون اداره كل هواشناسي خوزستان گفت: بر همين اساس در 24 ساعت آينده آسمان مناطق شمالي و شمال شرق استان ابري همراه با بارش باران، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات اين مناطق همراه با بارش برف تا اواخر وقت امروز و اوايل فردا، توأم با ورزش باد قابل ملاحظه، آسمان مناطق مركزي و غربي استان نيمه ابري تا تمام ابري همراه با بارش پراكنده بعضاً همراه با ورزش باد قابل ملاحظه، آسمان ارتفاعات نيمه شرق و جنوب شرق استان ابري از بعد از ظهر همراه با بارندگي و تداوم اين بارندگي تا اوايل فردا و احتمال رعد و برق و وزش باد و آسمان مناطق ساحلي و جنوبي نيمه ابري همراه با بارش پراكنده، احتمال رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه پيش‌بيني مي‌شود.
 
غلام‌پور افزود: حداكثر دماي امروز اهواز به 16 درجه و حداقل صبح فردا به 11 درجه سانتيگراد خواهد رسيد. در شبانه‌روز گذشته آبادان و اميديه با 19 درجه سانتيگراد و دهدز به 2 درجه سانتيگراد به ترتيب گرمترين و خنك‌ترين نقاط استان گزارش شدند.
 
وي افزود: تا صبح امروز نيز ميزان بارندگي در آبادان 0.5 ميليمتر و دهدز 0.1 ميليمتر گزارش شد.
 
معاون اداره كل هواشناسي خوزستان گفت: ميزان بارندگي در مراكز استان در طول يك سال امروز 14 بهمن ماه 152.2 ميليمتر گزارش شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش نشان مي‌دهد، ميزان بارندگي مدت مشابه سال گذشته در اهواز 204.7 ميليمتر بوده است. ميزان بارندگي اهواز در بلند مدت به طور ميانگين 143.8 ميليمتر بوده است كه در مقايسه با ميزان بارندگي امسال در اهواز اين ميزان افزايش يافته است.
 
غلام‌پور اظهار كرد: همچنين ميانگين بارندگي امسال در شهرهاي جنوبي و شرق استان از جمله آبادان، بهبهان، هنديجان، هنديجان و شادگان، در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است. ميانگين بارندگي امسال شهرهاي مسجدسليمان، رامهرمز، ايذه و لالي نيز در مقايسه با ميانگين بارندگي در بلندمدت كاهش يافته است.  a
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار