شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
توزیع سبد کالای رایگان دولت از روز گذشته در بین فروشگاه‌های مربوطه در سراسر کشور آغاز شد که توزیع این ارزاق در ماه‌های پایانی سال با گلایه‌ها و نارضایتی برخی اقشار مردم همراه بوده است.
 
 در اهواز نیز توزیع سبد کالا از روز گذشته آغاز شد و مردم از ساعات اولیه صبح در محل‌های توزیع در صف‌های طولانی تجمع کردند.
 
اگرچه سهمیه سبد کالا شامل چند قلم مواد غذایی می‌شود و مبلغ چندان بالایی نیست اما برخی از اقشار جامعه که مشمول دریافت آن نشده‌اند از این اقدام و سیاست‌های مربوط به دریافت سبد كالا گله‌مند هستند.
 
جدای از این‌که برخی مردم معتقدند بهتر بود دولت به جای سبد کالا، وجه نقد پرداخت می‌کرد اما اقشاری که مشمول این سبد نشده‌اند از دولت انتظار دارند که تغییری صورت گیرد و همه از این سبد کالایی بهره‌مند شوند.
 
برخي معتقدند اگر قرار است دولت با این طرح در ماه‌های پایانی سال کمک و حمایتی به مایحتاج مردم کند، چرا فقط کارمندان دولت از این کمک برخوردار می‌شوند و سياست‌هاي توزيع سبد كالاي دولت به اين شيوه به دور از عدالت است.
 
این‌که سهمیه کالا برای هر تعداد خانوار یکسان است نیز از دیگر گلایه‌های مردم است. فردی که عیال و فرزند بیشتری داشته باشد به میزان یک خانواده 2 نفره ارزاق دریافت خواهد کرد.
 
بنابر اعلام دولت قرار است تا پایان سال مرحله دوم دریافت سبد کالا انجام شود که جای سوال دارد كه آیا دولت در مرحله دوم هم همین برنامه‌ها و سیاست‌های فعلی را درپیش می‌گیرد.
 
صف‌هاي دريافت سبد كالا در روز دوم نسبت به روز گذشته طولاني‌تر شده است. اين‌كه صف‌هاي طولاني در محل‌هاي توزيع به وجود آمده، مقصر كيست مردم يا مسولان؟ اين‌كه تعداد فروشگاه‌هاي توزيع كم است، يك مساله است و اين‌كه مردم همواره بنا به دلايلي دوست دارند در روزهاي اول سبد كالا يا هر چيز ديگري را دريافت كنند مساله‌ ديگري است.
 
فروشگاه‌هاي توزيع سبد كالا در اهواز از ساعات اوليه صبح مملو از جمعيت است. برخي از مردم با ديدن ازدحام جمعيت به خانه بازمي‌گردند. از روز گذشته براي ايجاد نظم بيشتر نيروي انتظامي را در محل‌هاي توزيع مستقر كرده‌اند اما با اين وجود شلوغي و حتي درگيري بين مردم در صفوف مشاهده مي‌شود.
 
سازمان صنعت و تجارت استان خوزستان دلیل تجمع و شلوغی برخی محل‌های توزیع را این می‌داند که مردم چه مشمولان و چه غیرمشمولان در این محل‌ها حضور دارند. به همین دلیل از افراد غیرمشمول خواسته شده که در این محل‌ها تجمع نکنند.
 
ابوالقاسم كوره‌چيني، سرپرست بازرگاني داخلي سازمان صنعت و تجارت خوزستان پس از بازديد از محل‌هاي توزيع در اهواز به مردم توصيه‌كرد كه ارزاق سبد كالا به ميزان كافي وجود دارد و مردم از شلوغي و ازدحام در روزهاي اول توزيع خودداري كنند.
 
وي به خبرنگار ايسنا گفت: متاسفانه برخي مردم براي سبد كالا نيز همچون روز اول برداشت يارانه نقدي عمل مي‌كنند و با نگراني قصد دارند در روزهاي اول سبد كالاي خود را بگيرند.
 
كوره‌چيني افزود: سبد كالاي دولت به اقشار و گروه‌هاي تعيين شده از سوي دولت، تعلق مي‌گيرد و ما موظف هستيم براساس اطلاعيه‌هاي دولت اين طرح را اجرا كنيم.
 
توزيع سبد كالاي دولت در روزهاي آينده ادامه دارد و قرار است دولت تا قبل از سال جديد نيز يك نوبت ديگر سهميه سبد كالا به مردم بدهد كه اميدواريم سياست‌ها به‌گونه‌اي باشد كه موجب جلب رضايت همه اقشار مردم به ويژه نيازمندان شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار