اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۱۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: امسال با توجه به نوع تولیدات و شادابی و طراوات ایجاد شده در مجموعه های شرکت و بازدیدهای مفصل مسئولان، سهامداران شرکت راغب شدند تا حدود 16هزار میلیارد ریال از مطالبات خود از شرکت را در قالب افزایش سرمایه شرکت استفاده کنند.
نسیم صادقی در گردهمایی روسا و معاونان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که در محل هتل نیشکر برگزار شد اظهار کرد: کشاورزی به آب، خاک، باد و زمین نیاز دارد که همه این‌ها در ید خداوند متعال است بنابراین کشاورزی انسان را بنده می‌کند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید جریان کار شما در مزرعه، زهکش، کانال آب، ایستگاه پمپاژ و... یک کار برخوردار باشد باید این کار‌ها را برای خدا انجام دهید و با ذات باری تعالی ارتباط برقرار کنید آن وقت است که نیشکر بالنده می‌شود. 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: برنامه امسال شرکت رسیدن به تولید نزدیک به 500 هزار تن شکر خام است اما این میزان از نظر ما قانع‌کننده نیست و هدف بلندمدت ما رسیدن به تولید 700 هزار تن شکرخام است و تمام ظرفیت هایی که در توسعه نیشکر داریم و برای آن تعریف داشتیم باید به آن برسیم.

وی درباره طرح احیای 14 هزار هکتاری اراضی کشاورزی عنوان‌ کرد: باید امسال این طرح را اجرای کنیم. این طرح بیش از 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌خواهد و می‌تواند 2 تا سه هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

صادقی ادامه‌ داد: دلیل اصرار ما به اجرای این پروژه این است که بتوانیم آیش‌ها را 2 ساله کنیم و به تولید 700 هزار تن شکرخام و 7 میلیون تن نیشکر برسیم.

وی اضافه کرد: شرکت توسعه نیشکر تیم بی نظیری دارد که جانانه و در جهت ایجاد اشتغال و دسترسی به تولید پایدار فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: امسال با توجه به نوع تولیدات و شادابی و طراوات ایجاد شده در مجموعه های شرکت و بازدیدهای مفصل مسئولان، سهامداران شرکت راغب شدند تا حدود 16هزار میلیارد ریال از مطالبات خود از شرکت را در قالب افزایش سرمایه شرکت استفاده کنند.

صادقی در عین حال اظهار کرد: در چهار سال اخیر 31هزار میلیارد ریال پولی که باید از خوزستان خارج و وارد سیستم بانکی می شد با تدابیر اندیشیده شده و اعتمادی که در سرمایه گذاران ایجاد شد اینها موافقت کردند که این سرمایه در داخل استان بماند.

وی ادامه داد: از اتفاق های بی سابقه در تاریخ ایران این بود که شرکت توسعه نیشکر جزو معدود شرکت های موجود است که در سال گذشته 500میلیارد ریال و امسال 800میلیارد ریال به سیستم بانکی تزریق و بدهی های خود را پرداخت کرد.

صادقی در ادامه مساله شوری آب را یک مساله جدی در مجموعه نیشکر عنوان و خاطرنشان‌کرد: 16 میلیون تن نمک وارد مزارع کشاورزی شده که کشاورزی را بیچاره کرده است و رسیدگی به مساله شوری آب باید به صورت جدی پیگیری شود. در زمستان EC آب 4000میکروموس بر سانتی متر می رسد، یکی از پیگیری های جدی شرکت توسعه نیشکر در سال جاری همین موضوع شوری آب است و این مسئله ای نیست که از آن بگذریم.

وی تصریح‌کرد: بحث کارخانه کاغذ یکی‌دیگر از موضوعات مدنظر ما است. نزدیک به 1400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد و در صورت راه‌اندازی می‌توانیم قسمتی از نیاز کشور به کاغذ را پاسخ دهیم. ما می توانیم قسمتی از کاغذ مورد نیاز شرکت را فراهم کنیم در واقع این همان مسئله ای است که مقام معظم رهبری در چندین نمایشگاه کتاب در مورد آن اشاره فرمودند و تاکید کردند که باید در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم . شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی این امکان را دارد تا با نظر مساعد سهامداران خودش به صورت مستقیم ورود پیدا کند جهت سرمایه گذاری.


صادقی گفت: در برنامه است که میزان آب مصرفی در مزارع و هر واحد بررسی و اندازه‌گیری شود. درصدد هستیم مکانیزم‌هایی را در آبیاری به‌کار بگیریم که مصرف آب در حداقل ممکن و با حداکثر راندمان صورت بگیرد.

صادقی تصریح‌کرد: در سال جاری 170تا180هکتار زمین در کنار کشت و صنعت فارابی آماده خواهد شد تمام فعالیت های تحقیقاتی کشاورزی که نیاز به زمین دارد آنجا متمرکز خواهد شد. از تمام کسانی که کارهای تحقیقاتی در حوزه نیشکر دارند دعوت می‌کنیم تا به موسسه تحقیقات نیشکر مراجعه کنند و حتی زمین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و به افراد دارای طرح‌های تحقیقاتی در زمینه نیشکر کمک خواهیم کرد. 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خاطرنشان‌کرد: یکی از اتهاماتی که همواره به ما زده می‌شد این است که می‌گویند زه‌آب نیشکر، خوزستان را آلوده کرده است. زه‌آب نیشکر ساماندهی شده است و کمترین آثار منفی را بر کارون دارد؛ در حالی که متاسفانه مجموعه فاضلاب ورودی به کارون دارای آلودگی شدید و فوق تصور است.

وی اظهارکرد: ایستگاه پمپاژ شهید رمضان‌پور در نزدیک خرمشهر یکی از پروژه‌های در دست اجرا است که مقرر شده سوم خردادماه به ما تحویل داده و بهره‌برداری شود.

صادقی بیان‌کرد: تولید شکر طعم‌دار یکی‌دیگر از برنامه‌های ما بوده است که در سال می‌توانیم 60 تن تولید کنیم. کارخانه ساخته شده در موسسه تحقیقات آماده بهره‌برداری است و فقط منتظر اخذ پروانه بهداشت آن هستیم.

وی خطاب به مدیران عامل کارخانجات شرکت توسعه نیشکر خاطرنشان‌کرد: پرداخت حقوق به نیروهای خودمان به روز اما پرداخت به نیروهای پیمانکاری با تاخیر صورت می‌گیرد که انتظار داریم این تاخیرها و اختلاف در زمان پرداخت در بخش پیمانکاران به حداقل برسد.

صادقی اظهارکرد: انتظار داریم مزارع آیش به صورت سبز برداشت شوند و تا آنجایی که مقدور است باید برداشت‌مان سبز باشد.

وی ادامه‌داد: در شعبیه محصول گندم با استفاده از زه‌آب نیشکر کشت شده که انتظار داریم برخی از واحدها که توانایی کشت گندم ندارند به سمت ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی بروند.
صادقی بیان‌کرد: همچنین درصدد هستیم که کانال زهکش مربوط به توسعه نیشکر را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم که کار پرورش ماهی از این طریق انجام شود.

وی در ادامه به جداسازی زهکشی واحد سلمان فارسی و دعبل خزایی اشاره و خاطرنشان‌کرد: این پروژه را می‌توان ظرف 2، سه ماه انجام داد. قول داده شده که تا 15 اردیبهشت‌ماه این پروژه اجرایی شود و در حال حاضر حجم عمده‌ای از کار انجام شده است.

صادقی تصریح‌کرد: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری به تولید 5 میلیون و 500 هزار تن نیشکر برسیم؛ همچنین برنامه داریم 550 هزار تن شکر، حدود 31 میلیون لیتر الکل، 8 هزار تن خمیرمایه، 50 هزار تن خوراک دام و 100 هزار مترمکعب MDF تولید کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به منابع انسانی گفت: من به نیروی انسانی مجموعه شرکت‌های توسعه نیشکر افتخار می‌کنم و تلاش، کوشش، علاقه و نشاط را در مجموعه نیروی انسانی مشاهده می‌شود و شیوه رفتار در حوزه منابع انسانی باید مدنظر قرار بگیرد.

صادقی ضمن قدردانی از آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان گفت: ایشان همواره از شرکت توسعه نیشکر حمایت کردند و از خداوند می‌خواهیم که طول عمر بیشتری به ایشان عطا کند.

وی رویکرد توسعه پایدار با محوریت اجتماعی استاندار خوزستان را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود باید در جهت اشتغال در استان پیش برویم.

وی بیان‌کرد: در زمینه مسایل زیست‌محیطی ما باید مسایل را بخوبی رعایت کنیم. به عنوان مثال مسئله آتش‌زدن نیشکر در مزارع باید کاملاً توجیه منطقی داشته باشد و فقط در مزارعی که که وِرس شده اند (ساقه هاخوابیده اند) این کار انجام گیرد. و تا آنجایی که مقدور و ممکن است نباید اقدام به این کار کرد.

صادقی گفت: معتقدیم در سال گذشته در زمینه مسایل زیست محیطی به شرکت توسعه نیشکر اجحاف شده است. باید فضا را برای اشتغال باز کنیم زیرا مشکل استان اشتغال است.

نسیم صادقی ار دیگر طرح های در دست اقدام را تولید ذغال اکتیو از باگاس نشیکر در کشت و صنعت دهخدا اعلام کرد.

 وی افزود: مرحله تولید نهایی شکر طعم دارد به اتمام رسیده و در سال جاری این کارخانه تولید خود را با ظرفیت60تن در سال شروع خواهد کرد.انجام تولید شکر دارویی هم در کشت و صنعت فارابی در حال اجراست و همچنین شکر قهوه ای هم در میرزا تولید خواهد شد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با برخورداری از هفت کشت و صنعت نیشکری، بزرگترین شرکت تولید کننده شکر، الکل و خمیرمایه در کشور است.

این شرکت همچنین بزرگترین کارخانه تولید MDFاز باگاس نیشکر جهان را دارد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در عین حال یک واحد تولید خوراک دام از بقایای نیشکر را راه اندازی کرده و تمام پروژه های مد نظر سهامداران این شرکت به بهره برداری کامل رسیده است.
اما این شرکت بنا دارد در حوزه های مانند تولید کاغذ، ام.دی.اف، الکل سوختی سرمایه گذاری های تازه ای را شروع کند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حمید باوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
comment
0
0
comment خدا به این ادم خیر بدهد / نیشکر را ورشکستگی نجات داد / نیشکر تنها شرکتی است که از بانک ها پول نمیگیرد که هیچ بلکه در ظرف دو سال 1300 میلیارد تو مان هم به بانک ها پول داده /فقط کافی است توسعه نیشکر را با کارون و هفت تپه مقایسه کنید تا نقش این مدیر را درک کنیم انها حتی نمی توانند حقوق پرسنلشان را بدهند /اما این مدیرعامل میخواهد کارخانه کاغذ و ام دی اف جدید احداث کند /خدا به همه کسانی که برای خوزستان عزیز کار میکنند خیر بدهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار