شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶
پاپی زاده مطرح کرد:
به جای اینکه مسئولان با برنامه ریزی های بلند مدت در حوزه تولید را تقویت کنند با تصمیم یک شبه، واردات را آزاد می کنند و از اینکه این کار چه مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد خواهد کرد غافل هستند.
عضوکمیسیون کشاورزی؛ آب و منابع طبیعی مجلس گفت: به جای اینکه مسئولان با برنامه ریزی های بلند مدت ،حوزه تولید را تقویت کنند با تصمیم یک شبه، واردات را آزاد می کنند و از اینکه این کار چه مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد خواهد کرد غافل هستند.
عباس پاپی زاده بالنگان در واکنش به حذف تعرفه واردات سیب زمینی، گفت: در حال حاضر در تولید و تامین سیب زمینی مشکلی نداریم و  برای فصل زراعی امسال  از اواخر فروردین ماه  برداشت سیب زمینی از استان خوزستان آغاز می شود و بعد از آن برداشت محصولات تولیدی کشاورزان همدان و لرستان انجام می گیرد بنابراین نیازی به واردات دیده نمی شود.

 نماینده مردم دزفول در مجلس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل در فصل برداشت سال  نیازی به واردات نیست، تصریح کرد: وقتی  تعرفه واردات محصولی صفر می شود این کار حدود 2 ماه دیگر بر بازار و ثبت سفارش ها و افزایش واردات اثر می گذارد که دقیقا با برداشت تولیدات داخلی همزمان و باعث ضرر و زیان کشاورزان می شود.

افزایش واردات نابودکننده امنیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

وی با تاکید بر اینکه افزایش واردات باعث از بین رفتن امنیت سرمایه گذاری  در بخش کشاورزی می شود، گفت: در سالی که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی ها و پتانسیل های داخلی تاکید دارند، ما نباید به واردات تکیه کنیم بلکه باید با حمایت از کشاورزان و بر تقویت تولید کننده داخلی از واردات بیش از حد و غیرضروری جلوگیری کنیم.

پاپی زاده با اشاره به اینکه با واردات بی رویه  وابستگی کشور به بیگانگان روزبه روزبیش تر می شود، افزود: با چنین تصمیم گیری های غلط یک شبه و واردات بی رویه هم تولید کننده ضرر می کند هم بسیاری از تنشهای دیگر بر اقتصاد تحمیل خواهد شد که در نهایت ضرر آن  به مصرف کننده هم می رسد.

تعدیل و تعطیلی تولید بر اثر واردات

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه به دلیل واردات بی رویه کشاورز ضرر می کند و سرمایه اش را از دست می دهد، تصریح کرد: طی سالهای گذشته بسیاری از کشاورزان به خاطر ضرر و زیانی که دیدند، سرمایه های آنان ازدست رفت و مجبور شدند در حاشیه شهرهای بزرگ به کارگری و مشاغل کاذب بپردازند که با ادامه این روند تولید تعدیل شده و روبه  تعطیلی می رود.

نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به اینکه در صورت کاهش تولید  مصرف کننده در تامین نیاز خود دچار  مشکل می شود، گفت: اگر نتوانیم کشاورزان را در سال آینده حمایت کنیم تا به اندازه کافی سیب زمینی تولید کنند کمبود این محصول موجب افزایش قیمت خواهد شد که بار این گرانی بر دوش مصرف کننده هم سنگینی می کند و اقتصادمان وابسته تر خواهد شد.

با مدیریت تامین بذر کشاورزان نیازی به واردات نیست

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا حذف تعرفه واردات به منظور تسهیل در تامین بذر مورد نیاز کشاورزان صورت گرفته است، توضیح داد: درکشورمشکل کمبود بذر نداریم و مدیریت تامین بذر کشاورزان نیازی به واردات وجود ندارد چرا که ما انقدر مصرف بذر نداریم که نیاز به واردات داشته باشیم و بحث آزاد شدن تعرفه واردات موضوع دیگری است.

عضوکمیسیون کشاورزی؛ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت:  به جای اینکه مسئولان با برنامه ریزی های بلند مدت در حوزه تولید را تقویت کنند با تصمیم یک شبه، واردات را آزاد می کنند و از اینکه این کار چه مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد خواهد کرد غافل هستند.

عضوکمیسیون کشاورز، آب و منابع طبیعی مجلس  گفت: تکیه بر واردات سهل الوصول ترین راه برای مدیریت کشور است اما  بیشترین آسیب را به اقتصاد،  تولید کننده و مصرف کننده وارد می کند./
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
عبدالحسین حسنوند کشاورز اندیمشکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
comment
0
0
comment جناب نماینده بنده در سفر ریاست جمهمور به خوزستان به ایشان عرض کردم لابی در کار است کشاورزی خوزستان را که میتواند جایگزین نفت شود نابود کند وموقع با امدن محصولات خوزستان واردات را ازاد میکنند چون میخواهند اب خوزستان را برا اصفهان ویزد ورفسنجان ببرند کجایند نمایند ه گان شهرهای دیگر خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار