شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۷۰۸
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
شهردار اهواز:
از مسئولین تقاضا دارم در جذب دانشجو برای این دانشگاه به فکر جذب نیروهای خاص نباشند.
در آیینی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز با حضور شهردار، اعضای شورای شهر اهواز و رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در سالن جلسات ساختمان شهرداری مرکز با صدور مجوز مراحل آغازین خود را شروع کرد.
در ابتدای این آیین سید خلف موسوی شهردار کلانشهر اهواز گفت: بدون شک یکی از اهداف کلان ما که همیشه آن را در ذهن ترسیم می کردیم راه اندازی دانشگاهی جهت ارتقاء سطح علمی پرسنل شهرداری بوده است، تا بتوانیم در کنار تجربه تخصص را هم داشته باشیم و به این نتیجه برسیم که با تخصص نیروهای شاغل در شهرداری زمینه خدمات رسانی را هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان مهیا سازیم.
وی ادامه داد: پرسنل شهرداری اهواز اکنون نزدیک به 9 هزار نفر می باشند که 4هزار و 762 نفر با شهرداری دارای قرارداد می باشند و 4هزار و 300 نفر به صورت نیروی حجمی مشغول فعالیت می باشند، اما متاسفانه از این تعداد نیرو شاهد دیپلم بودن و زیردیپلم بودن 84 درصد نیروهای خود هستیم که این آمار بسیار تاسف آور است، به خصوص اینکه 2هزار و 475 نفر زیر دیپلم و 1093 نفر دیپلم هستند از نیروهای قراردادی شهرداری و باید فکری برای رفع این معضل شود.
شهردار اهواز اضافه کرد: کافی است 2 کشور آلمان و ژاپن ویران شده بعد از جنگ را به یاد آوریم و اینکه اکنون این دو کشور به جایی رسیده اند که بسیار پیشرفته تر از آن زمان می باشند و فکر می کنم این حاصل نمی شود جز با تخصص داشتن و دلسوزی در کارها که در دانشگاه های علمی کاربردی می توان به این مهم در تمامی دستگاه های استان و کشور رسید و آینده ایی درخشان و آباد برای خود ترسیم کنیم.
موسوی گفت: راه اندازی این دانشگاه می تواند نه تنها شاغلین شهرداری اهواز را بلکه عموم علاقمندان به تحصیل در رشته های مرتبط به شهرداری را به این دانشگاه بکشاند و در 6 رشته کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل شوند که این رشته ها شامل می شوند از کاردانی برق مترو، کاردانی شهرسازی، معماری شهری، برنامه سازی کامپیوتر و همچنین کارشناسی مهندسی فن آوری معماری و طراحی و بازسازی بافت فرسوده و همچنین فن آوری اطلاعات خدمات رایانه ای که امیدواریم در مهرماه سال آینده شاهد حضور دانشجویان در این رشته ها باشیم.
گفتنی است ظرفیت دانشگاه فوق در ابتدای آغاز به کار 450 نفر می باشد و توانایی افزایش تا 3 برابر و در آینده نامحدود را خواهد داشت.
همچنین حسن زاده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی هر چند که دانشگاه شناخته شده ایی در سطح کشور نیست اما در تربیت نیروی انسانی تکنسین که بتواند در تولید و صنعت و در بخش های مختلف و حساس گره ایی از کار بگشاید با برنامه ریزی که انجام گرفته موفق بوده است و به این دلیل که در کشور ما کمبود نیروی انسانی تکنسین وجود داشت برنامه ریزان کلان کشور از 20 سال پیش تصمیم به راه اندازی چنین دانشگاهی گرفتند.
وی ادامه داد: متاسفانه دانشگاه علمی کاربردی در خوزستان آن طور که باید و شاید موفق نبوده ولی با توجه به حضور 10 ساله خودم در صنعت تصمیم گرفتیم که وارد کار شویم و اکنون 26 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی مشغول تحصیل می باشند، لازم به ذکر است که در سال 91 تعداد دانشجویان 9 هزار نفر و مراکز ما 15 مرکز بوده است که اکنون تعداد مراکز ما به 31 مرکز و در آینده نزدیک به 33 مرکز خواهند رسید که قطعا این مهم نویدی امید بخش برای تولید و صنعت کشورمان به خصوص خوزستان خواهد بود.
حسن زاده بیان داشت: اصرار ما در راه اندازی دانشگاه های علمی کاربردی بیشتر در بخش های نفت، کشاورزی، صنعت است زیرا وجود نیروهای خبره هم می تواند راندمان تولید را افزایش دهد، هم قیمت تمام شده تولید را و هم کیفیت تولید را و در دست آخر انتقال تجربه و تخصص به دیگران را هم در پی داشته باشد که امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام های خوب و موثری برداریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: در حال حاضر 240 هزار دانشجو در خوزستان مشغول تحصیل می باشند و قطعا باید از اساتید خبره برای آموزش این نیروها بهره برد ، اما متاسفانه شاید بیش از 90 درصد از این دانشجویان فاقد مهارت آموزی های لازم هستند و تنها بدنبال مدرک گرایی می باشند و این موضوع مانع از رسیدن کشورمان به تمام ایده آل های مد نظر می شود، از این رو امیدواریم بتوانیم در این دانشگاه خدمتی مهم و عظیم به شهرداری های خوزستان در راستای تربیت نیروی انسانی بنمائیم تا در زمینه مسائل عمرانی به اهداف مد نظر برسیم، لازم به ذکر است که مدرکی که از این دانشگاه صادر می شود با نظارت وزارت علوم انجام می گیرد.
وی در پایان گفت: جای نگرانی است که در شهرداری پایتخت خوزستان یعنی اهواز شاهد بیش از 1000 نفر نیروی زیردیپلم هستیم و باید در دانشگاه های علمی کاربردی برای این عزیزان فکری اساسی شود، زیرا در آینده ما نیار به تکنسین برق مترو داریم، نیاز به تکنسین های مختلف در زمینه فضای سبز، معماری شهری و ... داریم بتوانیم در ترم های دوم به بعد تمامی رشته های مورد نیاز شهرداری را بر اساس نیازسنجی ها در شهر داشته باشیم.
همچنین کاظم سواری عضو شورای شهر اهواز گفت: یکی از نیازهای دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز، بکارگیری از نیروهای متخصص و کارآمد جهت آموزش پرسنل شهرداری است تا بتوانیم در آینده ایی نزدیک شاهد شهرداری پویا باشیم و اینکه تمامی شهرداری های استان برای پرسنل خود در این دانشگاه سهمی داشته باشند و این مهم به کمک استان خوزستان بیاید.
وی ادامه داد: خوشحالم که استارت این دانشگاه در شورای چهارم زده شد و امیدواریم در آینده ایی نزدیک شاهد توسعه همه جامبه این دانشگاه در اهواز و در رشته های مختلف باشیم، زیرا تربیت نیروهای جوان می تواند آینده شهرداری را هم تضمین کند و انتظار می رود شهرداری پرسنلی را به این دانشگاه برای ادامه تحصیل بفرستد که تازه در شهرداری شروع به کار کرده اند و نه پرسنلی که سالهای آخر خود را در شهرداری سپری می کنند و قطعا در صورت چنین مهمی در آینده ای نزدیک شاهد خدمات رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان اهوازی خواهیم بود.
سواری بیان داشت: از مسئولین تقاضا دارم در جذب دانشجو برای این دانشگاه به فکر جذب نیروهای خاص نباشند، زیرا دانشگاه مکانی برای آموزش همگانی است و نه اختصاصی، از این رو امیدواریم بستری مهیا شود که افراد بتوانند در تمامی سطوح از این بستر استفاده کنند.
این عضو شورای شهر اهواز در پایان گفت: اما موضوع آخر اینکه انتظار می رود اساتیدی در این دانشگاه مشغول تدریس شوند که از بدنه شهرداری هستند و صاحب نظر در مسائل شهری تا بتوانیم زودتر به هدف خود در زمینه خدمات رسانی به مردم شریف اهواز دست یابیم.
مریم ابریشم کار عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بدون شک در کنار تخصص، مهارت آموزی در کار جهت استفاده از آخرین دستاوردها و تکنولوژی های روز دنیا بسیار ضروری است، از این رو وقتی ما کشورها و حتی شهرهای پیشرفته را می نگریم متوجه می شویم نیروهای متخصص و آموزش دیده در بدنه های مختلف دستگاه ها قرار دارند، حال از این رو فکر می کنم تجربه در شهرداری اهواز وجود دارد و باید در زمینه آموزش و تخصص بتوانیم تمامی گره های موجود در راه شهرداری را برداریم و در آینده نزدیک شاهد توسعه کلانشهر اهواز در تمامی نیازها باشیم.
وی در پایان گفت: خواسته اصلی ما از دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز این است که پرسنل شهرداری اغلب دانشجویان این دانشگاه را تشکیل دهند، زیرا پرسنل شهرداری بسیار از احداث این دانشگاه خوشحال و راغب به ادامه تحصیل در آن هستند که در نهایت این مهم موجب خدمات رسانی بهتر و بیشتر به شهر اهواز می شود.
همچنین اسکندر زنگنه عضو شورای شهر اهواز گفت: خوشحالیم که سنگ بنای بسیار خوبی در مکانی گذاشته شده است که هدفش خدمت رسانی به شهروندان است و قطعا این مهم به یادگار خواهد ماند.

وی ادامه داد: قطعا شهر اهواز نیاز به چنین اقداماتی یعنی تاسیس دانشگاه های علمی کاربردی در تمامی زمینه ها دارد و اگر چنانچه این آموزش ها به نتیجه برسد بسیار موفق خواهیم شد.

زنگنه در پایان گفت: امروز زیباسازی شهری و هرس درختان یک علم است و این مجموعه و مدیریت می تواند با در نظر گرفتن نیازهای شهر اهواز از نظر علمی و مهارت آموزی در دانشگاه علمی کاربردی رشته هایی طراحی و تعریف نماید که به افزایش خدمات رسانی شهری کمک حال شهرداری باشد و قطعا می توانیم با خلوص نیت در این مجموعه به اهدافی بزرگ و والا دست یابیم.

آذر زمان پور دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: راه اندازی این دانشگاه قطعا یک اقدام پسندیده در شهر خواهد بود که می تواند مظهر علم و تخصص را برای پرسنل شهرداری به ارمغان آورد و اینکه باید ما در شهرداری به جایی برسیم که پرسنل شهرداری به تخصص و علم روز دنیا مسلط باشند و قطعا این مهم می تواند شهرداری را در استفاده بهینه از نیروهای انسانی خود در راستای بهره گیری از ظرفیت ها کمک شایانی نماید.

وی بیان داشت: با توجه به سطح پایین نیروهای تحصیل کرده در شهرداری اهواز قطعا باید برای آینده این کلانشهر فکری اساسی در زمینه تخصص لازم مرتبط با نیازهای شهری از طریق آموزش نیروها و پرسنل شهرداری نمود و اینکه از این دانشگاه به عنوان سکوی پرتابی برای خدمات رسانی بهینه به شهر استفاده کرد.

زمان پور در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با آغاز به کار این دانشگاه و جذب دانشجو هر چه سریعتر به اهداف خود نزدیک شویم، زیرا شهرداری دارای 15 مجموعه خدمات رسان می باشد که همگی نیاز به نیروهای خبره دارند.

سید مهدی آلبوشوکه عضو شورای شهر اهواز گفت: امیدواریم این دانشگاه برای کسب تخصص باشد و نه تنها مدرک گرایی و اینکه اساتید و مدیریت این دانشگاه واقعا به فکر تربیت نیروهایی باشند که آینده شهر را تضمین نمایند و نه اینکه مراعات حال نمایند و با دادن نمره های ناحق به فکر دادن مدرک به دانشجویان باشند، زیرا این موضوع می تواند خطراتی به مراتب بیشتر از عقب ماندگی برای اهواز بوجود آورد.

همچنین در پایان این جلسه محمد زاده مسئول پیگیری راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری اهواز گفت: با توجه به اخذ مجوز این دانشگاه و بوجود آمدن ظرفیت دانشجویی باید بهترین و بیشترین استفاده را از این دانشگاه برای تربیت نیروهای کارآمد در شهرداری اهواز ببریم و قطعا این دانشگاه یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های خوزستان و اهواز خواهد بود.

وی ادامه داد: ما برای راه اندازی این دانشگاه به غیر از تهیه امکانات اولیه هیچ گونه حمایت مالی درخواست نکرده ایم و قطعا این دانشگاه می تواند به صورت خودگردان اداره و برای شهر مفید هم باشد و اینکه حتی بخشی از نیروهای شاغل در شهرداری اهواز را هم که دارای تخصص و تجربه کافی هستند به عنوان استاد بکار گیریم.

محمدزاده در پایان گفت: من بسیار امیدواریم که این دانشگاه در آینده به یکی از دانشگاه های مطرح استان تبدیل شود و در جذب دانشجو به یکی از موفق ترین دانشگاه ها مبدل شود.

گفتنی است این دانشگاه جهت ادامه تحصیل کلیه پرسنل شهرداری‌های خوزستان تاسیس شده است و ظرفیت پذیرش 450 دانشجو را در هر ترم دارد و در چهار رشته کاردانی و دو رشته کار‌شناسی دانشجو می‌پذیرد.

همچنین در این دانشگاه رشته‌های کاردانی شامل کاردانی برق مترو، شهرسازی، فنی معماری شهری، برنامه‌سازی کامپیو‌تر و رشته‌های کار‌شناسی شامل مهندسی فناوری معماری طراحی و نوسازی بافت‌های فرسوده و مهندسی فناوری اطلاعات خدمات رایانه‌ای در شهرداری است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
2
4
comment ببخشيدا، اما جناب شهردار خودش يه نفر ديپلمه رو ده روز پيش گذاشت [...]! در حاليكه توي همون سازمان شش نفر مدركشون فوق ليسانسن!!!
comment
ميلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
1
comment جناب آقاي موسوي شهردار محترم خيلي كار خوبي كردي واقعا دانشگاه نياز بود متشكريم
پاسخ ها
comment
موسویان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
comment
comment آره بایدهم تشکرکنید.کم افرادتحصیل کرده ی بیکارداریم .بایدیسری افراد [...]مدرک بگیرن که دیگران بهونه ی مدرک براشون نگیرن [...] که دارن مدرکشون ردیف شه .
واقعاشهرداری برازنده ی شماست!!!!
comment
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
1
comment شهردارمحترم شما دراين سيستم نيروهايي كه تخصص و مدارك عاليه از دانشگاه هاي معتبركشوردارند و تخصصشان از ضروريات شهرداري اهواز است ودررده هاي مديريتي كارايي بالايي داشته باشند در بدترين بحره زماني دراين سيستم به بطلات عمرمي گذراندو بعد اقايان و خانم هاي شوراانتظار معجزه دارند شما اول بدنه شهرداري يك محك بزنيد و ببيندنيروهاي باسواد درچه جايگاهي هستند و بيشترين مديران درحال حاضرداراي مدارك غيرمرتبط باشهرداري و تخصص شان مي باشد لااقل حرفهايي كه مي زنيد ازروي منطق و كارشناسي دقيق باشد افسوس كه عمرمان دراين شهرداري كه رابطه را بجاي شايسته سالاري قاب گرفته وبردرديوار مسئولين گذاشته غبطه خورد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
3
comment شوشان اگر امکان داره و نمیترسی آگهی هات قطع بشه لطفا از آقای شهردار بپرسید مدرک تحصیلی ایشون چیه و از کدوم دانشگاه مدرکشون رو گرفتن.
امیدوارم نترسی[...]
comment
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
1
comment آدرس دانشگاه کجا میشه؟واز کی دانشجو میپذیره؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
1
0
comment ازاقدام پسندیده تاسیس دانشگاه شهرداری ودرراستای توجه به ارتقاسطح تحصیلی پرسنل بعنوان یک شهروندتوسط اعضامحترم شورای شهروشهرداراهواز
سپاسگزارم.اماجناب شهردارمحترم وعزیزلطفابه این نکته توجه داشته باشیدکه درهمین شهرداری تعدادقابل ملاحظه ای ازنیروهای شاغل فعلی درمناطق وسازمانهای زیرمجموعه باتلاش وهزینه خودازمدرک زیردیپلم به کارشناسی وارشدکسب مدرک نموده اندولی نه مدرک آنهادرحقوق ومزایای ماهیانه اشان تاثیرگذاربوده ونه قراردادکارگری آنهاازکارگری به کارمندی یاکارشناسی تغییریافته ، وهم اکنون چندسالی است که بااین معضل جدادرگیرند، که حل این مساله مهم نیزنیازمندتوجه بیشتراین شوراوشهردارفعلی منتخب آن میباشد.حتی درمواردمتعددپرسنل به روزنامه هاواستانداری شکایت برده اندولیکن مشکل حل نشده است.قطعااگراین مسولان به حل چنین مسایل بنیادی بپردازنددعای همیشگی پرسنل رابدنبال دارند.
comment
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
1
comment جناب شهردار یادشان رفته نیروهای حجمی شهرداری نیازی به مدرک ندارند و نیروهای یدی هستند . ایشان باید میگفتند چه میزان از تخصص های مورد نیاز شهرداری در مجموعه وجود ندارد و چند درصد از پست های تعریف شده نیاز به کارشناس دارند و شرایط ایده آل چیست و چقدر با آن فاصله داریم.
در ضمن مگر ایشان در انتصابهایشان به تخصص ها توجه کرده اند ؟ بیایند آمار بدهند چقدر تناسب سمت با شغل رعایت شده؟ چرا برای بهبود ساختار شهرداری در اولویت ایشان نبوده؟ با این آموزشگاه چه مشکلاتی حل میشود ؟ بهتر نبود هزینه ای را که برای دانشگاهمیدهند را کمک هزینه تحصیلی به پرسنل موجود میدادند؟ در جذب نخبگان فعال عمل کنند؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
1
comment باسلام.تاسیس دانشگاه درشهرداری یک تشکرویژه داردکه بایدتقدیم مسولان درشهرداری وشورابنماییم. اماازالان جناب شوراییان وشهردارعزیزلطفابدنبال زمین جهت ساخت وتوسعه وتجهیز این دانشگاه بارویکرد50 سال آینده باشیدوبابانک شهردرخصوص حل یکباربرای همیشه مشکل وام تحصیلی پرسنل وتوجه به امورات آن واردمذاکرات کلان بشوید، دیریازوداین مساله قطعا گریبانتان راخواهدگرفت.
comment
ميلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
comment
1
0
comment باتشكر از شهردار محترم نسبت به تاسيس اين دانشگاه ثانيا جهت اطلاع دوستان اين دانشگاه فقط مخصوص پرسنل شهرداري نيست وجوانان عزيز خارج ازسيستم يعني شخصي نيز ميتوانند ثبت نام كنند
comment
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
comment
1
0
comment جهت شفاف سازی عرض میکنم
مدرک تحصیلی شهردار جناب موسوی
لیسانس(کارشناسی) علوم تربیتی میباشد
دوره داخلی ضمن خدمت کارشناسی ارشد خوانده است
comment
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
comment
0
0
comment لطفا اول مطمین شوید بعد اعلام کنید،دوره کارشناسی شهردار مدیریت اجرایی است
comment
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
comment
0
0
comment جهت شفاف سازی عرض میکنم
مدرک تحصیلی شهردار جناب موسوی
لیسانس(کارشناسی) علوم تربیتی میباشد
دوره داخلی ضمن خدمت کارشناسی ارشد خوانده است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
comment
0
0
comment آیا میشه به جای اینکه اول به فکر تحصبلات باشید به فکر حقوق کارگران بدبخت باشید.جناب آقای موسوی اول به فکر قراردادی کردن نیروی حجمی باشید بعد......به فکر تحصیلات آنها.وجداناً مگر میشه با حقوق 600 تومانی که پیمانکار به نیروی حجمی میدهد وارد دانشکاه شد؟البته قدیما درست گفتند کسی که شکمش پره هیچ وقت نمی دونه گرسنگی یعنی چیه.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment شهردار محترم اهواز با [...] و [...] امدید شهردار اهواز شدید و [...]تبدیل کردید .شما نه تجربه عمرانی نه تحصیلات عمرانی دارید نه[...].لطفا استعفا بدید تا بدتر از این نشده.
comment
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
comment
0
0
comment جناب شهردارمحترم مگرچنددرصدازکارکنان شهرداری کارمندهستندونیازبه مدرک تحصیلی بالاترازدیپلم دارند.نکندنارنجی پوشان امانتداریاسبزپوشان زحمت کش شهرماهم بایدبامدرک لیسانس وبالاترباشند.اینجوری که به افسرده های شهرمی افزایید.درحال حاضرهم کم نیستندافرادی که مدارک تحصیلی بالابه کارهای معمولی مشغولند.
درضمن شماباانجام یک کار[...] (تعطیلی فرهنگسرا)دانشگاهتان راافتتاح می کنید.
تاکی [...]جناب شهردار....
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار