اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۶۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵
مدیرکل ثبت و احوال خوزستان:
مدیرکل ثبت و احوال خوزستان گفت: در حال حاضر 3هزار و 561 درخواست کارت اولی در اهواز وجود دارد و بسیاری از این درخواست ها جواب داده شده است و همچنین در استان 10 هزار و 500 درخواست داده شده که 5 هزار و 301 کارت تاکنون صادر شده است.
بهنام مریدی مدیرکل ثبت و احوال خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع نحوه و شرایط صدور کارت هوشمند ملی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت: این مهم در کشور و به دستور ریاست سازمان و از 22 بهمن ماه کار خود را شروع کرده است و سعی شده که در مرحله اول و تا پایان سال 97 به کارت اولی ها اختصاص یابد، زیرا طبق مصوبه مجلس افرادی که دارای کارت ملی هستند کارت ملی شان تا پایان سال 97 مشکلی برای تمدید ندارد و شماره سریال کارت ملی ها برای تمامی بانک ها تعریف شده است و در صورت تعویض احتمال بروز مشکل در سیستم بانکی برای افرادی که کارت ملی هوشمند دارند و تقاضای جدید می دهند وجود دارد.
وی ادامه داد: در ابتدای آغاز تصمیم گیری برای این مهم قرار بود استان قم به عنوان استان پایلوت باشد، اما با ورود دستگاه های مربوطه این مهم در تمام کشور به صورت همزمان آغاز شده است.
مریدی بیان داشت: متاسفانه از زمان آغاز این طرح در کشور مشاهده شده برخی کافی نت ها و یا دفاتر پیشخوان اقدام به ثبت نام کارت ملی هوشمند کرده اند که از مردم می خواهیم فریب چنین موضوعی را نخورند و تنها از طریق اداره ثبت و احوال برای این مهم اقدام نمایند که در اهواز اداره موجود در امانیه، در شرق اهواز ساختمان سابق جهاد کشاورزی و در گلستان هم با کمک اداره پست این مهم صورت می گیرد و در شهرستان ها هم فقط ادارات ما این مهم را انجام می دهند و یا اینکه با مراجعه به پورتال ما ثبت نام نمایند و وقت را با این کار بخرند.
مدیرکل ثبت و احوال خوزستان تصریح کرد: پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند رایگان است و نباید کسی بابت این مسئله پولی پرداخت نماید، اما 10 هزار تومان هزینه کارت ملی هوشمند و 4 هزار تومان هم هزینه پست خواهد شد، ولی اگر فرد متاقضی به اداره ثبت مراجعه کند دیگر هزینه پست را هم متحمل نخواهد شد، زیرا کارت های ملی هوشمند بعد از کسب اطلاعات کامل افراد اعم از شماره بیمه، کارت سوخت، خودپردازها و ... را در برمی گیرد و اثر تمامی انگشتان به صورت دیجیتالی و عکسی که دستگاه های ما از افراد می گیرند و به تهران ارسال می شوند و بعد به دست متقاضیان در هر استان می رسد.
وی گفت: برای جلوگیری از اینکه مردم متضرر از نام نویسی ها در کافی نت ها نشوند، نامه نگاری های خود را با مراجع قضایی انجام داده ایم و امیدواریم هر چه سریعتر وارد عمل شویم تا از مردم اخاذی صورت نگیرد.
مریدی خاطر نشان کرد: کارت ملی هوشمند در تمام دنیا راه اندازی شده و تنها در ایران هنوز از این مهم بی بهره هستیم، اما لازم به ذکر است که مزیت های این کارت شامل تمامی کارت های اعتباری، گواهینامه، کارت سوخت، دفترچه های بیمه، کارت پایان خدمت و ... می شود و با چیپس الکترونیکی که دارد تمامی هویت یک فرد را مشخص می کند و همچنین لازم به ذکر است که تمامی کارت ها دارای کد اختصاصی برای استفاده در خودپردازها و جایگاه های سوخت و ... می باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه در ایران اطلاعات افراد به صورت دقیق در اختیار نیست و به همین دلیل فرار مالیاتی فراوانی صورت می گیرد، اما در دنیا هیچ فرار مالیاتی وجود ندارد و هیچ فردی درآمد بادآورده ندارد و اکنون در ایران تنها کارمندان هستند که قبل از دریافت حقوقشان باید مالیات پرداخت نمایند.
مدیرکل ثبت و احوال خوزستان گفت: در حال حاضر 3هزار و 561 درخواست کارت اولی در اهواز وجود دارد و بسیاری از این درخواست ها جواب داده شده است و همچنین در استان 10 هزار و 500 درخواست داده شده که 5 هزار و 301 کارت تاکنون صادر شده است، جدای از این لازم به ذکر است که ماهیانه حدود 5 هزار کارت اولی درخواست داریم و شلوغ ترین زمان این موضوع قطعا به اواخر شهریور و اوایل مهر برمی گردد زیرا والدین برای ثبت نام فرزندان خود در دبیرستان ها و آزمون های سراسری به این مهم نیاز دارند.
مریدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آمار ولادت، فوت و فراوانی نام در پسران و دختران در 10 ماهه سال جاری گفت: رویداد ثبت شده ولادت در استان از این قرار است 91 هزار و 396 مورد و آمار فوتی 16 هزار و 634 مورد که نسبت به سال گذشته آمار ولادت8/1 درصد رشد داشته است و در فوتی ها 7 دهم کاهش داشته ایم.
وی اضافه کرد: در فراوانی نام ها اکنون در پسران و 5 اسم اول بدین شرح است در 10 ماهه سال جاری حسین 2هزار و 124 مورد، امیرحسین هزار و 724 مورد، ابالفضل هزار و 563 مورد، عباس هزار و 465 مورد، علی 1390 مورد و در دخترها فاطمه به عنوان نام اول 3هزار و 327 مورد، زینب هزار و 865 مورد، رقیه هزار و 731 مورد، زهرا هزار و 662 مورد و ام البنین 797 مورد می باشد.
مدیرکل ثبت و احوال خوزستان گفت: اما آمار طلاق و ازدواج در 9 ماهه سال جاری بدین شرح است که در خوزستان و از ابتدای سال تا پایان ماه نهم 39 هزار و 424 ازدواج و 6 هزار و 394 واقعه طلاق داریم که در سال گذشته این رقم و در ازدواج 43 هزار و 752 مورد بوده و در طلاق 5 هزار و 903 مورد که متاسفانه اهواز بیشترین آمار طلاق را در بین سایر شهرهای استان از آن خود کرده است.
مریدی گفت: در حال حاضر نرم طلاق در کشور به این شکل است که از هر 6 ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود ولی در خوزستان این رقم از هر 8 ازدواج یک طلاق رخ می دهد، اما این رقم در تهران از هر 3 ازدواج یک طلاق است و باید فکری برای این معضل در خوزستان شود، زیرا این آمار در 10 سال پیش از هر 12 ازدواج یک مورد طلاق بود و اکنون در حال رشد منفی است که انتظار می رود با تسهیل در ازدواج ها و آسان گرفتن طرفین و همچنین عدم تورم و اشتغال جوانان به این مشکلات خاتمه دهیم.
وی بیان داشت: در حال حاضر بهترین استان در زمینه طلاق سیستان و بلوچستان است که از هر 23 ازدواج یک مورد طلاق صورت می گیرد و در کردستان و خراسان جنوبی این رقم بسیار بد است که از هر 5/2 ازدواج یک طلاق صورت می گیرد، همچنین در ولادت ها استان گیلان کمترین رشد ولادت را دارد و به ازای هر 1000 نفر 12 تولد رخ می دهد و در استان سیستان و بلوچستان به ازای هر 1000 نفر 9/34 ولادت صورت می گیرد.
مدیرکل ثبت و احوال خوزستان در پایان گفت: در حال حاضر و در 10 ماه اول سال تعداد دختران متولد شده 44 هزار و 734 نفر و تعداد پسران 46 هزار و 662 نفر می باشد که تعداد تولد پسران 51 درصد و دختران 49 درصد است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
1
comment باسلام و خسته نباشید در مورد مراجعه به کافی نت ها اگر کارشون جعله پس چرا اداره ثبت احوال میگه مراجعه کنید به کافی نت درضمن خود ثبت احوال پول هنگفتی و بیشتر از کافی نت برای ثبت نام از مراجعه کننده ها میگیرد پس لطفا پیگیری کنید
comment
[...]
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
1
comment درتناقض گویی های مدیر کل ثبت احوال خوزستان دقت کنید!!:مدیرکل ثبت و احوال خوزستان تصریح کرد: پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند رایگان است و نباید کسی بابت این مسئله پولی پرداخت نماید، اما 10 هزار تومان هزینه کارت ملی هوشمند و 4 هزار تومان هم هزینه پست خواهد شد، ازایشان سوالم اینه که آیا 10هزارتومان هیچ پولی نیست؟ پس برای چی میگیرید؟.متاسفانه [...]در برخی مسئولین ریشه دوانده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار