اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
یک متخصص طب سنتی، روش حمام کردن اطفال از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.
سمیه ماهروزاده درباره تدابیر کلی اطفال در بدو تولد از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: در بدو تولد اطفال، پاشیدن نمک طعام سائیده شده بر تمام بدن طفل به جزء چشم و دهان و گوش مفید است. 

همچنین، شستشوی طفل با آب نمک گرم و بعد با آب گرم، خشک کردن طفل با پارچه ملایم و پیچیدن در پوشش نرم و گرم و ایجاد حرارتی به اندازه حرارت رحم و محافظت نوزاد از هوای سرد و پاک کردن چشم‌ها با حریر، برای نوزاد بسیار مفید است.

وی درباره روش حمام کردن طفل گفت: سینه طفل بر دست چپ قرار داده شود و با دست راست بدن نوزاد شستشو شود. همچنین، پرهیز از ورود آب به چشم، گوش، بینی، دهان و انجام ماساژ بعد از خشک کردن، بهترین روش حمام کردن نوزاد است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره علت شستشوی طفل به این شیوه در حمام افزود: این روش به دلیل مراقبت از شکم نوزاد و مانع شدن ورود آب به چشم، گوش،دهان و بینی نوزاد است.

ماهروزاده درباره تدابیر بعد از شستشوی طفل ادامه داد: قرار دادن طفل در جای گرم، غلطاندن بر شکم و پشت، مالیدن اعضاء کودک، مالیدن دست بر شکم و مثانه برای خارج شدن ادرار به علت ضعف قوه دافعه از تدابیر بعد از شست‌و شوی نوزاد است.

وی درباره مراقبت‌های کلی از نوزاد عنوان کرد: محل قرار گیری نوزاد در روشنائی معتدل و در امان بودن از صداهای بلند، مراقبت از نگاه به بالای سر یا پهلو که احتمال بروز دو بینی را افزایش می‌دهد و همچنین مراقبت سر نوزاد از هوای سرد بسیار مهم است.

این دستیار تخصصی طب سنتی اضافه کرد: حمام کردن روزانه یکبار تا ۴۰ روز در حمام معتدل با آب نیم گرم و روغن مالی بعد از حمام در دختران تا دو ماه با روغن بنفشه و بادام و در پسران تا ۴ ماه با روغن گاو و پیه تازه از مراقبت‌های کلی نوزاد در بدو تولد است.

ماهروزاده درباره روش قرار دادن نوزاد در گهواره خاطرنشان کرد: قبل از غذا، نوزاد را در گهواره قرار داده شود و تکان‌های تند صورت پذیرد و بعد از غذا تکان‌های ملایم و خوابانیدن نوزاد باید انجام شود، در حالیکه سر بالاتر از بدن باشد که این موارد از روش‌های صحیح خواباندن نوزاد در گهواره است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار