شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۹۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
در نشست هم اندیشی فرماندار اهواز با اصحاب رسانه
فرماندار اهواز بیان داشت: به کمک رسانه های استان برای حل مشکلات اجتماعی شهرمان باور دارم.
نشست هم اندیشی سرپرست فرمانداری اهواز با اصحاب رسانه برگزار شد.اسماعیل ارزانی بیرگانی سرپرست جدید فرمانداری اهواز که یک هفته از انتصاب وی می گذرد، در نشستی با مدیران، سردبیران و سرپرستان روزنامه ها و خبرگزاری های خوزستان به بررسی مسایل و مشکلات موجود درشهر اهواز و راهکارهای حل این مشکلات پرداخت.

ارزانی بیرگانی در این نشست با تاکید بر اینکه در مدیریت خود نگاه امنیتی و سیاسی نخواهد داشت، بر لزوم همکاری و هم اندیشی اصحاب رسانه و خبرنگاران برای شناسایی و حل مشکلات و معضلات شهر اهواز تاکید کرد. ارزانی بیرگانی با توجه سوابق ممتد کاری خود در شهرداری های چند شهر استان فارس گفت: در روز معارفه خود نیز بیان کردم که من عضو بیست و دوم شورای شهر اهواز هستم.اخلاق شمشیری ندارم و بنا را بر تعامل و همگرایی با شهردرای و شورا را دارم. 

فرماندار اهواز در خصوص وجود متکدیان  نیز بیان داشت:اگر متکدیان در شهر اهواز افزایش پیدا کرده است بخشی از آن محصول کار ما مسئولان بوده است.البته شهروندان نیز به دلیل احساسات پاک جنوبی و خونگرم بودن اقدام به کمک به متکدیان می کنند که این امر علیرغم اینکه با حسن نیت صورت می گیرد  در افزایش متکدیان در شهر بی تاثیر نبوده است. 

فرماندار اهواز به بازدید سرزده و نامحسوس خود به منطقه علی آباد (بروال) اشاره کرد و گفت: این منطقه با وجود قدمت 60 ساله اما از کمترین امکانات شهری برخوددار است. با اینکه فاصله چندانی با شهر ندارد اما فاقد مدرسه استاندارد است. دیوار اتاق های کلاس مدرسه موجود در این منطقه کوتاه است.

وی به سوابق کاری خود در مسئولیت های مختلف در استان فارس و خوزستان اشاره کرد و گفت: من متولد اهواز منطقه کارون هستم.کارشناس رشته الکترونیک و کارشناس ارشد حقوق عمومی هستم.  باید بگوییم در برخی از مناطق نیازهای مردم به درجه اضطرار رسیده است. فرماندار اهواز بیان داشت: به کمک رسانه های استان برای حل مشکلات اجتماعی شهرمان باور دارم.

 ارزانی بیرگانی وعده تشکیل شورای سیاستگزاری اهواز با حضور نمایندگان رسانه ها در اهواز را به اهالی رسانه داد. ارزانی ادامه داد: اصل این است که باید نیت خدایی و کار برای مردم صورت گیرد.اگر کار برای مردم باشد هیچ کس نمی تواند آن را بپوشاند اما اگرنیت غیرخدایی و برای مقاصد سیاسی باشد  این اقدام برکتی نخواهد داشت. فرماندار اهواز به رسانه های استان توصیه کرد مسائل و معضلات اجتماعی در استان را بیش از آنچه که واقعیت دارد جلوه ندهند.

ارزانی افزود: به عبارتی دیگر از سیاه نمایی بپرهیزنند. چرا که تبعات منفی آن گریبانگیر مردم استان خواهد شد. ارزانی بر این باور است برخی از استان های کشور به لحاظ آمار جرم و جنایت و سرقت در رتبه های نخست کشور قرار دارند اما این امر اصلا جلوه بیرونی ندارد و نگذاشته اند این نقطه ضعف آنها زبانزد عام و خاص شود. حتی بالاعکس ظرفیت های و مزیت های اقتصادی و توریستی خود را به دیگر استان ها به رخ کشیده اند. فرماندار اهواز گفت که بنا دارد نشست های هم اندیشی با اصحاب رسانه را هر ماه یکبار و با موضوعی مشخص برگزار کند. ارزانی پیشنهاد داد اداره این جلسه نیز بر عهده خود اهالی رسانه باشد. 

فرماندار اهواز همچنین به افزایش خودسرانه کرایه تاکسی بعد از افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و به اجرای قانون در این زمینه با کمک شورا و شهرداری اهواز تاکید کرد.  ارزانی  معتقد است که می‌توان با همدلی و هماهنگی و به دور از خشونت و "بدون شمشیر" کار را پیش برد.


به گزارش شوشان ؛ جمعی از مدیران و سردبیران رسانه های استان نیز در این نشست به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه حل مشکلات شهری اهواز پرداختند. توجه و رسیدگی به نقاط حاشیه ای شهر اهواز، تامین امنیت عمومی در شهر، رسیدگی به معضلات ترافیکی و افزایش بی رویه کرایه تاکسی، ایجاد فرهنگسرا و مکان های تفریحی در شهر اهواز، نظارت دقیق بر عملکرد شورای شهر، ارتباط مستمر با رسانه ها و نظرخواهی از اصحاب رسانه در خصوص حل مشکلات شهری، بازدید مستمر از مناطق حاشیه ای و محروم و تشکیل شورای مشورتی با حضور اصحاب رسانه از جمله مسایل مطرح شده در این نشست بود.در پایان این نشست با تاکید سرپرست فرمانداری اهواز مقرر شد که نشست هم اندیشی با رسانه ها به صورت مستمر و به صورت ماهانه برگزار شود.   
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
comment
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
0
0
comment فرماندار اهواز اظهار داشت که : تاکید بر اینکه در مدیریت خود نگاه امنیتی و سیاسی نخواهد داشت،
در اینجا چند سوال مطرح می شود .
مسئول برقراري وحفظ نظم وامنيت شهر اهواز باکیست ؟
مطالعه و پيش بيني وپيشگيري معضلات امنيتي اهواز تعيين وتدوين اولويت ها وسياست هاي امنيتي وتعيين حدود وظايف واختيارات امنيتي كليه ادارات با کیست ؟
مگه نه فرماندار موجبات اجراي طرح ها وسياست هاي عام امنيتي وانتظامي ، مصوبات مراجع قانوني ، دستور العمل ها وابلاغيه هاي امنيتي را فراهم می آورد .
نظارت بر حسن اجراي عملکرد نیروی انتظامی وقوانين ومقررات راهنمايي ورانندگي ،اداره گذر نامه ووظيفه عمومي و بعهده چه کسی است .
آقای فرماندار برنامه ريزي ، خصوص مبارزه با مواد مخدر ، قاچاق سلاح ، مواد منفجره ،چه کسی هدايت وايجاد هماهنگي هاي لازم را بوجود می آورد .
امور مشاركت پذير وسازماندهي مطلوب واعمال نظارت بر شوراهاي اسلامی در چهارچوب قوانين بعهده چه کسی است .
نظر فرماندار در خصوص مشاركت هاي مردمي در همه زمينه ها ونهادينه شدن آزادي هاي سياسي واجتماعي چیست ؟
مطالعات تقسيمات كشوري بعهده چه کسی است آیا تقسیمات فعلی خوب است آیا نیاز به فرمانداری ویژه و یا استاندار ویژه و یا خوزستان شمالی و.... نمی باشد مطالعات شما چیست ؟ آیا در حیطه فرمانداری می باشد ؟
هدايت وهماهنگي اقدامات مربوط به پيشگيري از منكرات ومفاسد اجتماعي کار گروه امنیتی را می پذیرد و آیا جزء وظیفه جنابعالی می باشد .
نظارت بر حسن اجراي قوانين ومقررات در شهر اهواز بعهده چه کسی است و تا چد استان را می شناسید .
برنامه ها و توسعه جنابعالی بعنوان فرماندار و سياست هاي عمومي ومسائل امنيتي وآرامش عمومي بعهده چه کسی است ؟
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
0
0
comment طرف کارش رو بلده برای همین اول کاری اومده سراغ توپچی ها
comment
پیش بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
comment
0
0
comment جناب اقای ارزانی ضمن خیر مقدم ،لطفا برنامه زمانبندی پروژهای خود را برای دو سال ویک سال اینده باcpm ویا خطی برای پیگیری اصحاب رسانه و اگاهی شهروندان منتشر فرمایید.با تشکر و ارزوی موفقیت برای کلیه خادمین به مردم
comment
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
comment
0
1
comment از جناب اقای فرماندار تشکر میکنم اگر در خصوص نرخ کرایه های تاکسی که فرموده اند پیگیری جدی داشته خصوصا مسیرهای که به دانشگاه ازاد ختم مشود مثل چهارشیر به دانشگاه ازاد که مبلغ کرایه قبل از قیمت بنزین 1500تومان بود در حال حاضر 2500الی 3000تومان دریافت می شود وهمه هم شخصی اند به کی باید گله نمود مگه من دانشجو دانشگاه ازاد گنج دارم
comment
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
comment
0
0
comment تشکر از فرماندار اهواز جناب اقای ارزانی شما که براش مقاله براش نوشتید حتما از طرف داران فرماندار قبلی هستی یا ذر فرمانداری اهواز جز نیرو های فرمانداری قبلی که همه چیز رو میدونی
comment
شورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
0
comment مطلب خوبی بود. ایشان مدیر مسلطی نشان داده و به نظرم پس از استعفای احتمالی شهردار فعلی برای شرکت در انتخابات مجلس یا استیضاح احتمالی، فرماندار فعلی مهندس ارزانی بیرگانی گزینه مناسبی برای تصدی شهرداری اهواز خواهد بود و از بابت اداره شهر دیگر نگرانی در کار نیست. شورای چهارم مچکریم
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
comment شهردار فعلی به انتخابات مجلس بعدی نمی کشد و بنا بر اطلاع موثق تا قبل از آن استیضاح می شود. وی در شورا دارد حامیان خود را از دست می دهد و در حال حاضر اگر رای گیری شود رای نصاب را ندارد. شهریور ماه هم رییس شورا عوض می شود که مقدمه ای است بر استیضاح شهردار. اما باید روی جایگزین تامل بیشتری کرد
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment سلام به فرماندار محترم کلان شهر اهواز امیدوارم با وجود چنین فرمانداری شایسته ایی بتوانیم مشکلات شهر ی اهواز را کاهش بدهیم ۱-نبود پارک یا شهر بازی با استاندارهای جهانی ۲-نبود نظارت بر نرخ تاکسیهای شهری و مشخص نبود مسیرثابت تاکسی های شهری نبود ناظربر عملکرد حرکت تاکسیها ۳- نبود ایستگاهای مکانیزه در کل شهراهواز نبود اتوبوسهای کولردار همراه با پرده مناسب جهت گرما طاقت فرسا ۴-لایه روبی نکردن رود خانه کارون تصفیه فاضلاب ۵گرفتگی فاضلابهای شهری بالا زدن فاضلابها در سطح معبر و جادهها۶- نبود زیر گذر پلهای و حذف چراغهای راهنما از سطح میادن شهرها
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار