اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
بنیاد خوزستان شناسی به مناسبت میلاد فاطمه ی زهرا ( س) و بزرگداشت "روز زن " گردهمایی ویژه ی زنان خوزستانی را برگزار کرد . در این نشست  فعالین سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و هنری زن خوزستان  حضور داشتند  .
دکتر الهه موالی زاده ، مدیر کل امور  بانوان استانداری خوزستان در این گردهمایی با تاکید بر اینکه مشارکت زنان در عرصه های مختلف ارتباطی دو سویه است ، دو محور اساسی که سبب حضور کم رنگ زنان در سطوح مدیریتی و سیاسی در استان می شود را مورد بحث قرار داد. وی گفت : یک محور ، عدم انسجام فعالیت های  زنان و و دیگری عدم توجه دولت در قبول نقش تاثیر گذار زنان در شاخه های مدیریتی  است ، وی افزود : در حال حاضر دختران جوان از تحصیلات و دیدگاه های مناسبی برخوردا رند که می تواند به پیشرفت در خوزستان کمک کند لذا این تفکرات را نباید نادیده گرفت . 
عضو هئیت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در عین حال گفت : نگاه حکومت باید نسبت به فعالیت سیاسی  زنان تغییر کند . چرا استان خوزستان نباید نماینده ی زن در مجلس شورای اسلامی داشته باشد .عضو سابق شورای شهر اهواز اظهار داشت تا به الان در تمامی انتخابات ها همراه مردان بوده ایم ولی در انتخابات اخیر مجلس اگر برای حضور زنان در عرصه بستر سازی نشود و حضور موثر آنان، مورد حمایت قرار نگیرد از الان می گوییم که  انتظار هیچ حمایتی از سوی زنان را نداشته باشید !
خانم مهندس اسماعیلی ،فعال سیاسی نیز با تاکید بر اینکه نقش کلیدی زنان در تحولات جاری در کشور مورد تاکید همگان است ، گفت : 
ما با یک تحلیل دوسویه در خصوص زنان مواجه هستیم و در این تحلیل ، حاکمیت نوعی فرهنگ جاهلی را برای زنان متصور است و در جامعه جهانی نیز ارزشهای جسمی بیشتر از ارزشهای علمی و معنوی برای زنان اهمیت دارد .وی با اظهار اینکه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی نمی توانیم با جامعه ی جهانی رفتاری قهر آمیز داشته باشیم و از سویی  دیگر تفکر غالبی که در حکومت نسبت به فعالیت زنان وجود دارد را نیز نمی پسندیم ، گفت : 
در فرهنگ امروز ما باید بتوانیم وظایف زنان را باز تعریف کنیم و یه راه میانه را بین تفکرات موجود ایجاد کنیم تا نگاه به زنان از نگاه جاهل گرایانه و جنسیتی به سمت شایسته سالاری در تمامی عرصه ها تغییر کند . وی ایجاد NGO ها و تشکل های مختلف زنان را از بسترهای لازم برای انجام این فرآیند ذکر کرد . 
دکتر مهناز کسمتی ، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و عضو سابق شورای شهر اهواز  نیز از اعضای شرکت کننده در این نشست بود . وی با تشکر از بنیاد خوزستان شناسی  و سازنده و مثبت  دانستن چنین گردهمایی هایی در سازمان دهی فعالیتهای زنان اظهار داشت : ما سالها به دور هم بودیم و لازمه ی کار تشکیلاتی در کنار هم بودن است . دکتر کسمتی مصادف بودن این نشست با میلاد حضرت فاطمه (س) را به فال نیک گرفت و گفت : امیدوارم که  با پشت سر نهادن کابوس هشت ساله ی اخیر ، از دیدگاه حق جویی و نگرش سیاسی – اجتماعی بانوی دو عالم سرمشق بگیریم و بتوانیم فعالانه در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شرکت کنیم . 
آقای دکتر حسین پور نیز در این همایش گفت : چه بخواهیم و چه نخواهیم باید به حضور تاثیر گذار زنان در جهان ، به عنوان یک شاخص در توسعه ی  همه جانبه در کشور توجه کنیم .وی وجود بنیاد هاو NGOهای مختلف  زنان را از بستر های لازم برای فعالیت این قشر دانست ولی تاکید کرد  که خود آنها  نیز باید با  خود باوری به صورت جدی و مستمردر فعالیتها شرکت کنند .در عین حال در این مراسم دکتر بلقیس بیت مشعل و منیژه جاسم نژاد از اعضای سابق شورای اسلامی شهر اهواز حضور داشتند وطی سخنانی  بر فعالیت مستمر زنان تاکید کردند . 
در پایان این گردهمایی ، با توجه به رویکرد مثبت بنیاد خوزستان شناسی در برگزاری چنین محافل دوستانه ای ،بر ضرورت وجود گردهمایی های تخصصی برای حضور پر رنگ تر زنان در ابعاد گوناگون تاکید شد . در عین حال از سوی حاضران در جلسه پیشنهاد شد تا کمیته ی ویژه ی بانوان در بنیاد خوزستان شناسی تشکیل شود که با استقبال و موافقت مسئولین بنیاد مواجه شد . در این نشست بیش از 80 تن از فعالین زن در حوزه های مختلف شرکت داشتند .
گفتنی است که  این همایش به دعوت دکتــــر محمد کیانوش راد ، رئیس بنیاد خوزستان شناسی و نماینده ی سابق مردم اهواز در مجلس  شورای اسلامی  برگزار شد .
در عین حال در این گردهمایی  همایون معلم نیا ، مدیر اجرایی بنیاد خوزستان شناسی گزارشی از فعالیتهای این بنیاد  ارائه کرد  . مدیر اجرایی بنیاد خوزستان شناسی همچنین گفت که فعالیتهای این بنیاد طی هفته های آینده با شدت و وسعت بیشتری ادامه می یابد . 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
comment
0
0
comment الحمدلله در این دوره شاهد حضور یکی از زنان تحصیل کرده وفرهیخته فرهنگی به عنوان کاندیدای زن از شهر قهرمان دزفول ثبت نام کرده اند که جای خوش بختی دارد ایشان از زنان طلبه اوائل انقلاب وسپس تحصیل کرده دانشگاه می باشند سرکار خانم " " فرزانه اکبر نیا " امید ما زنان جوان شهر می باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار