شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به زودی دفا‌تر پرستاری دانشگاه‌ها از معاونت درمان جدا می‌شوند و به شکل مستقیم تحت نظارت ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار خواهند گرفت.

، شاهرخ رئیسیان ظهر امروز در آیین تجلیل از پرستاران و گرامیداشت روز پرستار و ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت زینب کبری (س) ضمن گرامیداشت این روز از اجرایی کردن طرح بهره‌وری در بیمارستان‌ها خبر داد و اظهار کرد: بی‌شک پرستاری، از اعمال ارزشمند جوامع انسانی است که در مکتب اسلام نیز دارای جایگاه والایی است که اگر به ویژگی‌های شخصیتی و جایگاه آنان توجه شود ارزش آن دو چندان خواهد شد و به سبب این مهم، درصدد اجرایی کردن طرح بهره‌وری در بیمارستان‌ها هستیم.

وی افزود: هرچند در بخش پرداخت‌ها مشکل داشتیم اما درصدد اجرا کردن طرح بهره‌وری در بیمارستان‌ها هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در سال جاری توجه ویژه‌ای به طرح حریم عفاف اسلامی خواهد شد و مسائل اخلاقی در این عرصه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر افزایش دقت در زمینه رعایت مسائل شرعی مربوط با بیماران، بیان کرد: باید بیمارستان‌هایی شایسته جمهوری اسلامی داشته باشیم.

رئیسیان با بیان اینکه سازمان پرستاری خوزستان از سازمان‌های فعال و نمونه در سطح کشور است، گفت: دفا‌تر پرستاری دانشگاه‌ها مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته است و به زودی این بخش از معاونت درمان جدا می‌شود و به شکل مستقیم تحت نظارت ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار خواهند گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به این‌که بزرگداشت و تکریم حضرت زینب (س) و روز پرستار به خاطر اسوه جمالات و کرامات عالیه انسانی سومین نوه عزیز پیامبر است، افزود: درس از مکتب فرزند پاره‌تن پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تنها به صبر و استقامت و پرستاری خلاصه نمی‌شود.

در ادامه این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، پرستاری را حرفه‌ای انسان دوستانه و بشر دوستانه خواند و گفت: هر کار بشر دوستانه‌ای منجر به بهداشت نمی‌شود مگر در حالتی که کار بشر دوستانه، خداپسندانه باشد.

حجت الاسلام رضا حسینی فر افزود: باید پرستاران این را مدنظر داشته باشند که بیمار مراجعه کننده با آنان، عزیز خدا است و در این صورت کار را برای خدا و عزیز خدا انجام دهند و آن کار را نوعی خدمت به خدا به شمار آورند.

وی با بیان اینکه بیماران در نزد خدا عزیز هستند گفت: بیمار زیر نظر مستقیم خداست به گونه‌ای که دعایش زود مستجاب می‌شود. بنابراین باید پرستار کار خود را خدمت به خدا بداند.

حسینی‌فر تاکید کرد: اگر خداوند و خدمت به او به‌عنوان بعد سوم در رابطه پرستار و بیمار قرار گیرد، در این حالت کار به عبادت تبدیل می‌شود.

وی پرستاری را شغلی شریف و نزدیک به اولیا خدا برشمرد و خاطرنشان کرد: در این صورت یک پرستار متعهد به راحتی می‌تواند با کم کردن گناهان خود، لذت با خدا بودن را بیشتر احساس کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار