شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: عمليات پاكسازي منطقه شلمچه كه در طول جنگ تحميلي به آلوده‌ترين منطقه جهان تبديل شده بود، با برنامه‌ريزي، تلاش و همت مركز مين‌زدايي كشور و گروه‌هاي عملياتي سپاه، ارتش و پيمانكاران بخش خصوصي تا پايان امسال به اتمام مي‌رسد.

به گزارش شوشان به نقل از ايسنا، سردار احمدي وحيدي كه براي بازديد از روند عمليات پاكسازي به استان خوزستان سفر كرده است، تاكيد كرد: با اتمام كار عمليات پاكسازي، بي‌ترديد روند اجراي طرح‌هاي توسعه‌ در اين منطقه با شتاب بيشتري دنبال خواهد شد.

وي با اشاره به برخي دشواري‌ها در كار پاكسازي ميادين آلوده، خاطرنشان كرد: تله شدن مين‌هاي جهنده و والمر، به‌هم‌ريختگي ميادين بر اثر آبرفتي بودن زمين، جابجايي مين بر اثر حركت خاك، تراكم زياد مين‌هاي جهنده و والمر و ضدخودرو، پنهان شدن مين در لايه‌هاي زيرين خاك، وجود ميدان مين در شيب‌هاي تند و مناطقي كه زير آب بوده و در حال حاضر خشك شده است و نيز رملي بودن برخي مناطق، از دلايل صعوبت و سختي كار است.

نماينده ويژه رييس‌جمهور در امور پاكسازي ميادين مين مهمات خوشه‌اي و مهمات بجامانده از جنگ تصريح كرد: با وجود موانع ياد شده، نيروهاي مركز مين‌زدايي، سپاه، ارتش، بسيج و بخش خصوصي همچون دوران دفاع مقدس با شجاعت و همت بلند خود و تقديم 71 شهيد و 408 جانباز، مصمم هستند گام‌هاي نهايي را براي حل اين معضل ملي با شتاب بيشتري بردارند.

وزير دفاع با بيان اينكه "صحنه‌هايي كه در عمليات پاكسازي ميادين مين و مهمات عمل نكرده بوجود آمده، همچون صحنه‌هاي دفاع مقدس افتخار آفرين و حاكي از تداوم روحيه بسيجي و جهادي آن دوران حماسي است"، از دست‌اندركاران اين اقدام مهم ملي قدرداني كرد و گفت: با توجه به سطح آلودگي مناطق كشورمان به مين، مهمات خوشه‌اي و مهمات بجامانده از جنگ كه كشورمان را به يكي از آلوده‌ترين كشورهاي جهان تبديل كرده است، اميدواريم ايران اسلامي در آينده نزديك از ليست كشورهاي آلوده به مين حذف شود.

بر اساس اين گزارش، در جريان بازديد وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در منطقه عمومي شلمچه و در حضور وي، مين‌ها و مهمات عمل نكرده جمع‌آوري شده در اين منطقه، در دو چاله بزرگ انفجاري منهدم شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار