شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶
كشورهاي غربي به رهبري امريكا به دنبال حل بحران سوريه و خاتمه دادن به درگيري هاي داخلي آن نبوده و نيستند بلكه خواهان ادامه روند فعلي و تداوم مبارزه بين ارتش سوريه و مخالفين هستند. برای در پيش گرفتن چنين سياستي مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
1-پس گرفتن دعوت از جمهوري اسلامي ايران توسط دبير كل سازمان ملل براي شركت در نشست ژنو 2 : با توجه به موفقیتهای ایران تحت هدایت و  رهنمودهاي حكيمانه مقام معظم رهبري در خصوص حل بحران سوريه و ارائه طرح جهان بدون خشونت وافراطی گری توسط رئیس جمهور محترم در اجلاس سازمان ملل همچنین ظرفيت كشور عزيزمان در منطقه و انجام مذاكرات فشرده جهت جلوگيري از حمله نظامي امريكا به سوريه و دستاوردهاي مذاكرات هسته اي با گروه 1+5 ، و نیز سفرهاي ديپلماتيك مقامات رسمي كشورمان جهت آغاز حركتي جديد در روابط بين الملل ، باعث برانگيختن خشم برخي از كشورهاي دست نشانده امريكا گردید ،و در صورت حضور ايران در نشست ژنو 2 که قطعاً مي توانست نتايج خوبي براي آرامش منطقه وحل بحران سوریه به دنبال داشته باشد ، لذا حضور  ایران لغو شد که مي توان آن را يكي از دلائل مهم شكست مذاكرات ژنو2 دانست.
2-رضايت اسراييل از ادامه روند فعلي در سوريه ، اسراييل در حال حاضر بهترين بهره برداري را از اوضاع سوریه نموده و همچنان به توسعه شهرك سازي ، سركوب مبارزان فلسطيني و ... اقدام مي نمايد.
3-امريكا ، كشورهاي غربي و شركاء منطقه اي با اعزام افراد و گروههاي تروريستي القاعده و ... و تجهيز تسليحاتي ، مالي ، لجستيكي و تجميع آنها در سوريه فعلاً خطر حضور اينگونه گروهها و افراد را از كشورهاي خود برطرف نموده اند.
4-ایجاد گرو ههاي مختلف مخالف دولت سوريه و جریان مقاومت اسلامی توسط کشورهای حامی تروریسم و داشتن آراء و عقايد مختلف ایدئولوژیکی ، سياسي ، اقتصادي و ... باعث عدم اتحاد و هماهنگي بين آنها و نهایتاٌ شكست مذاكرات ژنو 2 می باشد.
5-پيروزيهاي اخير ارتش سوريه و سركوب گروههاي مخالف و بازپس گيري شهرهاي اشغال شده از دست تروريستها باعث ايجاد شكاف بيشتر و عقب نشيني آنها گرديده است.
6-مقاومت ملت و ارتش سوريه و از طرفي قتل و عام مردم مظلوم سوريه توسط گروههاي تكفيري و افشاء شدن چهره واقعي آنها باعث تجديدنظر و برگشت برخي كشورهاي منطقه از جمله  تركيه از همراهي آنها گرديده است.
موارد فوق را شايد بتوان از جمله علل شکست مذاکرات حل بحران سوریه توسط برخی مدعیان دروغین حقوق بشر به رهبری آمریکا دانست اما دليل اصلي آن خواست و اراده الهي مبني بر مغلوب شدن گروههاي تكفيري ، وهابيت و حامی تروریسم در مبارزه با جريان مقاومت و دولت سوريه است .عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد انشاالله.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار