اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۵۶۲
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
سریال سرزمین کهن با تحریف تاریخ بختیاری، چهره علی قلی خان سردار اسعد بختیاری و پسرش جعفرقلی خان از رهبران مشروطه خواه ایران را که جایگاه خاصی بین مردم بختیاری دارند و در صف مقدم مبارزه با استبداد قاجار و پهلوی بوده‌اند، خدشه دار کرده است.
جمعی از بختیاری های خوزستان دراهواز طورمار اعتراض آمیزی نسبت به پخش سریال سرزمین کهن ازشبکه سوم سیما امضا کردند.

اعتراض‌ها به سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، همچنان ادامه دارد.

به گزارش شوشان به نقل از ایرنا، «تحریف واقعیت‌ها و بدنمایی علیه بختیاری‌ها» در سریال «سرزمین کهن»، در کانون اعتراض منتقدان قرار دارد که از مجلس شورای اسلامی تا عرصه خبری، کاربران فضای مجازی، پیام کوتاه بویژه در چهارمحال و بختیاری و اهواز را شامل می‌شود.

برخی فعالان اینترنتی در چهارمحال و بختیاری، نسبت به آنچه توهین به قوم بختیاری در سریال سرزمین کهن دانستند، در فضای مجازی و به صورت پیام کوتاه اعتراض کرده‌اند.

در صفحات مجازی منتسب به قوم بختیاری، از این سریال به عنوان لگدمالی جانفشانی بختیاری‌ها در تاریخ معاصر کشور یاد شده است.

فعالان اینترنتی در این صفحات با انتشار نامه منتسب به ۶۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما، توقف «هجمه» این رسانه به تاریخ بختیاری را خواستار شده‌اند.

دربخشی از این نامه آمده است: سریال سرزمین کهن با تحریف تاریخ بختیاری، چهره علی قلی خان سردار اسعد بختیاری و پسرش جعفرقلی خان از رهبران مشروطه خواه ایران را که جایگاه خاصی بین مردم بختیاری دارند و در صف مقدم مبارزه با استبداد قاجار و پهلوی بوده‌اند، خدشه دار کرده است.

در این نامه اعتراضی که به صورت گسترده درفضای مجازی منتشر شده، آمده است: در سریال سرزمین کهن نقش یک خانواده منفی، نوکیسه، سلطنت طلب و فاسد به خانواده‌ای با نام بختیاری داده شده که به آزار و اذیت یک خانواده روشنفکر، وطن پرست و مظلوم به نام اردکانی می‌پردازند.

فعالان اینترنتی همچنین اعلام کرده‌اند: در این سریال، افزون بر خانواده بختیاری، از عنوان بختیاری‌ها در دیالوگ‌های تند و تحریک آمیز استفاده می‌شود که برخلاف زندگی مسالمت آمیز اقوام و موازین حقوق بشری مورد نظر سازمان ملل و یونسکو بوده و نقض تعهدات بین المللی توسط صدا و سیما می‌باشد.

همچنین پیامکی به صورت گسترده در چهارمحال وبختیاری منتشر شده که در آن با ادعای توهینی دیگر از صدا و سیما به قوم بختیاری چنین آمده است: در سریال سرزمین کهن به زن بختیاری گفته می‌شود که «بختیاری‌های کاسه لیس انگلیسی‌های بوده‌اند.»

آژانس خبری بختیاری (ایپنانیوز) نیز در قالب خبر، مصاحبه و گزارش‌های متعددی، اعتراض شخصیت‌های قوم بختیاری را به سریال سرزمین کهن منتشر کرده است.

دوشنبه گذشته نیز جمعی از بختیاری‌های خوزستان نیز در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی استان‌های کشور در اهواز، تومار اعتراض آمیزی نسبت به پخش این سریال که روایت وقایع از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب است، امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرن از اهوازا، معترضان با در دست داشتن پلاکارد‌ها و شعار نوشته‌ها، نسبت به آنچه تحریف تاریخ واهانت به قوم بختیاری و زیر سوال بردن روحیه آزادگی ومیهن پرستی این قومیت دراین سریال تلویزیونی نامیدند، اعتراض کرده‌اند.

آنان خواهان عذرخواهی صدا و سیما و کارگردان این سریال ازقوم بختیاری شده‌اند.

افشار پرویزی بابادی از ترتیب دهندگان این اجتماع اعتراض آمیز به ایرنا گفت: در سریال سرزمین کهن بدون توجه به بار معنایی المانهای این کار فرهنگی، در یک اقدام بسیار ناشیانه، تقابل دو خانواده را به تصویر کشیده که یکی ازاین دو با نام خانواده بختیاری سلطنت طلب و با هویتی بی‌ریشه و سرداراسعد بختیاری قهرمان مشروطه واز فاتحان تهران در نهضت مشروطه را عنصر انگلیس معرفی کرده است.

وی از جمع آوری حدود سه هزار امضا معترضین به این سریال تلویزیونی خبر داد و گفت: کارگردان این سریال تصویر نامطلوبی ازاین قوم ارایه داده، سابقه تاریخی قوم بختیاری در خطه ایران زمین را تاریخ گواهی می‌دهد ولازم نیست آقایان الان بخواهند شکل گیری این قوم را برای بیننده تعریف کنند!

وی با بیان اینکه این حرکت اعتراضی ادامه خواهد یافت، گفت: ما سرزمین کهن را جعل تاریخ می‌دانیم زیرا درتاریخ بختیاری هرگزسابقه‌ای از خیانت به ایران نداریم، شهدای که این قوم در طول دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و رشادت‌ها در انقلاب مشروطه گواه روشنی بر میهن پرستی ماست و تاریخ شاهد مبارزه زنان و مردان با همت ما برای اعتلای میهن است.

بابادی توضیح داد: این فیلم به نوعی می‌خواهد نزاع بین ایرانی و بختیاری را القا کند، درحالی که در تاریخ، قوم بختیاری را در تقابل با افغان‌ها، دلیری‌ها در مشروطه و شهیدانش برای انقلاب و کشور می‌شناسند نه با دوستی طاغوت و ظلم وبیداد.

وی ادامه داد: انتخاب نام بختیاری (برای خانواده سلطنت طلب سریال) و نمایش عکس سردار اسعد بختیاری دراین فضا مغایر با این سابقه است،

این شهروند خوزستانی افزود: بختیاری شناسه یک قوم است و وقتی در یک کار فرهنگی و در روایتی از تاریخ، آن را به یک طیف فکری منتسب می‌کنید، دیگر صحبت از یک خانواده نیست و نمی‌توان گفت این عنوان محدود به یک فرد یا افراد خاص است.

این فعال اجتماعی گفت: این گونه حرکات برخلاف منویات مقام معظم رهبری است. ما عشایر کلام ایشان را چون تاج بر سر می‌نهیم و همواره با تبعیت از خط مشی رهبری و ولایت فقیه، وظیفه ملی خود را انجام داده و به همت مردان و زنانمان برخود می‌بالیم وبر این باوریم که اینگونه حرکات مغایر منویات رهبری و اهداف کلی نظام درحوزه فرهنگی و تفرقه افکنانه است.

بابادی افزود: این اعتراض بانگ دادخواهی ماست. ما ایران را سرافرازبرای همه اقوام واسلام را بالنده می‌خواهیم.

همچنین پیامک‌هایی با موضوع اعتراض به سریال سرزمین کهن در شبکه تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی وارتباطی اهواز مبادله می‌شود که در آن‌ها شماره تلفن همراه و سامانه پیامکی شبکه سه و یک شماره به عنوان تلفن همراه ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما اعلام می‌شود تا معترضین به این اثر، مراتب اعتراض خود را نیز از این طریق اعلام کنند.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی هم با نتقاد از از پخش این سریال گفته است: ضرغامی باید از بختیاری‌ها عذرخواهی کند.

محمد منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا در اصفهان، با انتقاد از سریال سرزمین کهن و آنچه که توهین به بختیاری‌ها، خواند، افزود: رییس سازمان صدا و سیما باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشد و از قوم شریف بختیاری و ملت ایران عذرخواهی کند.

منصوری اظهار کرد: در اصل ۳ و ۱۹ قانون اساسی بر مساوی بودن تمام اقوام تاکید شده است و هیچ قومی بر قوم دیگر بر‌تر نیست.

منصوری با بیان اینکه همه باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری در جهت حفظ وحدت و همدلی قدم برداریم، تصریح کرد: این اقدام سیما باعث بروز اختلاف می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسوولان صدا و سیما باید نظارت بیشتری روی کار خود داشته باشند، گفت: در سریال‌های سیما بی‌هیچ نظارت، توجه و توجیهی به قومهای لر، ترک، کرد و بلوچ توهین می‌شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سریال دیالوگ‌های بدی دارد، افزود: در این سریال نقش یک خانواده فاسد و وابسته به انگلیس به خانواده‌ای بختیاری داده شده است.

منصوری با اشاره به اینکه کارگردان این سریال باید عذرخواهی کند و در باره کار خود توضیح بدهد، افزود: استفاده از عنوان بختیاری‌ها باعث اختلاف و شادی دشمن می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه در صحن علی مجلس تذکر داده‌ام، افزود: در این زمینه نامه‌ای با امضای بیش از ۵۰ نماینده مجلس برای رییس سازمان صدا و سیما ارسال شده است.

منصوری افزود: بختیاری‌ها تا پای جان پای انقلاب، امام و رهبری ایستاده‌اند و در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن نیز حضور گسترده‌ای دارند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۴۰
comment
comment
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
6
31
comment آقای ضرغامی دیگر بهتر است [...] کرده و خودت استعفا دهی وگر نه [...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
6
20
comment آفرین. این صدا و سیما بجز [...]چه کاری برای اقوام ایران کرده است؟
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
4
15
comment با سلام، به نظر من [...]این فیلم باید شخص [...]و [...]باشد که بخواد در مورد ایل غیور و بزرگ بختیاری اینگونه تخریبگرانه و احمقانه و احمق تر از اون، کسی که[...] را تایید کرده، اگه به تاریخ معاصر ایران نیم نگاهی بکنید متوجه خواهید شد که چه در زمان قاجار خائن و پهلوی دیکتاتور این ایل کوچنشین و غیرت مند چگونه بارها در برابر انگلیس و روس ایستادگی کرداند، حال عده ای خائن راه افتاده اند تفرقه افکنی میکنند [...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
3
27
comment زنده باد قوم لر.
comment
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
5
23
comment [...]باید از بختیاری ها عذرخواهی کند. چرا اجازه اهانت به ایل بزرگ بختیاری میدهد. اگر نمیتوانی نظارت بر فیلم ها داشته باشی بهتر است استعفا بدی
comment
دختر بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
4
23
comment آقای کمال خان تبریزی من به این نتیجه رسیدم احتمالا قوم بختیاری [...] که اینقدر کینه ورزانه فیلم می سازی و بختیاری را بد جلوه می دهیییییی
comment
بختیاری زاگرس نشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
2
6
comment با کند و کاو در زندگی ;مال تبریزی و نویسندۀ جاعل [...] این سه ریال به این نتیجه می رسیم که [...]
انها نمی توانند به پدر مشروطۀ ایران و پدر معنوی بختیاری ها توهین کنند چون مانند [...]
زنده باد ایران و ایرانی
درود بر بختیاری
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
2
11
comment درود بر سردار اسعد
درود بر شیر علیمردان خان
درود بر ابواقاسم خان
درود بر بی بی مریم
[...]
comment
من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
3
6
comment باید خجالت کشید....
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
1
8
comment جناب آقای ضرغامی[...] بادی که در زمانه بسی شمع ها بسوخت بر اختران شما نیز بگذرد
comment
به سلامتی سه تن آریایی بختیاری وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
2
7
comment به سلامتی سه تن آریایی بختیاری وطن
[...]
یــــــــــــــــــــا حــــــــــــــــــــق
comment
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
6
2
comment چه خبره [...] ما همه ایرانی هستیم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
2
6
comment عقده حقارت داشت می خواست سر بختیاریهای زبون بسته خالیش کنه کرد دیگه عذر خواهی بکنه یا نکنه چه فرقی داره اب رفته به جوی بر نمی گرده ! می تونه تظاهر کنه بگه معذرت میخوام بازم روز از نو روزی از نو [...]
فکر کنم طرف حسابی طرفدار روسیه و کمونیست بود بد جوری مظلوم نمایی می کرد کمونیست که رفته موزه کسی یادش نیست امااینا خیلی تاریخ براشون مهمه چرا خدا میدونه!
comment
پسر بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
2
7
comment خاک بر سر [...]
comment
کر بختیاری از جنت مکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
2
7
comment زنده باد بختیاری
گر ایران بختیاری نداشت گمانم زه بخت یاری نداشت
comment
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
2
6
comment درود بربختیاری .اقای کمال خان لطفا سری به تاریخ بزن .اگه بختیاری نبود شما الان به [...]
comment
فرشاد کلیوند ازایل میوندساکن کاشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
2
6
comment باعرض سلام.چندوقتیه ی بار [...] یه بار غارتگر بودن قوم شریف بختیاری وحالا در سرزمین کهن به گفته خودشان یه خانواده بختیاری زیر دست انگلیس میدونن ولی بانشون دادن عکس سردار بزرگ بختیاری معلوم میشه به کل قوم توهین شده واقای تبریزی نمیدونم چه هدفی داره+ ولی خواستار اینم که ازخودشون تاریخ نسازن وواقعیت رو بگن باتشکر
comment
نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
2
11
comment اقای تبریزی چرا از قوم چهار هزار ساله اریایی بنام پارسها واز داریوش وکورش واریوبرزن و از رئسعلی واز فتح قندهار واز کریم خان زند واز ایل بزرگ لک واز بیرون راندن مغولان واز حماسها شهدای جنگ تحمیلی نمی گویید
comment
بابادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
2
7
comment اقاي ضرغامي متاسفم برات [...] [...] مدير دوره صدا سيمايي كه نتوني بخوبي تحليل و تجليل كني محصولات غير فرهنكي كه دست گل آقاي كمال [...] بود .....متاسفم[...] كه [...]
comment
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
2
7
comment آقاي تبريزي شما [...]و نسبت به قوم بختياري كيه داري نه تنها شما بلكه همه [...]ها
اما بدون بزرگ ترين قوم در ايران قوم بختياري
اين بختياري ها بدون كه با هزار اسب سوار اصفهان و تهران را در زمان كوتاهي فتح كنند
اينم بگم كسي مثه شماها دوس نداره شخصي از بختياري ها حكومت رو در دست بگيره
متاسفم براي [...] كه مجوز پخش همچين فيلمي رو دادن
comment
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
2
8
comment لعنت به هرکسی که توی این مملکت به همه اقوام ایرانی خصوصا قوم لر اهانت میکنه!
باید مقصرین معذرت خواهی کنند.از جمله آقای ضرغامی و کمال خان!!!!!!!!!
comment
MARI
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
2
8
comment [...]گنده تر از دهنت حرف زدی نزدیا [...]
comment
عبدالهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
2
6
comment اگه آقای ضرغامی و کارگردان سریال برای مردم ایران روشن سازی نکنند وسریال را هم از پخش متوقف نکنند معلوم میشود دستهایی پشت پرده این مسئله پنهان است سردار اسعد از رهبران مشروطه هست و تو سریال که مردم عزیز ایران آن را دنبال میکنند مورد توهین قرار میگیرد توی سال 92 بختیاریها دو بار مورد توهین قرار گرفتند وکسی هم جوابگو نبود آیا این عدالت وانسانیت است که یک قوم تخریب شود ما که دم از [...] می زنیم چرا جلوی این بی عدالتی ها را نمی گیریم .من تعجب میکنم از این همه بی توجهی لطفا این مسئله را پی گیری فرمایید واین هم فقط از طریق مجلس میسر می شود.
comment
از طرف طايفه ي عيسوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
1
7
comment زنده باد شيران ايل بزرگ بختياري ايل ولايت مدار ومردم غيور
comment
حاج وحید خواجوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
1
3
comment این چند روز با پخش سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی و پخش آن از شبکه ۳ سیما، با توجه به دیالوگهای نابخرانه آن و توهینی که به قوم لر بختیاری شد، نشان از میلی بودن رسانه ملی میداد. از آنجا که میل بعضی از افراد این رسانه به سمت و سوی خاصی می رود، این رسانه هم بی میل نیست با دامن زدن به تحریف و توهین به اقوام این سرزمین کهن، خواسته یا نا خواسته آب در آسیاب دشمنان ایران زمین بریزد. توصیه می کنم به آقای ضرغامی کلیدار رسانه ملی که میل خود را از این نگاه زشت بردارد و با درک درست تر از اصالت و تاریخ اقوام، آنچه که شایسته آنهاست را به تصویر بکشد.

با عرض پوزش از بختیاران محترم، قسمتی از یکی از دیالوگهای سخیف این فیلم ضدفرهنگی را بازنویسی می کنم: «به چه چیز خودتان افتخار می‌کنید؟ به کدام اصل و نسب؟ به سرپاگرفتن سگهای انگلیسی و کاسه لیسی کنسول انگلیس؟ می‌خواهید فردا سر کلاس برای بچه‌ها قصه اینکه بختیاری‌ها چطور بختیاری شدند را بگویم؟»

این‌ها بخشی از عبارات توهین آمیز سریال "سرزمین کهن" است که واکنشهای بسیاری برانگیخته است.

آقای عزت ضرغامی و کمال تبریزی! گفتی به چه چیز خود افتخار می کنیم؟ به آزادگی، وطن پرستی، شجاعت، باج ندادن به شغالهای زمانه، سرداری انقلاب مشروطه، و بالاخره؛ به بخت خود که به بخت ایران زمین گره زده شده افتخار می کنیم.

آقای ضرغامی و آقای تبریزی! گفتی به کدام اصل و نسب افتخار می کنیم؟ ما فرزندان راستین ایرانیم؛ از نسل کورش، از نسل آریوبرزن، از نسل سردار اسعد، از نسل سردار زنان ایران بی بی مریم، از نسل علی مردان خان شهید راه آزادیخواهی، از نسل بهنام محمدی ۱۳ ساله کوچک ترین سردار ۸ سال دفاع مقدس.

آقای ضرغامی و آقای تبریزی! گفتی بختیاری چه وقتی بختیاری شد؟ بختیاری وقتی بختیاری شد که راه بر اسکندر بست، وقتی بختیاری شد که در مقابل دلقک قادسیه سرداری را معرفی کرد که فقط ۱۳ سال داشت، قوتی بختیاری شد که راه بر مغول بست، وقتی بختیاری شد که محمود افغان را از پایتخت ایران راند، وقتی بختیاری شد که پارلمان مشروطه را از استبداد صغیر محمدعلیشاهی نجات داد.

آقای ضرغامی و آقای تبریزی! اینها را به بچه های داخل آن کلاس و به آن معلم توده ای و فرقه دموکرات که درصدد تطهیر او هستی، بگو تا بدانند بخت ایران به بخت بختیاری بسته شده است.

در چند روز اخیر موج همه جانبه ای از سوی مردم در فضای مجازی در محکوم کردن سریال سرزمین کهن صورت گرفته است،که این موج دارد کم کم به دریایی تبدیل می شود که امید است به زودی نتیجه و تاثیر آن در رویکرد صد ا و سیما دیده شود....

با این وجود متاسفانه عده ای محدود با ساختن پروفایل های جعلی در شبکه های اجتماعی سعی در این دارند که خودشان را بختیاری معرفی کنند و در گروه های این شبکه ها شروع به فحش و ناسزار به سایر اقوام دیگر کرده اند و تنها هدف آنان تحریف وجهه بختیاری ها و تفرقه افکنی است.

خواهشمند است ضمن حفظ لحن مؤدبانه در مخالفت و نقد این سریال، سازندگان آن و مدیران صدا و سیما از هر گونه توهین به اقوام دیگر خود داری شود و درنظر های خود افرادی را که عامدانه یا ناخواسته به قومیت های دیگر توهین می کنند محکوم کنید...
comment
دزفولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
9
comment من بختیاری نیستم ولی این باید گفت که همه ما اول انسان هستیم و هیچ کس پدر و مادر و نژاد خودشو انتخاب نمی کنه پس هیچ کس حق توهین به نژاد و دین دیگران را ندارد .
comment
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
1
6
comment وظیفه همه ماست که نگذاریم به اقوام ایرانی توهین شود . همه دوستداران ایران این حرکت سخیانه علیه ایل بختیاری را محکوم می کنیم
comment
کارمند سازمان صدا وسیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
9
comment افتخار برای ایل بختیاری همین بس که در بین منافقین خیانتکار یک بختیاری و لر وجود نداشته و ندارد و اینک نیز پای انقلاب و رهبری عزیز ایستاده و خواهد ایستاد و مانند همیشه هوشمندی و زمان شناسی خود را به رخ دشمنان خواهد کشید
comment
محمد از اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
1
1
comment ضرغامی و کارگردان و ... معذرت خواستند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
7
comment وطن یعنی همه آب و همه خاك وطن یعنی همه عشق و همه پاك
وطن یعنی هوای كوچه ی یار در آن كو دل شكستن های بسیار
نگاهی زیرچشمی ، عاشقانه به كوچه آمدن با هر بهانه
وطن یعنی غم همسایه خوردن وطن یعنی دل همسایه بردن
وطن یعنی زلال چشمه ی پاك وطن یعنی درخت ریشه در خاك
وطن یعنی شكوه اشترانكوه به دریای گهر استاده نستوه
وطن یعنی سهند صخره پیكر ستیغ سینه در سنگ تمندر
وطن یعنی وطن استان به استان خراسان ، سیستان ، سمنان ، لرستان
كویر لوت ، كرمان ، یزد ، ساری سپاهان ، هگمتانه ، بختیاری
طبس ، بوشهر ، كردستان ، مریوان دو آذربایجان ، ایلام گیلان
اراك ، فارس ، خوزستان و تهران بلوچستان و هرمزگان و زنجان
وطن یعنی سرای ترك با پارس وطن یعنی خلیج تا ابد فارس
وطن یعنی ز هر ایل و تباری وطن را پاسبانی ، پاسداری
وطن یعنی دلیر و گرد با هم وطن یعنی بلوچ و كرد با هم
وطن یعنی سواران و سواری لر و كرد و یموت و بختیاری
همه یك جان و یك دل بودن ما به دامان وطن آسودن ما

وطن یعنی امید نا امیدان خروش و ویله گرد آفرینان
وطن یعنی لگام و زین و مهمیز سواران قران و رخش و شبدیز
وطن یعنی گرامی مرز تا مرز وطن یعنی حریم گیو و گودرز
وطن یعنی گذشته ، حال ، فردا تمام سهم یك ملت ز دنیا
وطن یعنی چه آباد و چه ویران وطن یعنی همین جا ، یعنی ایران


با این کارتان سبوی وطن را شکستید و باده ریخته شده است. متاسفم
comment
رضا حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
6
comment گر ایران زمین بختیاری نداشت ،
گمانم که از بخت یاری نداشت،
comment
ایمان لر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
1
2
comment با معذرت خواهی کار حل نمیشه.باید پخشش قطع بشه.چون تا آخر سریال همین داستانه دروغه.زنده باد لر وبختیاری.....ایمان لره از اهواز
comment
دانیال صفی اباد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
2
comment خودتو ن استعفا بدین برید
comment
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
1
comment زنده باد ایرانی بختیاری
comment
JAC
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
2
comment درود به همه فرزندان پاك سرشت ايران، درود به بختياري :
چه خوب گفت كسروي :
بدبخت ملتي كه تاريخ خود را نداند...
تيره بخت تر از آن ملتي كه علاقه مند به دانستن تاريخ خود نباشد ...
شوزبخت تر از همه ملتي است كه تاريخ خود را به ريشخند بگيرد ...
دوستان اگه كمي واقع بين باشيم بايد ريشه اين اهانت ها را در خودمون جستجو كنيم:
1- اونجايي كه خودمون پيامك هاي تمسخر آميز مربوط به قوميت مان را همسو با كوته فكران پخش مي كنيم .
2- اونجايي كه ما در نوشتن و به تصوير كشاندن تاريخ قوميت مان آن گونه كه بايد و شايد تلاش نكرديم و نمي كنيم .
3- اونجايي كه دربرخورد با مسائلي از اين دست آن گونه كه بايد و شايد اتحادي در ميان ما نيست .
4- مهم تر از همه ي اين ها دل خوش كردن به تعريف و تمجيدهايي است كه عمدا و از روي غرض مسئولين از رشادت و بزرگي بختياري ابراز مي دارند ولي متاسفانه نه در باورشان و نه در عملشان اين گفته ها مشهود نيست ومتاسفانه آن چه مي بينيم عقب ماندگي روز به روز سرزمين هاي بختياري نشين مي باشد.
پس اي گويل و ددويل بيويين :
1- بياييد ديگر از فرستادن پيامك هايي كه بختياري و لر را به تمسخر مي گيرند دوري گزينيم چرا كه چنين پيامك هايي نبز در راستاي تفكر نهفته در فيلم كمال تبريزي است .
2- بياييد بختياري و لر وار در نوشتن و به تصوير كشيدن تاريخمان ( صداقت تاريخيمان ) بيش از پيش تلاش كنيم .
3- بياييد همبستگي بين بختياري ها را بيش از پيش بخواهيم و گسترش دهيم .
4- بياييد به تمجيدها و تعريف هايي كه مسئولين از فرهنگ ما بروز مي دهند وبدان گفته هاشان اعتقاد ندارند ؛ با بزرگيمان رنگ و بوي عملي بخشيم تا شايد سيه شود روي ياوه گو و ياوه پرست...
(به اميد سرافرازي و بيداري ققنوس خفته بختياري )
comment
اسماعیل رهبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
1
comment سنگ اگر کاسه ی زرین بشکست
قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود/
آقا کمال تاریخ بختیاری ها نیازی به نفی و اثبات شما ندارد. شما پرافتخارترین قوم کشور را به سخره گرفتید . اشتباه شما قابل بخشش نیست . آقای زرغامی پوزش شما به درد ما نمی خورد.
comment
مهناز شیر زن بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
2
comment دورود بر تمام خواهران و برادران بختیاری که غیرت و تعصب در رگهایشان جاریست به همه شما افتخار می کنم یکی از نوادگان سر دار اسد بحتیاری
comment
قنبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
comment
0
1
comment ولا خوم بچه بختیاریم ولا نونم بلی(بلوط)
ولا رهبرم خامنه ایی ولا اسمش علی ...
comment
ماندانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
comment
0
2
comment افتخار به ایل هفت لنگ وچهار لنگ بختیاری یکی از نوادگان سردار اسد بختیاری
comment
بچه لر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
comment
0
2
comment آقای ضرقامی همین کارهارومیکنید ک مردم ب شبکه های ماهواره ای روبیارن انقلابی ک این همه کشته دادروزیر سوال میبرید.روح امام همیشه شاد...بچه لر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار